Apua, kuin kauan noi hampaat tekee tuloaan..

Poikamme, ensi viikolla 7 kk on jo mielestäni pidempään eli pari viikkoa ollut joinain päiviän tosi tosi itkuinen, jotkut päivät on menneet paremmin ja hampujahan sieltä on ilmeisesti tulossa lisää ( alhaalla meillä jo kaksi hammasta ) kestääkö hampaiden tulo ja se koko prosessi oikeesti kauan...? ku aina sanotaan että vauva voi olla paria päivää ennen hampaiden tulemista itkuinen yms. mut ei oo kyllä nyt parista päivästä kyse! Onko muita, joiden vauvoille hampaiden tulo on kestänyt "ikuisuuden"? :D

No kun alas tuli noi kaks, niin poju ei ollu moksiskaan! ja välillä hankailee suutaan enemmän, välillä tuntuu ettei saa koskea edes koko suuhun.. syö onneks ihan suht hyvin, ilta- ja aamupuuro välillä tökkii mut välipalan ja päiväruuan syö. ja tissittelee kans, tosin sitäkin on vähentäny nyt, johtusko siitä et syödään muutaki vai niistä hampaista.. mun sisko oli myös katsovinaan et pojalla on yläien vähä turvoksissa, kuuluukohan se asiaan?

Hei. Mistäs sen tietää että minkä sortin kitinät johtuu hampaiden tulemisesta ja mikä jostakin muusta. Onhan vauvoilla muitakin syitä kiukutella kuin hampaat. Tosiasia on kuitenkin se, että aika moni tekee ne hampaansa ihan huomaamatta. Itse uskon siihen, että hampaiden tuloa syytetään helposti vähän kaikesta. Sama homma, kun että D-vitamiinia syytetään mahavaivoista vauva-aikana, kun samaan aikaan vauvan kehitysvaiheeseen kuuluu paljon sellaista, mikä aiheuttaa kitinää, kiukkuisuutta, tiheää syömishalua ym. Ja syy on aina D-vitamiinin. Tai hampaiden.

Minulla tyttö teki kuolaamista lukuunottamatta alahampaat aika huomaamattomasti. Ikenistä vain tunsi, että jotain on tulossa ja nännissä tunsi hetken päästä =) Nyt tuntuu, että kuolaaminen taas lisääntynyt ja ikenet ylhäällä koventunut, joten hampaita odottelen ylhäällekin, kuukauden parin sisään. Kyllä omalla tyttösellä noin kuukausi ehkä meni ennen kuin kaksi kaunista hammasta sieltä vilkkui.
Olen osittain samaa mieltä kuin Kipsu. Mutta lapsikohtaista tämä tietty on.

Yhteistyössä