apua kofeiiniriippuvuuteen!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja menee hermo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

menee hermo

Vieras
eli mulle tulee hirveä migreeni,jos en aamulla juo kahta kuppia kaakaota, vahvaa sellaista.. haluaisin lopettaa koko kaakaon juonnin, muutaman kerran oon koittanu lopettaa/vähentää mut aina iskee se jumalaton jysäri, migreeni kestää kaks päivää eikä lääke auta.. eli millä pääsen tästä riippuvuudesta,ja jos vaan kestän sen muutaman päivän migreenin niin kai se jossain vaiheessa loppuu,vai?

Koita ensin vaihtaa ainetta vaikka teehen tai kolaan. Sitten selviää onko kyse varmasti kofeiinista. Kaakossa on sitä niin vähän, että josko se on joku muu juttu? Totuttu tapa?

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Kaakaossa ei mun tietääkseni ole kofeiinia.

Kofeiini (1,3,7-trimetyyliksantiini) on piristävä alkaloidi ja sitä esiintyy yli 60 kasvin lehdissä, siemenissä tai hedelmissä. Kofeiinia on muun muassa kahvipavuissa[1], kaakaopavuissa ja teessä[1].

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Kofeiini (1,3,7-trimetyyliksantiini) on piristävä alkaloidi ja sitä esiintyy yli 60 kasvin lehdissä, siemenissä tai hedelmissä. Kofeiinia on muun muassa kahvipavuissa[1], kaakaopavuissa ja teessä[1].

Joo, tutkailin googlea, ja joka toisella sivulla oli että siinä ei ole kofeiinia, ja joka toisella että on. :D Jossain luki että siinä on teobromiinia, joka on kylläkin kofeiinin sukulainen.

Joo, tutkailin googlea, ja joka toisella sivulla oli että siinä ei ole kofeiinia, ja joka toisella että on. :D Jossain luki että siinä on teobromiinia, joka on kylläkin kofeiinin sukulainen.

no jotain siinä on mikä koukuttaa,sillä se jumalaton päänsärky iskee aina jos kaakaota en jostain syystä saa aamulla.. sanokaa miten mä vierotan itteni?! millä mä kestän sen pääkivun?!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no jotain siinä on mikä koukuttaa,sillä se jumalaton päänsärky iskee aina jos kaakaota en jostain syystä saa aamulla.. sanokaa miten mä vierotan itteni?! millä mä kestän sen pääkivun?!

Mä sanoin jo.

Yhteistyössä