apua!! lapsen huoneessa ötököitä :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyisaatana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyisaatana

Vieras
Olen nähnyt sellaisia sokeritoukan näköisiä aika isoja ja vähän pienempiä ja sellaisia kovakuoriaisen näköisiä, pyöreitä ruskeita pieniä ällötyksiä.. mitähän nämä voisi olla :X tulee listan alta mikä on naapurikämpän vieressä. asutaan siis kerrostalossa.
jos soitan taloyhtiölle ja pyydän myrkyttäjät niin pitääkö mun tietää mitä ne on. en todellakaan pysty alkaa niitä katseleen sen tarkemmin.. oksettaa ja pyörryttää..

Ei nyt mistään pikkuötököistä tarvi alkaa oksentelemaan ja pyörtyilemään. Soita isännöitsijälle ja pyydä että joku tulee katsomaan että mitä pitäs tehdä.

Meillä oli riesakuoriaisia aikoinaan. Naapurilla oli koirankarvoja täynnä oleva saastainen kämppä, sieltä ne tuli...

Mun piti metsästää pari kuoriaista (toukkia en koskaan nähnytkään) purkkiin ja viedä isännöitsijälle, hän toimitti ne tuholaistorjujalle joka ekana tunnisti ötökät & aloitti sitten taistelun niitä vastaan täsmäasein.

joo meil kans ollut jotain ötököitä ja siis kt asutaan..toimitin ne isännöitsijälle ja ne tutkitutti mitä olivat..ei sen kummempia keinoja annettu ku että siivota sellasiakin nurkkia mitä harvemmin siivoo,ja pestä kaikki esim kirpparilt ostetut vaatteet 60 astees.meil oli riisihäröjä keittiös ja yks vyöturkiskuoriainen.siivoan muutenki joka pvä mutta asuntomme oli kesällä 6kk tyhjänä epäilen että siitä johtui ku oli pölyä paljon.nyt ei ole näkynyt,ja itsekin alkuun myrkyttelin paikat.

apua olikohan se pieni pyöree ja littana toi lutikka :X !!!

lapsen huoneessa ei onneksi nuku kukaan.

pitää ilmeisesti käydä lapsen vaatekaappikin läpi ja siirtää ne eri huoneeseen..
itkettää ja ahdistaa :'(

meillä oli viime kesän riesana riisihäröt, jotka tulivat kans listojen välistä. pesiytyi pikku hiljaa joka paikkaan, ei pelkästään ruokatarvikkeisiin vaan myös wc ja vaatehuoneeseen. kaks kertaa kävivät myrkyttämässä, ei oo sen koomin näkynyt kuin muutama kuollut siellä täällä.

apua olikohan se pieni pyöree ja littana toi lutikka :X !!!

lapsen huoneessa ei onneksi nuku kukaan.

pitää ilmeisesti käydä lapsen vaatekaappikin läpi ja siirtää ne eri huoneeseen..
itkettää ja ahdistaa :'(

no jos huonees ei oleilla paljon niin kandee useammin siivota nurkat :) mul alkuun meni yöunet noiden parin ötökän takii mut nyt en enää stressaa..ne o kuiteski paaljon pienempii ku me :D voithan ostaa myrkkyä ja sit ku siivonnu sen huoneen ja nurkat niin myrkytät kaikki kolot ja listat.ja tuuletat sen jälk hyvin.ja vaatteet voit pestä varuiks 60 astees.

joo meil kans ollut jotain ötököitä ja siis kt asutaan..toimitin ne isännöitsijälle ja ne tutkitutti mitä olivat..ei sen kummempia keinoja annettu ku että siivota sellasiakin nurkkia mitä harvemmin siivoo,ja pestä kaikki esim kirpparilt ostetut vaatteet 60 astees.meil oli riisihäröjä keittiös ja yks vyöturkiskuoriainen.siivoan muutenki joka pvä mutta asuntomme oli kesällä 6kk tyhjänä epäilen että siitä johtui ku oli pölyä paljon.nyt ei ole näkynyt,ja itsekin alkuun myrkyttelin paikat.

Ei myrkytystä? Vaikka löytyi turkisvyökuoriainenkin?
Ei kai ne siivoamalla lähde...ja kai jokainen nyt kämppänsä sen verran siistinä pitää ilman isännöitsijän neuvojakin ettei tuholaiset pääse pesiytymään mihinkään likaisuuden takia :D

niitä sokeritoukan näköisiä oli esim. lapsen lelulaatikossa joka oli sängyn alla :X ja kerran oli kun lattialle oli unohtunut housut niin siellä alla kun nostin ne. muuten oleskelevat listan vieressä. joten on aika oksettavaa vaikka tiedän kyllä ettei ne mitään te mutta kun mitään en kammoa niinkuin ötököitä!

Ei myrkytystä? Vaikka löytyi turkisvyökuoriainenkin?
Ei kai ne siivoamalla lähde...ja kai jokainen nyt kämppänsä sen verran siistinä pitää ilman isännöitsijän neuvojakin ettei tuholaiset pääse pesiytymään mihinkään likaisuuden takia :D

ei. itse sit myrkytellä pitää jos tarvetta.meil ei niit ole ollut ku keittiös.ja yks vaatehuonees kasassa jossa oli paljon pölyy.nyt ei ole näkynyt.tosiaan oltiin 6kk pois täältä..

onks ne sokeritoukat nopeita liikkeissään ? koska meillä JOSKUS oli niitä vähän, sillä oon teini ja jätän joskus vaatteita lojumaan minne sattuu, niin sillo ku nostin jonkun vaatteen lattialta, niin seillä alla oli jotai toukan näkösii... eikä niitä ollu ku mun huoneessa.

ja sit vielä keittiön alakaapeissa on joitakin astioita ja aina kun ottaa sieltä jonkun, niin useinmiten siellä on joku kuollu toukka, tosin se on niin pieni, et hyvä et näkee..

Meillä taas minun huoneessani on joitakin todella todella pieniä ötököitä, olen nähnyt niitä kolme ja lätistänyt ne. Samaa lajia kuitenkin on...

Voisiko ne tulla siitä, että huoneeni on nyt vähän sotkuinen, vai voisivatko ne olla pieniä punkkeja ? Koska meillä nimittäin on koira, ja olen nähnyt ne "ötökät" nyt näin kesäaikaan. Onko mitään pelättävää, empä kuitenkaan usko, sillä nuo eivät pysty tekemään mitää, kun ovat noin pieniä.

Mullakin on noit ötököi sängyn alla.. Ja niitä on VAIN mun huoneessa. Enkä tiiä mitä tekisin asial, ko äitikää ei siihe tee yhtää mitää. D; hyvä et edes uskaltaa liikkuu tääl. äskenkin tapoin pari. ja iha pieniäkin täällä liikkuu. ja vaatehuoneeski on hiuka niit. :s. Ja oon iha tämne "teini" et tuskin siivoon joka päivä mun huonetta :D.. en usko et ne siivoomisel lähtis..D:

mäkin oon joo huomannu et mun huoneen nurkissa on jotain tosi tosi pieniä ötököit.kun pikku veli oli piirtänyt mulle ja olin laittanut sen piirustuksen mun huoneen nurkkaan niin äsken kun katoin sitä piirrustusta niin siinä meni joitain pikku ötöjä.YÖK!vaikka mäkään en kammo niitä niin ei se silti oo kivaa ku semmosia on.sit niitä on myös meijän kasveissa ja ne näkyy kun sinne multaan puhaltaa.ne ötökät ovaan mun huoneessa.

Yhteistyössä