Apua kaivataan!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hannele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hannele

Vieras
Hei! Tilanteeni on seuraavanlainen: 2 viikkoa sitten oltiin ensimmäisessä icsi hoidossa, siirrettiin 2 alkiota. Testipäivä
oli keskiviikko, ti aamulla apteekin omalla testillä tuli nega joka sitten muuttui ""roskishaamuksi"" jonka takia hain uuden testin. Eilen aamulla tikkuun tuli hailakka viiva noin 20 min. sisällä(sallittu aika 10 min)Sama testi merkki taas.
Tänään ostin kaupan halpistestin (predictor) ja äsken tein sen, taas haalea viiva melkein sallitussa ajassa(3 min).Tällä kertaa ei siis ollut aamupissasta tehty ja silti reagoi. Ikinä ennen en ole saanut minkäänlaista viivaa, en ennen enkä jälkeen odottelun.

Olen tulla hulluksi täällä! Kun samalla sitten esiintyy vuotoakin, tukilääkityksen mukana on rusehtavaa. Kunnon punaista vuotoa ei ole eikä tunnu siltä että tuliskaan.

Kertokaa jos jollain on kokemusta tästä. Voiko näihin ""hieman myöhästyviin"" viivoihin luottaa? Voiko toinen alkio vuotaa pois ja toinen jäädä, siksi rusehtavaa vuotoa? Vai onko sellainen muutenkin normaalia??
Kaikki vähäinenkin tieto olisi tarpeen, ihana jos viitsitte vastata. Soittelen kyllä hoitavalle klinikalle iltapäivällä soittotunnilla ja pyydän verikoetta josta selviää hcg:n määrä.

Yhdellä mun ystävällä siirrettiin 2 alkiota.toinen vaan hävisi:(
toisella ystävällä sama homma kuin sullakin eli haalea positiivinen ja kuitenkaan ei raskaana (myös hedelmöityshommia)..sitten minulla testit rv 5-6 negaa näytti 10 min päästä haalea positiivinen ja olin raskaana. mutta ei noista testeistä tiedä.onnea nyt kuitenkin sulle matkaan että positiivinen olisi:) ilmottele miten kävi!

Toivotaan, että olet raskaana. Sen verran vielä, että Predictor reagoi hitaammin eli suurempaan määrään hcg:tä kuin Apteekin oma. Eli jos Predictor näytti lähes sallitun ajan puitteissa plussaa, suunta näyttää olevan oikea. Testaa vielä uudestaan parin päivän päästä. Hcg-arvot tuplaantuvat parin päivän välein.

Kiitos vastauksistanne! Tiedän että kaikki on vielä mahdollista, toki tässä tilanteessa auttaisi jos saisi edes tiedon että alkio/t on yrittäneet kiinnittyä. Että kropassa sentään jotain tapahtuisi. Tietysti selkeä plussa olis kaikista ihanin palkinto, 2 vuotta on odoteltu omaa nyyttiä ja se on aika rankka kokemus kaikkineen. Jospa nyt olis jo meidän vuoro! =)
Ilmoittelen kun saan varmuuden. Lisääkin kommentteja saa toki laittaa..
-Hannele-

Itse olen raskautunut ivf-hoidosta. Minun käskettiin tekemään raskaustesti tasan 2 viikkoa siirron jälkeen, eli punktiosta 2 viikkoa ja kolme päivää. Tein ensimmäisen testin kuitenkin hätäisenä kaksi päivää ennemmin. Testi näytti haaleata viivaa. Oikeana testipäivänä testi sitten uudelleen ja edelleen haalea viiva tuloksena. Silloin mäkään en enää jaksanut odotella, vaan kävelin aamusella terveyskeskukseen ja pyysin päästä raskaustestiin. Multa otettiin se ihan pissanäytteestä ja selvä positiivinen tuloshan se oli.

Mullakin oli toi ensimmäinen kerta, kun mikään testi minkäänlaista viivaa näytti kontrolliviivan lisäksi. Ja eihän sitä kuitenkaan voinut uskoa, kun sitä oli toivonut jo niin kauan...

Rusehtavaa vuotoa voi esiintyä kuukautisten aikaan, vaikka olisitkin raskautunut. Se on ihan normaalia toisilla. Mutta taas toisaalta, valitettavasti olen saanut sen käsityksen, että joskus tukilääkitys voi hidastaa menkkojen alkamista, vaikkei olisikaan raskaana....

Mutta ymmärsin, että olet käynyt verikokeessa ja saat hcg arvon jo tänään iltapäivällä..? Sittenhän tulos selviää varmasti jo hetken päästä!!! Toivotaan, että se haalea viiva sinullakin kertoi raskaudesta. Mitään viivaahan ei pitäisi tulla, mikäli ei ole raskaana.. Mutta tietty taas toinen asia toi, jos tullut vasta sallitun ajan jälkeen...

Voimia! Pidetään peukkuja positiivisen tuloksen puolesta!!

Mulla ei ole mitään henkilökohtaista kokemusta hoidoista, kun ollaan vasta yritysvaiheessa, mutta toivotan silti kovasti kovasti plussatuulia!!! Tsemppiä matkaan!

Kiitos kannustuksesta ja tuesta, peukut ja varpaat pystyyn vaan! =)
Sain puoliväkisin hoitajan laittamaan lähetteen siihen hcg testiin huomiselle eli perjantaille. Ihmeellistä on tämä julkisen puolen hoito, yksityisellä se on ihan rutiinia jotta tiedetään esim sekin onko alkio edes yrittänyt kiinnittyä. No, jospa se tästä.
Käyn aamusta kokeessa ja toivottavasti iltapäivällä on jo tulos tiedossa ettei mee yli viikonlopun tässä hermoilussa.

-Hannele-

Minulla ivf hoidon jälkeen testi näytti haalean viivan. Kävin hcg testissä. HCG oli kohonnut mutta ei riittävästi,että olisin raskaana.

Toisella kerralla myös testissä haalea viiva (pp 12) ja parin päivän päästä vahva viiva. En käynyt veritestissä. Muutaman päivän päästä alkoi ruskehtava vuoto aina lugejen laiton yhteydessä. Sitä seurasin viikon. Vähitellen vuoto muuttui veriseksi. Todettiin, että kyseessä oli kemiallinen raskaus. Alkio oli yrittänyt kiinnittyä mutta ei ollut onnistunut.

Siis veri- ja tikkutesti ei kerro koko totuutta. Epäselvissä tilanteissa täytyy vaan kärsivällisesti odottaa joko menkkojen kunnolla alkamista tai ultraa parin viikon päästä.

Kun menet testiin, varmista, että se tosiaan on se hcg-määrän testi eikä ns. 0-testi, joka yleensä tehdään terveyskeskuksessa, kun varmistetaan raskautta. 0-testi kertoo vain siis sen, että onko + vai -, mutta olen kuullut, että joku (?) hedelmöityshoidoissa annettava hormoni voi nostaa tilapäisesti hiukan hcg:n määrää. Kun taas kerrotaan hcg tarkka määrää, voidaan arvoida onko hedelmöityminen oikeasti tapahtunut ja onko kyseessä ns. varhainen keskenmeno.

Munkin on pakko pitää peukut pystyssä sun puolesta, vaikken hoidoista tiedäkkään! Testasin viime perjantaina (päivällä) negan, joka muuttui haaleaksi roskishaamuksi. Maanantaina aamupissasta tosi haalea plussa ja tiistaiaamuna jo ihan selvä plussa:) Mullakaan ei koskaan ennen pitkänkään ajan kuluttua testauksesta ole näkynyt testissä mitään.

Toivotaan parasta että nuo testit tarkoittavat sulla(kin) oikeaa plussaa!!!

Heipparallaa! Soittelin verikokeen tuloksia ja arvona on
82 IU/ml, että eiköhän sielä joku asusta =) Kunpa olisi lujasti kiinni ja pysyisi loppuun asti!!!

Hain viitearvoja monestakin eri paikasta ja löysin sellaisen taulukon jossa lueteltiin piinapäivien mukaan viitearvot:
(eli alkionsiirto päivä on pp0, yleinen termi tuola lapsettomien keskuudessa mutta ehkä muille oudompi)
Nyt siis pp16, keskiarvo 92, korkein 223 ja matalin 33.
Pesun sivuilla oli 2vkoa hedelmöittymisestä viitearvojen rajana 3- 426 eli aika laaja haitari.

Aamulla apteekin testiin tuli 10 minuutissa haalea viiva, niissä se ei näy vahvistuvan ainakaan vielä??Mutta toisaalta se viiva tulee nopeampaa kuin ennemmin.Tuntuu niin uskomattomalle, oireita kun ei ole minkäänlaisia. Tietysti hyvä niin mutta sen takia on hankala uskoa että tämä todellakin onnistui =)

Laittakaa vielä kommenttejanne jos vaan viitsitte, olisi ihana saada tähän puolueeton mielipide.
-Hannele-

Paljon onnea Hannele!

Se on nyt sitten sitä itteänsä :-D Ja kun siihen Apteekinkin testiin tulee viiva, niin plussa se on. Vahvuudesta ei väliä. Hcg-arvot ovat todella kovin henkilökohtaisia, sen näkee jo viitearvojen laajasta skaalasta.

Itselläni ekaa plussaa sai tiirata lähes suurennuslasin kanssa Apteekin raskaustestista ja toisessa raskaudessa se taas pärähti ihan samana kiertopäivänä sekunneissa testiin niin tummansinisenä kuin vain voi. Eli eri raskauksissakin voi olla eroja.

Hienoa, onnea!! Etköhän voi jo sitten uskoa tuon iki-ihanan uutisen. kun hcg arvo oli ylhäällä. Nyt siellä sun kohdussa joku todellakin asustaa (toivottavasti loppuun asti), eikä ole vain yrittänyt kiinnittyä. Eikös ole uskomaton tunne? =) Itse en ainakaan millään meinannut uskaltaa sitä plussaa uskoa, kun hoitoja käpikäytiin hetki ja sitten se sieltä kuitenkin tuli, vaikka toivokin oli jo alkanut hiipumaan...

Pienelle paljon pitäviä tarrasukkia!

Onnittelut vielä kerran!

Ajattelin laittaa tänne niitä kuulumisia sinulle :) en nimittäin kauheasti osallistu enää keskusteluihin täällä.

Meillä on ollut aika vaihtelevaa. Ennen kaikkea vauva-aika on ollut elämäni parasta aikaa, nautin kaikesta mitä pikkumiehen kanssa puuhaillaan. Toisaalta olen saanut taistella imetyksen kanssa ja se on ainakin vienyt voimia. Emil on myös tosi huonouninen - niin yöllä kuin päivällä eli vauvaelämän rankkuus on tullut tosissaan tutuksi. Viime yönäkin herra söi, hyöri, pyöri, itki, jokelteli yms melkein viiteen asti. Aika vähillä yöunilla siis mennään. Oikeastaan olen nyt jopa tyytyväinen (?!?) siitä että me jouduttiin vauvaa kovasti toivomaan ja odottamaan, luulen että kestän nämä vaikeudet paremmin. Melko terveenä poju on onneksi ollut, joulukuussa tosin tutkittiin säpsähdyskohtausten takia (epäiltiin aivoverenvuotoa vaikean synnytyksen jäljiltä). Se oli ihan hemmetin pelottavaa.

Parisuhteen päälle tuo univaje käy kaikkein pahiten - kenellepäs muulle sitä pahaa mieltään purkaisi kuin puolisolleen. Meillä välejä kiristää myös ongelmat makuuhuoneen puolella, minulle tuli hermovaurio ja laskeumaa imukuppisynnytyksestä. Toisaalta taas yhteinen lapsi lähentää eli eiköhän tuo tilanne ole +/- nolla ;)

Toivottavasti sinä pääset nauttimaan tästä samasta (jospa vähän helpommasta) vauvaelämästä sitten joulukuussa! Laitan kovasti positiivisia ajatuksia sinne suuntaan! Käyn seurailemassa kuulumisiasi täältä kun ehdin :)

Kaikkea hyvää,
Pupu

Uusimmat

Yhteistyössä