Apua! Kysymyksiä opiskelun rahoittamisesta työmarkkinatuella yms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuperäinen kirjoittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miten jos ilmoittaudun työttömäksi työnhakijaksi ja mulle yllättäen tarjotaan jotaki enkä saa lapsille hoitajaa? joudunko karenssiin? vai miten nuo lyhytkurssit menee ku ei meillä täällä oo ketään kuka hoitas lapsia..?

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen kirjoittaja;26642951:
miten jos ilmoittaudun työttömäksi työnhakijaksi ja mulle yllättäen tarjotaan jotaki enkä saa lapsille hoitajaa? joudunko karenssiin? vai miten nuo lyhytkurssit menee ku ei meillä täällä oo ketään kuka hoitas lapsia..?

Eikös alle 25 joudu karenssiin ilman ammatillista koulutusta anyway? Subjektiivinen päivähoito takaa työttömän lapsille tarhapaikat kyllä, 2 viikkoa on se aika jona tarhapaikka pitää olla osoitettu jostakin.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen kirjoittaja;26642929:
minkä verran noita teoriatunteja sitten keskimäärin on, lähinnä mietin lasten hoitojärjestelyjä.. :)

Toukokuun alusta -elokuun puoliväliin ei lainkaan teoriaa.Kenkäosion suorittavat...heillä 2
päivää viikossa teoriaa eli n 7h/pv.Työpaikalla ollaan 6h/pv.Myynnin ammattitutkinnon
suorittavilla teoriaa kerran viikossa, 4 päivää töitä...kuuden tunnin mittaisia heilläkin.Loput tunnit
on laskettu tehtävien tekemiseen.

mä en oo ollu työkkärin listoilla ku kerran pari kk ja sinä aikana mulle ei tarjottu mitn (olin viimesillään raskaana), eli en tiiä näistä jutuista mitn.
eli voiko ne ilmoittaa yhtäkkiä et mun pitää osallistua jollekki kurssille, pitääkö mun sitte soittaa kuntaan et mä tarviin lapsille hoitajaa ja sillä tavoin?

taitaa olla paikkakuntakohtaiset erot aika suuret..
houkuttais vain tuo työttömän työnhakijan osa kun saisin enemmän rahaa kun kotihoidontuella, kun saan peruspäivärahaaa..

Yhteistyössä