Apua, kotidopplerin käyttäjät!!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolissaan

Vieras
Osaatteko sanoa,onko syytä huoleen,jos sydänääniä ei saa enää millään kuuluville,vaikka ovat Angelsoundsilla kuuluneet jo monta viikkoa päivittäin?? rv14

tiedän,et kotidoppler ei oo sama juttu ku ammattikäyttönen,mutta kun on jo sillä kuunneltu pitkään ni merkkaako tuo nyt jotain vakavampaa.

anteeksi tyhmät kysymykseni,täällä vain hartaasti odotettu vauvaa...

Alkuperäinen kirjoittaja voipi olla tai olla olematta:
Just ton takia noita laitteita ei kannattais hankkia... :/

Näinpä. Turhaa stressiä ja verenpaineen nousua. Vauva on vkolla 14 vielä niin pieni että mahtuu kippuraan ja käppyrään sinne kohtuun joten mielestäni ei mitään syytä huoleen mutta tiedän ettei se huoltasi poista kuitenkaan vaikka joku näin sanoo. Unohda koko vehje, muutaman viikon päästä alat tuntemaan liikkeitä joista tiedät vauvan voinnin olevan ok. Ja neuvolassa sitten mittaavat sydänääniä. Ei niitä kuunnella äidin mielenrauhan saavuttamiseksi vaan niistä seurataan sykkeen vaihtelua.

Mutta pääpointti oli kuitenkin se, että älä huoli, kaikki on varmasti hyvin. Nauti odotuksestasi!

Selvennyksenä että siis laitteen patterit. Mulla on samanlainen laite, ja kun patterit loppui niin mitään ei kuulunut. Koita rauhoittua, tarkista se patteri ja koita rauhassa uudelleen eri kohdista alavatsalta. Kyllä se siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Loimeri:
Selvennyksenä että siis laitteen patterit. Mulla on samanlainen laite, ja kun patterit loppui niin mitään ei kuulunut. Koita rauhoittua, tarkista se patteri ja koita rauhassa uudelleen eri kohdista alavatsalta. Kyllä se siitä.

Juu, yritän rauhoittua. Oli vain uhkaava km muutama viikko sitten ja siksi hankinkin ton laitteen, lääkäri muuten suositteli ;) Eilen sitten tarkisti paikkoja,kiinni on mut jatko kuitenkin sairista kun supistelee vieläkin runsaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Miekin sanoisin näin:

Näinpä. Turhaa stressiä ja verenpaineen nousua. Vauva on vkolla 14 vielä niin pieni että mahtuu kippuraan ja käppyrään sinne kohtuun joten mielestäni ei mitään syytä huoleen mutta tiedän ettei se huoltasi poista kuitenkaan vaikka joku näin sanoo. Unohda koko vehje, muutaman viikon päästä alat tuntemaan liikkeitä joista tiedät vauvan voinnin olevan ok. Ja neuvolassa sitten mittaavat sydänääniä. Ei niitä kuunnella äidin mielenrauhan saavuttamiseksi vaan niistä seurataan sykkeen vaihtelua.

Mutta pääpointti oli kuitenkin se, että älä huoli, kaikki on varmasti hyvin. Nauti odotuksestasi!

Ehkä näinkin, mutta monen keskenmenon jälkeen sitä jostain syystä haluaa "puhelimen" sinne masuun. Ehkä hölmöä toisten mielestä, mutta eipä kaikkien tarvi sellaista hankkia, ihan on vapaaehtoista. Minulle se oli sellainen ensimmäinen kosketus tulokkaaseen ja olipa hienoa antaa tulevien mummojenkin antaa kuunnella pienen sydänääniä, eihän niitä nlaan pääse kuuntelemaan. Lähennyin anopin kanssa tästä syystä myöskin. Totta on, että se saattaa aiheuttaa ylimääräistä hätää, mutta totta on myös se, että se voi aiheuttaa helpotusta ja rentoutumista. Kukin tyylillään, antaa kaikkien kukkien kukkia.

Pattereita veikkaan mäkin. Varmaan jo tottuneena käyttäjänä laitoitkin riittävästi ja oikeanlaista geeliä? :)

Mulla myös jossakin vaiheessa ne kuului parhaiten vain seisten, joskus makuullaan, joskus istualleen. Riippui siitä, missä vauva oli (istukka etuseinämässä, joten sen taakse pääsi hyvin piiloon). Eli koita eri asentoja. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Miekin sanoisin näin:

No mulla ei kyllä tosiaankaan ne liikkeet rauhottaneet mieltä, vaan lisäsivät huolta. Ne kun eivät läheskään aina tuntuneet niin hyvin, jos lainkaan (ensin alkuun lienee istukan sijainti syynä, ihan lopussa lapsiveden vähyys). Oli myös huomattavan rauhoittavaa vuotojen keskellä pystyä kotona tarkistamaan, vieläkö siellä joku on eikä odotella, että neuvola aukeaa (nuo tarvetilanteet kun eivät tuppaa tulemaan maanantaista perjantaihin klo 8-16 välisenä aikana. :xmas: ).

Kyllä mullakin kävi noin. Ne voi kuulua taas parin tunnin päästä tai huomenna. riippuu vauvan asennosta. Älä hätäile. Ja vielä, mulla oli supistelua tuossa vaiheessa molemmissa raskauksissa ja molemmat päättyivät hyvin.

Ihmettelen kyllä, miksi lääkäri on sitä suositellut. Aiheuttaa vain turhaa huolta, jos niitä sydänääniä ei aina saakaan kuuluviin. Ja stressi ei taas ole hyväksi vauvalle, eikä äidillekään.

Laita tarpeeksi sitä vartalovoidetta tAI geeliä siihen vatsalle!Ja noilla viikoilla mulla ainaski kuului tolla laitteella ihan sieltä alhaalta karvarajasta!Kuuntelitko sydänääniä ihan sieltä alhaalta?Mulla siis kuului aina siellä.Kuuluuko sieltä mitään ääntä kuunnellessasi?Vauvan liikkeet kuuluvat myös ja vauva liikkuu noiilla viikoilla jo paljon ja koko ajan.Ne kuuluvat semmosina "molskahduksina"(lapsivesi kohdussa)ja pulputuksina.Jos epäilet,onko siellä enää mitään elämää,niin kuuntele kokeeksi miehen vatsaa samasta paikasta.Ukon vatsasta ei juuri ääniä kuulu.Näin voit varmistua että kuulet juuri vauvan liikkeet.Sydänäänet voivat sit kuulua myös sellaisena "viuhinana".Silloin anturi ei ole ihan kohdilla.Jos ne kuuluvat hevosenlaukkana,on dopplerin anturi just kohdalla ja ton ikäsen vauvan sydän on vielä niiin pieni...

Onnea
T:Maria-s ja vesseli rv 36+5

Noilla viikoilla mulle kävi aika usein noin kuopuksen raskaudessa 9-14 viikon välillä. Ekaksi totuin kuuntelemaan kun vauva oli aina vasemmalla alhaalla, kun yks kaunispäivä ei siitä enää kuulunutkaan ja pyörittelin laitetta mahalla vaikka miten pitkään, viimein löytyi vaimea kaiki jostain.. Ja illalla taas kuului normaalisti. Ja useita kertoja tämän jälkeen, en osannut enää huolestua.

Joskus patteritkin teki tepposet, ja vaikka kuulokkeista kuului kohinaa, niin se ei ottanut kaikua sykkeestä silti. Jouuin raskauden aikana kahdet patterit uusimaan, vaikken käyttänyt doppleria kuin 1-3 kertaa viikossa satunnaisesti. Jos kovinkin ahkerasti olet käyttänyt ja pitkiä aikoja, niin patterit voi kulua äkkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Ihmettelen kyllä, miksi lääkäri on sitä suositellut. Aiheuttaa vain turhaa huolta, jos niitä sydänääniä ei aina saakaan kuuluviin. Ja stressi ei taas ole hyväksi vauvalle, eikä äidillekään.

Mulle ei lääkäri suositellut, eikä edes neuvola mutta voin väittää että jos vuotaa verta noilla viikoilla ja on keskenmenoriski olemassa, sitä on todellakin mielenrauhaa kun joka aamu ja joka ilta saa kuunnella kun herää ja kun käy nukkumaan, levollisin mielin.

Siinä yhden päivän oikku ei stressaa niin paljoa minkälaisessa paineessa olisin elänyt päivittäin ilman tuota laitetta. Mulla oli esikoisen odotusaika vaikea, keskenmeno riski puoleenväliin saakka ja silloin mä sen ostin.

Kuopuksen kohdalla nyt en jaksanukaan kuin kerran tai pari viikkoon kokeilla, ja en hätääntynyt vaikkei sieltä aina kuulunutkaan alkuraskaudessa mitään.

Kyllä sieltä vauvan liikkeet kuuluu.Ne voi olla ihan mitä tahansa ääniä,joita sieltä sit kuuluu:porinaa,purinaa,molskahduksia,lorinoita,yms.ja ne "viuhinat"ovat joko vauvan tai äidin omat sydänäänet.Nopeat viuhinat vauvan,hitaat äidin.Joo ja ne patterit kuluu äkkiä.Jos patterit on menneet,ei sieltä kuulu yhtään mitään,ei ees kohinaa.Ja niinku neuvoin,ni kokeile kuunnella ukkos vatsan ääniä.Huomaat kyllä,että ei kuulu oikein mitään.Kokeile omias,jos ei mies kotona.

Mulla ainaski tuli mielenrauha iltaisin koti-dopplerilla,ku en vielä tuntenut vauvan liikkeitä.Vauvan liikkeitä aloin tuntemaan vasta joskus rv 19 paikkeilla!Me kuunneltiin miehen kans aina yhdessä ja mies löysikin sydänäänet aina mua nopeammin ku oli maltillisempi haeskelemaan niitä.Mä hosuin ja hermostuin heti.Heh

Alkuperäinen kirjoittaja ei hätää:
Mun on vaikea uskoa, että tuolla laitteella kuuluis vauvan liikkeet. Pulputukset on sun omia suolikaasujas ja se hidas viuhina on sun oma pulssi.

mistä tiedät onko sinulla itsellläsi kokemuksia kyllä äidin ja vauvan viuhinan erottaa selvästi selvästi nopeudesta onko sulla edes koko doppleria

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun on vaikea uskoa, että tuolla laitteella kuuluis vauvan liikkeet. Pulputukset on sun omia suolikaasujas ja se hidas viuhina on sun oma pulssi.

mistä tiedät onko sinulla itsellläsi kokemuksia kyllä äidin ja vauvan viuhinan erottaa selvästi selvästi nopeudesta onko sulla edes koko doppleria

On mulla se doppler ja olen terveydenhoitaja koulutukseltani (jos se nyt mitenkään tähän liittyy). Kyllä sillä kotidopplerilla sydänäänet kuuluu. Ja juurikin niin, että vauvan äänet nakuttaa nopeasti ja äidin omat viuhuu hitaasti.
Kun vauva isompana liikkuu kohdussa, niin se kuuluu rohinana doppleriin. Nyt tällä hetkellä en usko, että nuo pulputukset olisivat vauvan uintiääniä vaan äidin suoliääniä. Jos joku ammattilainen kertoo mulle toisin, niin sitten minulla on ilo olla väärässä. Siihen asti uskon olevani oikeassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

On mulla se doppler ja olen terveydenhoitaja koulutukseltani (jos se nyt mitenkään tähän liittyy). Kyllä sillä kotidopplerilla sydänäänet kuuluu. Ja juurikin niin, että vauvan äänet nakuttaa nopeasti ja äidin omat viuhuu hitaasti.
Kun vauva isompana liikkuu kohdussa, niin se kuuluu rohinana doppleriin. Nyt tällä hetkellä en usko, että nuo pulputukset olisivat vauvan uintiääniä vaan äidin suoliääniä. Jos joku ammattilainen kertoo mulle toisin, niin sitten minulla on ilo olla väärässä. Siihen asti uskon olevani oikeassa.

Eiks sun pitänyt itse olla "ammattilainen"? =D taidat olla ihan muissa hommissa ku terveydenhoitajana...

Ja en saa kyllä sydänääniä kuulumaan kirveelläkään, omat kyllä mutta todella vaimeesti.
Viikkoja nyt 17, että kyllä pitäs kuulua, tosin pienihän kaveri viellä on että karkuun pääsee kyllä... :) Odottelen tässä niitä uusia pattereita ja sit illalla kokeilen uudestaan. Meillä on niin kiva neuvola että jos oikein kovasti alkaa huollettaa niin sinne pääsee kyllä ne kuuntelemaan.. Mutta en nyt vielä mitään huolta asiasta kanna...
Täytyy yrittää uudestaan..

:)

moi mulla on angelsoundsin kotidoppler sain vauvan sydän äänet kuulumaan ekassa raskaudessa 10rv ja toisessa tais olla aiemmin....sillä kuulee liikkeet ja sykkeet, ja hevosen kopinan kuuloisen äänen tunnistaa ja se on sikiön syke,,,,todellakin meillä molemmat veti kuperkeikkaa jolloin syke hävis aina kun sen löysi...ja sisko kokeili 9 rv ja sai kuulumaan sykkeen häpyluun luota aika kovasti painamalla, koska hänellä istukka edessöä, ja mulla on taaksepäin kallistunut kohtu joka vie alkion sikiön kauemmas kuultavista.....juuri testailen omaa raskautta joka on kai 7rv tai 8rv että saanko sykkeitä jo kuulumaan mutta kesto on epävarma keskenmenon jälkeen....kun ei menkkoja kerenny tulla...

Yhteistyössä