Apua kestoliivinsuojien tekoon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luminka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Luminka

Aktiivinen jäsen
23.10.2007
2 824
0
36
Haluaisin koittaa itse tehdä suojia, mutta oon vähän hukassa mistä kankaasta, mitä kosteussuluksi ym.!

Ja mistä olette kankaat ostaneet, netistä?

Olen koittanut googlettaa teko-ohjeita, mutta niitä näyttää olevan vaikka millaisia et oon vielä enempi sekaisin :whistle:

Microfleeceä, bambufleeceä, mikä paras? Ja mitä muuta kangasta tarviis laittaa?

Kiitos jo etukäteen =)

Oon tilannut kankaita netistä www.myllymuksut.com, sieltä saa ostettua 10cm tarkkuudella. Bambufleece on imukykyistä ja mukavan pehmeetä, siitä voi valita nukatun tai sileän puolen. Jos oot herkkätissinen niin sieltä saa sellaista bambusilkkiäkin, en oo nähnyt mutta kuulostaa ihanalta :heart: Kosteussulkukankaita on niitä sellaisia, joita käytetään kestovaipoissakin eli kankaassa on kostauden läpäisemätön käsittely (pul). Jos kevyt sulku riittää, niin miksei villaneulos (niinkuin ruskovillan suojissa) tai fleece. Mä laittaisin ihoa vasten kerroksen bambufleeceä sileä puoli iholle, samankokoisen kosteussulun villasta ja väliin hiukka pienemmän palan bambua imuksi. Kerroksiahan voi sit laittaa niin monta kun tuntee tarvitsevansa.. Mä vaan leikkaisin ympyrän malliset palat (10cm) ja kattoisin sitten tarviiko ottaa jostain kohtaa reunasta vähän sisään, että istuu paremmin ja saumuroisin reunat. Toivottavasti tästä nyt oli jotain apua...

Jos haluat liivinsuojiin kosteussulun, niin kannattaa käyttää PUL-kangasta. Sitä myydään monessa verkkokaupassa, kuten www.myllymuksut.com. Sieltä voi myös tilata vaikka 10 tai 20 cm, ettei tarvitse metrikaupalla ostaa. Pul-kangas siis uloimmaksi.

Imukankaana voi käyttää esim. bambukangasta (esim. bambufleece tai bambucollege) tai vaikka flanellia.

Jos haluaa, että liivinsuojat tuntuvat pintakuivilta ihoa vasten, voi sisimmäksi kerrokseksi laittaa vaikkapa microfleeceä. Mutta myös bambu on mukavan tuntuinen ihoa vasten, ja sillä on myös ihoa hoitava vaikutus.

Eli esim. seuraavat kankaat: uloimmaksi pul, väliin 2-3 krs bambua, sisimmäksi microfleece. Kankaat vaan leikataan pyöreiksi palasiksi (mittoja voi ottaa vaikka kertakäyttöisestä liivinsuojasta) ja saumuroidaan (tai ommellaan siksakilla) ympäri.

Toivottavasti tästä on jotain apua!

Yhteistyössä