Apua kaivataan!!

Hei!

Pakko kysyä teiltä, jos joku osaisi auttaa...Mulla on ollut aina todella säännöllinen kierto, 28pv. Nyt meneillään kp 31/28. Tein pari päivää sitten ekan raskaustestin kun menkkoja ei kuulunut, tuli haalea viiva...tein sen päivällä. Tänään tein uudestaan testin aamuvirtsasta ja viiva oli jo selkeesti vahvempi. Nyt itse ongelmaan....aamutestauksen jälkeen menin terveyskeksukseen tekemään virtsatestin ja se näyttikin sitten negatiivista?? :/ Mistä tämä voi johtua..Eikös terveyskeskuksen testaukset ole aina varmempia kun apteekin testit..joten kaiken järjen mukaan en ole sit raskaana. Huomenna ajattelin kuitenkin viedä aamulla virtsatestin vielä uudelleen...Voisiko olla,että olisinkin raskaana mutta hormonia ei vaan erity vielä tarpeeksi,vai kuinka..Vatsassa on kauhea painon tunne,rintoja kivistää jne. Outoa...auttakaa...on ihan paniikissa :ashamed:
 
moi!

Tekivätkö terveyskeskuksessa testin virtsasta vai verestä? Eivät välttämätttä käytä testaukseen edes erittäin herkkää testiä. eli jos itse aamulla testasit erittäin herkällä ja terv.kesk testasivat sitten vähemmän herkällä testillä, ei välttämättä näy. Muutenkaan ei välttämättä näy alkuraskaudesta testissä muutoin kuin aamun ekasta virtsasta. Muuna aikana testit voi näyttää negatiivista

Uskon, etä olet raskaana kun olet positiivisen tuloksen saanut ja vielä kaksi kertaa:) Älä siis turhaan pelkää:)
 
Ihanaa, kiitos kun vastasit Miuku79=) Se testattiin virtsasta. Tosi outoa vaan,että kaksi haamu viivaa tulee mutta sitte terveyskeksuksessa nega?? Voiskohan se olla,ettei vielä tarpeeksi näy virtsassa sitä hormonia tai jotai? On tää vaan niin outoa... :|
 
Näitä juttuja täällä jonkin aikaa seuranneena voisin kyllä onnitella sinua Jade! :heart: Kyllä sinä ihan varmasti olet raskaana jos kahteen testiin on viiva tullut ja vahvistunutkin välillä!

Voi olla, että virtsa ei ole ollut terkkarissa tarpeeksi vahvaa, jolloin hormonia on tietenkin vähemmän. Ja tuo testin herkkyys tosiaan myös vaikuttaa. Eli älä huoli, tee huomenna tai parin päivän päästä vielä testi niin eiköhän se selkeää plussaa näytä! :flower: :D
 
Ootteko te ihan tosissanne =)Toivoisin niin itsekkin,että olisin raskaana... Mä kyllä jotenkin olen niin epäileväinen,että luulisi terveyskeskuksen testien olevan niin varmoja et niissä kyllä näkyisi, jos edes hivenen olisi hormonia virtsassa, oli se sitten tehty aamu-taipäivävirtsasta? Vai oiskohan kenellekkään käynyt niin,että olisi kuitenkin negan jälkeen tullut plussa..? Ja ne testin viiva oli ekalla kerralla haalean haalea ja nyt tänään sit paljon selvempi,ihan kunnolla erottuva.Mut sitten se pirun virtsa näyte näytti negaa..argh! :| Mä jo maalailen kauheita mielikuvia siitä,että mulla on joku kysta tai jotain..kun niin säännöllinen kierto (28pv) ollut aina...
 
Sinuna menisin ottamaan testin verestä eikä virtsasta. Luulen että se näyttäisi sitten plussaa. =) Mikään ei ole kamalampaa kuin elää epätietoisuudessa (itse elän tällä hetkellä ) :ashamed:

Onnea! :hug:
 
Ne terkkarin labratestit on ainakiin niitä herkkyyttä 50 olevia ja kotitestit alkaen 10 herkkyydestä eteenpäin. Saman olen minäkin kokenut kertaalleen ja tk nega on nyt 6v pojanvessseli, et odota muutama päivä ja vasta sen jälkeen näytettä uusiks labraan, tai osta clearbluen testi, se ei ole kovin herkkä ja testaa vaikka parin-kolmen päivän päästä uusiks.

Tiedän tasan tarkkaan miten riipivää tuollainen epävarmuus on. Meillä menossa yk18 ja piinaviikko. Uskon vahvasti, että olet raskaana, sillä ei niihin testeihin mitään viivaa tule, jos ei ole raskaana. Mulla viisi lasta ja kuudetta kuumeillaan, jotta "muutama" testi takana :D

Mulla on ollu myöhäisiä plussia ja vaikka mitä, joten epävarmuus on niin tuttua. Hitaasti kuluu ne päivät, kun odottaa vastausta ja mikä ihana tunne se sitten onkaan, kun voi olla varma, että pikkuinen se siellä masussa kasvaa :heart:
 
Kyllä minäkin uskoisin nuihin kotitesteihin jos kerran selvästi viiva näkyi.

Sitä vaan ihmettelen, että tervari tekee noin varhaisessa vaiheessa testin. Minulle aikoinaan sanoivat labrassa että pitää olla vähintään viikon myöhässä, että tekevät testin...( siis pissasta )
Ja voisihan se olla niin, että jos olisit vienyt sen "aamupissin" tervariin, niin siinä olisi hormoonit jo näkyneet...Jos et ollut tarpeeksi kauvan pidätellyt sitä labran testiä varten.

Mutta toivotaan parasta :flower: uskoisin vahvasti kyllä plussaan jos koti testi niin näytti :heart: .
 
Khimaira
Mä soitin äskettäin terv.keskukseen ja sieltä sanoivat että heidän testiin kannattaa tulla kunhan menkat ovat 1-2vko ( :eek: ) myöhässä, aiemmin ei näytä plussaa :/ Että tosi herkät testit heillä käytössä |O

 
Kiitos teille tosi paljon!! =) Mä kävin tänään vielä viemässä aamuvirtsan terveyskeksukseen, saas nähdä mitä sieltä sanotaan..Jos tulee negaa niin sit vaan odottelen ja käyn tekemässä testit uudelleen myöhemmin. Eihän mun menkat ole myöhässä kun vasta 3pv, mutta kun ne on aina ollut niin säännölliset kellontarkat jopa..Nyt vaan sit venailen ja testailen uudestaan ensi viikolla. Kiitos kun vastailitte, ihan uutta tietoa oli se että terv.k. testit ei ole kauhean herkkiä ja,että eivät tee testiä kun vasta jos menkat on enemmän kun pari pv myöhässä.
Kiitos vielä kerran... =)
 
Jep, pissatuloksesta soitin ja se oli HEIKKO positiivinen!! What?? Maanantaina pitää viedä uusi pissanäyte...Voiko heikko positiivinen tulos merkata sitä,että se olisi kohdunulkopuolinen raskaus, tai tuulimuna tms?? Mistä tietää,että onko se oikeassa paikassa vai nou...Huh huh...Aikamoinen shokki,vaikea uskoa vaan todeksi,että olisin oikeesti raskaana.. :heart:
 
Eiköhän se nyt vaan ole merkki siitä että olet RASKAANA! Onnea!!! :flower:
Eiks joillain raskaushormooni vaan ala erittymään hitaammin, ja jos tk:n testit eivät ole tosiaan kovin herkkiä.... Peukut pystyyn että maanantaina on jo vahva positiivinen. Jännä viikonloppu sulle tulossa B)
 
Onnea paljon, kyllä sä raskaana olet!! :heart: Tiedätkö sen Anna-Leena Härkösen kirjan, "Heikosti positiivinen"? Kirjan nimi tulee juuri samasta tilanteesta missä nyt olet, omasta kokemuksestaan siis kirjoitaa ja lapsi hänellä on.

Eiköhän sieltä maanantaina tule pelkästään positiivinen vastaus :D
 
Ihanan positiivisia te kyllä olette! :heart: Mä olen niin epäileväinen ettei mitään rajaa..Koko ajan kuitenkin vatsaa nippailee, vähän tisut kipeät mutta siinäpä ne "oireet"! Jo sen takia olen niin skeptinenkin kun ei mitää muita "oireita"ole ja vielä,että vatsaa koskee. Tuntuu,että voisi olla just joku kohdunulkopuolinen raskaus...Muut tässä vaiheessa varmaan olisivat intopinkeinä, mutta mä se jaksan vaan epäillä.. :whistle:
Kiinnostais tietää,että onko kellään muulla ollut tota maagista heikosti positiivinen? Ja olisko se muuttunut sen jälkeen vahvaksi positiiviseksi? =) Mä piinaan teitä näillä todella typerillä kysymyksillä varmaan sinne maanantaihin asti, heh..et anteeksi vaan :snotty: Kiitos kun vastasit Kvart över, täytyykin käydä tsekkaamassa tuo Härkösen kirja, kiitos vinkistä ja onnitteluistakin!
Tää on niin helpottavaa käydä täällä kirjottelemassa näitä huolia, heti nimittäin helpottaa panikoiminen kun lueskelen teidän kirjoituksia näillä palstoilla. :heart:
 
olin alottamassa clomikuuria ja niitähän ei saa ottaa jos on raskaana. mulla ei ollu siis mitään oireita, ja menkatkin epäsäännölliset ni ei siis ollu todellakaan mitään oireita. ei rinnat kipeet, ei kasvaneet, ei nännit tummuneet, mahaan ei sattunut, ei väsyttänyt, ei kerta kaikkiaaan mitään oiretta!!!
testin tein sillä tavalla et tehään toi nyt alta pois ni tulee menkatkin kun ei turhaan odottele. ja niinhän siinä kävi et positiivinen oli. kotona tein 3 testiä ja sitten vielä terveyskeskukseen ja siitä vielä ultraan. ja niinhän se oli että vauva masussa näkyi. jopa kaksi, mutta toinen lopetti kehittymisen jo ennen viikkoa 10, mutta tällä hetkellä innoissaan odotamme muruamme syntyväksi. laskettu aika meillä helmikuussa.

joten älä todellakaan huoli siitä ettei ole oireita, toisille ei tule lainkaan ja toisille jopa kiusaksi asti! :D
 
eli kysyit onko jollain tuo terveyskeskustesti muuttunut positiiviseksi. Minulla oli menkat 2 viikkoa myöhässä, tiesin olevani raskaana mutta kotitestit (predictor) eivät näyttäneet mitään positiivista tulosta.

Vein näytteen terveyskeskukseen, eikä mitään plussia sieltäkään saatu aikoihin . Joka kerta sanottiin että tuo uusi testi huomenna. Sitten muutamien testien jälkeen sain vastauksen heikko positiivinen, eikä se sen voimakkaamaksi muuttunut. Tämä heikko positiivinen on 18 vuotias neiti , eli tietenkin testit ovat siinä aikana varmaan muuttuneet jonkin verran. Laskettu aika siirtyi sitten 10 päivällä, että siitä tämä niin myöhään heikko positiivinen johtui.
 
Kiitos vastauksista =) Oli helpottavaa kuulla että sulla mimmimamma on ollut samanlainen tilanne. Kiitos todella paljon!!Tänään sit kävin vielä yksityisellä antamassa pissanäytteen ja samalla he ottivat verikokeen. Pissatulos näytti negaa(tuloksen sain samantien) ja verikokeen tuloksen saan maanantaina.

Siksi tää aivan kauhea kiire ja kysely kun mulla on huomenna todella isot 30-vuotis partyt, joita kaverit on järkänneet kuukausia. :whistle: Eli juomista ja bailaamista olisi tiedossa päivästä alkaen. Voisi kaverit vähän ihmetellä kun en sitten joisikaan, enkä todellakaan tahtoisi niin isolle porukalle ruveta kertomaan syytä miksi en yhtäkkiä juokkaan. :x Jos todellakin olen raskaana niin kertoisin sen mielelläni vasta sitten kaikille kavereille(niitä on paljon)kun keskenmenon riski on ohitse.

Kauheesti olen just sen takia pohtinut,että voisiko tää olla kohdunulkopuolinen raskaus, oonkohan edes raskaana jne. Onkohan juomisesta kuinka paljon haittaa tässä vaiheessa, jos siis raskaana olen?

 
Jade: Älä missään nimessä juo! Juuri tuossa vaiheessa vauvalle kehittyy keskushermosto ja elimet, jotka vaurioituvat alkoholista luultavasti pysyvästi. Jokainen alkoholiannos on liikaa vauvalle! Mieti asiaa siten, että juottaisitko vastasyntyneelle alkoholia? Tuskin.. Älä siis sikiöllekään.. Tee mielummin siten, että täytät kotona omia pulloja, joita juot.. Tai sitten pidät samaa pulloa koko ajan ja näyttäisit siltä kun joisit.. Mutta älä juo oikeasti! Keskenmenoriski kasvaa joka alkoholiannoksen jälkeen taas tuplaten..
 
Heikosti positiivinen on myös minulla muuttunut ihanaksi lapseksi! Tosin tein testin itse kotona silloin, ja sain todella haalean viivan.

On normaalia että vatsassa tuntuu menkkamaista särkyä alkuraskaudesta. Kohdunulkoisessa raskaudessa kivut on niin kovat että lähdet hakemaan apua.

Kinkkinen tilanne nuo juhlat. Sinun lienee pakko kertoa miksi et juo tai sitten valehtelet jotain.
Juomista en suosittele, sillä kärsit ylimääräsestä huolesta sitten loppuraskauden.
 

Yhteistyössä