Ä
äiti 23 vuotta
Vieras
Elikkäs..olen kohta 4kk:den ikäisen ihanan ja terveen poikavauvan äiti.Kaikki pitäisi olla hyvin mutta olen toisinaan niin uupunut tähän uuteen elämänmuutokseen.(kyseessä on siis esikoinen ja minulla ikää 23 vuotta)Halusin todella lapsen ja raskauden aikana odotin innolla että saisin oman nyytin syliini ja hoiviin.Tiesin kyllä että lapsen kanssa eläminen ei aina ole helppoa koska olen hoitanut lapsia työkseni lähes 5 vuotta.Ihmettelen näitä tuntemuksia..miksen jaksa touhuta vauvani kanssa?Välillä tuntuu että odotan oikein että poika menee päiväunille että saan olla "rauhassa"..Koen kuitenkin syyllisyyttä tuosta ajatuksesta.Miten voin ajatella noin?Rakastan kyllä lastani ja en koskaan satuttisi häntä mutta mielenkiinto hänen hoivaamiseen on välillä jotenkin hukassa.Vauvan itkukohtaukset tuntuu välillä niin raskailta..Onneksi vauvani nukkuu yöt hyvin vaikka iltasin välillä huutaakin.Avomieheni on paljon pois kotoa koska tekee pitkiä työpäiviä.Kotona ollessaan hoitaa kyllä vauvaa.Siitä en voi valittaa.En ole pystynyt kertomaan tästä väsymuksestä avomiehelleni.Luulen ettei hän kuitenkaan ymmärtäisi.Kertokaa,onko teillä jollain ollut tällasia tuntemuksia uudessa elämäntilanteessa?Olen niin paljon pohtinut miksi olen niin stressaantunut...?Yksi syy voi tietysti kenties olla se että olen niin paljon täällä neljän seinän sisällä.Ainut paikka missä käyn pojan kanssa on perheeni luonna.Myös mieheni perheen luonna käydään.Muualle lähtemisen koen niin hankalaksi ja sitten pelkään vauvan itkukohtauksia...mitä jos vauva alkaa raivota esim.kesken kauppareissun?Tiedän että stressan toisinaan liikaa mutta en voi itselleni mitään.Auttakaa te jotka olette tunteneet samoin.Rakastan poikaani ja haluaisin olla hänelle yhtä hyvä äiti kun oma äitini on minulle.