Apua!!lapseni oli kateissa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
tapahtui eilen illalla. Olen koko talven valittanut miehelleni kun tässä nää lähinaapurin mummot pyytää tytön niille sisään ja on opettanut pienemmänkin niiden pihalle. Ei siinä mitään, mutta kun eivät katso yhtään että huomataanko meillä se. Eilen sitten oltiin ulos lähdössä ja pienempää puin ja isompi (4v) lähti ulos. Tässä ei tarvi pelätä et autojen alle jää yms. Yleensä menee hiekkalaatikolle leikkimään tms. Nyt ei ollu likkaa missään kun olos pääsin. Pieni pakokauhu! Kaikki ojat etsin ja lopulta jo järvenrannassakin kävin ja ei sitten niin missään.
Sitten ei muuta kun suunnitelma B. Naapuritalojen ovikellojen soitteluun. Kauimmaisesta löytyi leikkimästä mummon kanssa. Mummo oli kävelly tuossa tiellä ja yksissä tuumin lähtivät heille leikkimään.
Kyllä oli piteleminen etten sanonut pahasti. Tyttö oli sanonut että kyllä äiti tietää.. (itsellään hänellä on 5 lasta, et varmaan tietää ettei ihan kaikkea kande uskoa).
Onneksi tyttö ei tajunnut et olin melko valmis soittamaan poliisille jo ja olin aikastalailla paniikissa. Jälkeenpäin sanoin kaikille naapureille, että jos likka tulee heille on tultava sanomaan. Eihän ne tajunnu. Ne vaan nauroi miten mukavaa on kun tulee ja he on opettaneet miten ovikello soi kunnolla.

Eikä meillä toki yksinään ulkoiluteta tän ikäistä, nää on tällaisia yksittäis lähtöjä ja se on nopea jaloistaan.

Edellisiltana puhuin miehelle, et pitäis alkaa kertomaan ettei kaikkien kyytiin saa lähteä yms. Kun kävi sellaisia ihme kauppiaita illalla myöhään eikä meinanneet uskoa millään. Tyttö on on sen oloinen et lähtee kaikkikien mukaan..

Tässä sanoisin ystävällisesti, mutta napakasti naapurille että pitää huikata ovelta jos näkee äidin etsimässä lasta! Saattaa olla puhdasta kiusantekoa, kuten meillä joskus aikaisemmin oli kun lapset kiukkusivat kaupassa karkkia ja mummot lässyttivät että eikö se tuhma äiti osta...sanoin napakasti, että EI, että tämä äiti hoidattaa ja maksaa sitten hampaiden paikkauksenkin ja MÄÄRÄÄ mitä perheeseen ostetaan! Itse pidän lapset tiiviisti sisällä kunnes itse kerkeän ulos, joskus ovat karanneet, mutta siitäkin sanon, etten tykkää siitä. Meillä tässä autoja ja kaikentapaisia ukkoja ja mistäs sitä namutädeistäkään tietää...Tutustu itse siihen naapuriin ja ota vähän selvää millainen se on ja juttele että olet ollut huolissasi ja käynyt rannassakin...nopeesti ne pienet sinne sulaankin häviävät, se on tosi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2006 klo 08:41 vieras kirjoitti:
tapahtui eilen illalla. Olen koko talven valittanut miehelleni kun tässä nää lähinaapurin mummot pyytää tytön niille sisään ja on opettanut pienemmänkin niiden pihalle. Ei siinä mitään, mutta kun eivät katso yhtään että huomataanko meillä se. Eilen sitten oltiin ulos lähdössä ja pienempää puin ja isompi (4v) lähti ulos. Tässä ei tarvi pelätä et autojen alle jää yms. Yleensä menee hiekkalaatikolle leikkimään tms. Nyt ei ollu likkaa missään kun olos pääsin. Pieni pakokauhu! Kaikki ojat etsin ja lopulta jo järvenrannassakin kävin ja ei sitten niin missään.
Sitten ei muuta kun suunnitelma B. Naapuritalojen ovikellojen soitteluun. Kauimmaisesta löytyi leikkimästä mummon kanssa. Mummo oli kävelly tuossa tiellä ja yksissä tuumin lähtivät heille leikkimään.
Kyllä oli piteleminen etten sanonut pahasti. Tyttö oli sanonut että kyllä äiti tietää.. (itsellään hänellä on 5 lasta, et varmaan tietää ettei ihan kaikkea kande uskoa).
Onneksi tyttö ei tajunnut et olin melko valmis soittamaan poliisille jo ja olin aikastalailla paniikissa. Jälkeenpäin sanoin kaikille naapureille, että jos likka tulee heille on tultava sanomaan. Eihän ne tajunnu. Ne vaan nauroi miten mukavaa on kun tulee ja he on opettaneet miten ovikello soi kunnolla.

Eikä meillä toki yksinään ulkoiluteta tän ikäistä, nää on tällaisia yksittäis lähtöjä ja se on nopea jaloistaan.

Edellisiltana puhuin miehelle, et pitäis alkaa kertomaan ettei kaikkien kyytiin saa lähteä yms. Kun kävi sellaisia ihme kauppiaita illalla myöhään eikä meinanneet uskoa millään. Tyttö on on sen oloinen et lähtee kaikkikien mukaan..

Hei.Meilläkin karkasi esikoinen eilen illalla omille teilleen..ihan yksin (6v).Ihan kauhea tunne oli. Yleensä pusyy pihapiirissä, mutta liekö kevät ja reviirinlaajennuksen tarve tehnyt tepposet?
Seurasi tiukka keskustelu ja viikon yksin-ulosmeno-kielto. Illalla itkin ittekseni että huh, kun löytyi.
Tosin saatan olla hieman hermoheikko näissä katoamis-jutuissa, mutta kun se on suurin pelkoni..... :snotty:

Mulla oma poika on vasta 4 kk. ettei ihan viela karkaile :whistle: .

Voin kuitenkin uskoa milta aidista tuntuu kun lasta ei løydy. Naapurisi kayttaytyvat mielestani tosi ajattelemattomasti.

Voiko 4-vuotiaalle selittaa tai voiko taman saada ymmartamaan, ettei saa lahtea pihasta ilmoittamatta ja kysymatta, koska aiti on huolissaan? Sita mina luultavasta yrittaisin, mutta en tieda mitaan 4-vuotiaista. Isomman kanssa voi ainakin ehka sopia, etta lapsi ihan niinkuin aitikin ilmoittavat olinpaikkansa.<br><br>

Nää meidän naapurit on sen verran "seniilejä" ettei niille puhe tehoa. Nyt hikoillaan kaikki eteisessä kunnes on kaikki puettu. Onneksi tulee kesä eikä paljoa vaatteita. Talvessa se hyvä puoli, että jäljet jää, helpompi etsiä.

nää lähitalon asukkaat on vanhoja ja omista lapsista sen verran aikaa, et unohtunut vissiin. Ja sit tää jatkuva suklaan tyrkyttäminen. Meillä on lapset jo vissiin sokerihumalassa kun kiukuttelee koko ajan. Enkä sentäs mikään fanaatikko ole asian suhteen mutta joka päivä suklaalevy on vähän liikaa. Se on kumma noissa kun niillä olis aikaa ja näköjään haluakin, niin miksi siellä syödään koko ajan jotain "höttösiä"!? Miksi ne ei anna vaan aikaansa eikä usko jos minä kiellän. Kyllä siinä sitä kiusantekoakin on. Suklaamunia löytyy hupusta yms."ettei äiti näe..

Ei pahalla mutta opettaisin lapset jo tuossa iässä ettei keneltäkään saa ottaa mitään.Sillä niistä tulee namusetien hyviä uhreja, ikävää et aina saa pelätä pahinta.Enkä laskisi lapsiani naapuriin sisällekään yksin ,mistä tiedät esim. karkkien puhtauden?siis missä niitä on säilytetty vanhoilla ihmisillä on ihan eri käsitys hygienisyydestä kun meillä lasten vanhemmilla.Esim. antavatko vettä samasta lasista kuin mistä ovat itse juoneet ym....Hyvää kesän odotusta.

Minä sanoisin lapselle että kiva että voit mennä naapureihin kylään, mutta aina ennen kuin lähtee pihasta on tultava ilmoittamaan äidille että minne menee, niin tietää missä on eikä tarvitse huolestua kun ei näekään pihalla. Ja minun mielestäni voisit hyvin kertoa että meinasit soittaa poliisille, että äiti oli niin huolissaan missä olit kun ei löytänyt. Lapsen tarvii tietää mitä saa tehdä ja mitä ei sekä mitä kaikkea tarvitsee ilmoittaa äidille. Eihän nämä naapurit voi tietää koska sinä tiedät/olet antanut luvan lähteä pois pihasta. Ja karkkien antamisesta sanoisin myös lapselle ettei kaikkea annettavaa aina tarvi ottaa vastaan saati että se tarvitsisi syödä heti, sen voi ottaa vastaan ja tuoda kotiin saa sitten myöhemmin syödä mm. karkkipäivänä.

Niinkuin aikaisemminkin totesin niin tärkeintä olisi selvittää lapselle mikä on oikein mikä väärin, mitä saa tehdä mitä ei ja minkä takia näin on. Ei tarvi pelotella lasta, mutta kertoa näistä asioista rehellisesti. Kyllä 4 v. ymmärtää jo kuinka toimitaan kun se pienestä pitäen opetetaan siihen. Ei millään pahalla mutta tämä on minun näkökantani asiaan ja kuinka oman lapseni opetan.

sinä olet varmaan saanut siipeesi täällä kun anteeksi pyytelet omaa kasvatustyyliäsi. Kiitän mielipiteistä ja otan niistä parhaat käyttöön. Tänään mietin, et kyllä on varmaan heillä ollut samanlaista kädenvääntöä ketä uskotaan.. ja nyt sit maksaa mulle kokemuksensa.
Päivällä en meinannut saada lasta sieltä pois vaik sanoin, et on päiväunetkin nukuttava (pienempi). Mummo vaan nauroi, että näin kaunis ilma ja nukkua pitäis. Sanoin tuovani riiviöt heille illalla, siellä se näkyy onko päiväunia tarvis nukkua vai ei! Isommalle sanoin et se olen minä jota uskotaan ja minä olen sun äitisi. Sen verran lähellä vielä, että ei jäänyt epäselväksi. Sitten lähdettiin tien toiselle puolelle kotiin.

Muuten en pelkää suklaan säilytyksen yms puolesta. Uskallan syödä töissä ollessani mummojen antamia juttuja jos nekin hengissä on säilyneet.

Yhteistyössä