APUA KAIVATAAN! Toimeentulotuen hakemisesta kyse...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekaa kertaa sossun luukulle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ekaa kertaa sossun luukulle

Vieras
olen huomenna menossa hakemaan. Mitä papereita tarvitsen mukaani? Tiliotteita? Kuinka pitkältä ajalta? Mies on töissä ja itse opiskelija, kesäkuussa ei tuloja...

Ainkakin meillä sossussa (missä oon töissä) tarvii 3 kk tiliotteet perheen kaikilta tileiltä...todistus opiskelusta, vuokrasopimus (jos hakee ekaa kertaa asuessaan siinä) todistus omaisuudesta jos sellaista on yms. kysy ennen kuin meet tekee niin ei tarttee miettiä, kun eri paikkakunnilla voi erilaiset käytännöt.

hei jos sossu maksaa meidän uuden kämpän takuuvuokran (se pitää olla maksettu tän kuun vika) ja me saadaan ens kuun puoles välis tästä vanhasta kämpästä vanha takuuvuokramme takas) niin pitääkö meidän maksaa se sossun takuuvuokra sit sossulle takas vai saadaanko me pitää tää vanhan kämpän takuuvuokra? vanhan kämpän takuuvuokralla ei voi suoraan maksaa uuden kämpän takuuvuokraa, kun se uus pitää maksaa paljon aikasemmin, ja uuden kämpän takuuvuokra on 300 e suurempi kuin vanhan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hei jos sossu maksaa meidän uuden kämpän takuuvuokran (se pitää olla maksettu tän kuun vika) ja me saadaan ens kuun puoles välis tästä vanhasta kämpästä vanha takuuvuokramme takas) niin pitääkö meidän maksaa se sossun takuuvuokra sit sossulle takas vai saadaanko me pitää tää vanhan kämpän takuuvuokra? vanhan kämpän takuuvuokralla ei voi suoraan maksaa uuden kämpän takuuvuokraa, kun se uus pitää maksaa paljon aikasemmin, ja uuden kämpän takuuvuokra on 300 e suurempi kuin vanhan.

Mun käsittääkseni se minkä saatte takaisin edellisestä kämpästä otetaan tuloina kun lasketaan paljonko saatte...

minulla on tässä koko lista :
-tiliotteet kaikista tileistä viimesen 2kk ajalta
-Maksuilmoitukset tuloista(eläke,työttömyysturva,palkka,sairauspäiväraha,asumistuki ym.)
-Päätökset etuuksista(kela,eläkelaitos,liitto ym.)
-Työvoimapoliittinen lausunto työkkäristä
-Selvitys vireillä olevista etuuksista
-Vuokralasku tai muu tosite jossa näkyy asumiskulut kuukaudessa
-Sähkölasku (kuitit jos maksettu)
-Terveydenhuoltolaskut(myös kuitit jos maksettu)
-Reseptit(myös apteekin kuitit jos ostettu)
-Kotivakuutus ja vakuutuskirja(myös kuitit jos maksettu)
-Verotustodistus ja -päätös2008(mikäli ei vielä esitetty)
-Vuokrasopimus ja talonkirjan ote(mikäli ei vielä esitetty)
-Tarvittaessa selvitys veloista ja muista menoista
-Selvitys osakkeista, rahastoista,säästöistä ym. tositteellisesti.

aika läjä paperia, pakko myöntää.

yleensä toi menee niin, että se kaupunki josta muuttaa, maksaa uuden kämpän takuun ja tekee siitä perinnän sille vuokranantajalle. eli aikanaan kun se takuu vapautuisi, niin se tulee sillon soslautakunnalle.

Yhteistyössä