Apua kaipailen! vahva plussa, mutta ultrassa ei näkynyt ilmeisesti mitään.

Kauhea tilanne sulla :( Itse kävin maanantaina ultrassa ja lääkäri totesi "suurentunut kohtuontelo ja sikiökaikua" sain lähetteen naistenpolille ja aika olisi ensi maanantaina. Siellä ultrataan alakautta ja katsotaan onko mitään kun se nyt on vähän epäselvää vielä.. Ymmärrän ahdistuksesi varsinkin kun yritystä on jo noin kauan takana. Minulla sama homma! Niin ja ruskeaa vuotoa minulla ollut nyt muutaman päivän mutta sitä tulee vain liikkuessa ja tulee vain pyyhittäessä.

Itse ainakin ajattelisin että olet raskaana kerta testin viiva vain vahvistuu :) Kehottaisin tekemään vielä uuden testin parin päivän päästä ja jos viiva on yhä vahva niin luultavasti olet raskaana. Verenvuoto on hyvin yleistä raskauden aikana ja usein harmitonta! Jostain luin että sitä esiintyy joka viidennellä naisella. Mutta että noin epäammattimaisia lääkäreitä :O
 
Menkkamaiset kivut on ihan normaali raskausoire ainakin minun tietääkseni. Ultrattiinko sulta mahan päältä? Mulla on itellä niin taaksepäin kallistunu kohtu että ei oikeen mahan päältä oo koskaan saanu näkymää. Menkoista laskettuna pitäis olla nyt 5+4 mutta oireet vastaa jotain 8+. Maanantainapa sen sitten näkee.. Täytyy sanoa että harvinaisen idiootti ultraaja sulla ollu :O Oon ite todennu että kannattaa vaatia kunnolla jos jotain haluaa. Ite olin kans niin innoissani plussasta mutta sitten tietenki alko tuo vuoto.. 2 keskenmenoa takana.

Niin ja siis jos sulla kans toi 5+4 niin ei se välttämättä kovin hyvin vielä näy, älä menetä toivoa :)
 
Yleensähän toi eka ulta tehään sisätutkimuksella juurikin sen takia, että masun päältä ei välttämättä sitä näe.
Itellä oli ensimmäinen ultra joskus 7+ ja sisäkautta ne sen teki ja sitten vasta kattoi vatsapeitteiden päältä, sillä alkuvaiheessa lapsivettäkin voi olla niin vähän, ettei vatsapeitteiden päältä sitä saa ultrattua. Näin minulle kerrottiin neuvolassa alkuraskaudesta. Minunkin mielestä oireesi vaikuttavat että olet raskaana, kannustaisin myös tekemään uuden testin. Yritä olla stressaamatta, vaikka uskonkin sen olevan vaikeaa.. mutta tiesithän että stressikin voi johtaa keskenmenoon..
Toivotaan parasta sinulle ! :)
 
nellyx - kyllä sie raskaana olet:heart:
Toivotaan vain kovasti, jotta pikkinen on rakentamassa pesää oikialle paikkaa - sinne kohtuun ja raskaus vasta niin alussa, ettei vielä ultraaja(aika tumpelo kyllä!)vielä sitä nähnyt.

Noita alkuraskauden vuotoja on yllättävän monella naisella - toisilla enempi, toisilla vähempi.
(itselläni esim. aikoinan sellainen "kerta holahdus" kunnolla ihan vain kirkasta verta)

Olisiko siulla mahdollisuus käydä yksityisellä ultrassa?
..omasta pussistahan se pitää maksella tietenhin..

Se vain saattaisi rauhoittaa mieltäsi:)..ensi viikolla jo varmaahin jotain siellä ultraaja saisi näkyviin - vaikka loppuviikosta.

Aivan alkuraskaudessa ultraus tehdään aina yleensä vaginaalisesti.
..varsinhin jos sitä vattapeitettä sattuu olemaan enämpi(itselläni on)tai kohtu vahvasti taaksepäin kallellaan.
Eihän sieltä vattan päältä ultraamalla 5+0 viikoilla oikein mitään näe!

Sinua hoitaneet lääkärit ovat olleet aikas*****sanoisin ihan..:mad:
Lääkäri EI saa salata potilaalta tietoja!...on sanottava rehellisesti - esim. siun tapauksessasi vähätelty CIN tulosta.

Itselläni CIN 3 luokan löydös 2010, koepalat ja Loop-konisaatio.
Takana 2 kertaa kontrollit ja molemmista puhtaat paperit.=)

Elämä jatkuu siis tuonhin jälkeen - voimasia:hug:
..tiedän, jotta asia säikäytää - varsinhin kun olet raskaana.

Jaksuja siulle kovasti ja sitä parasta lopputulosta.:kiss:

Ps. Kolposkopian voi tehdä raskaana olevallehin - toki riskit laskien.
Loop - konisaatiota(sähkösilmukkahoitoa)ei raskaan aleville yleensä tehdä, siinähän otetaan paloja kohdun kaulan suulta..kun taas kolposkopiassa vain pieniä näytteitä.

Tuollaisen jutun löysin täältä KaksPlus palstalta -08
Olin Loop-hoidossa viime vuonna rv 16. Minulle jouduttiin tekemään Loop koska minulla oli keskivaikeita muutoksia. Syöpälääkärin mielipide oli että ei voida odottaa, koska raskausaikana ei voida tietää miten hormoonit vaikuttavat muutokseen eli villiintyykö se vai rauhoittuuko?

Minulle sanottiin että hoito täytyy tehdä rv 10-16 välissä. Mielellään n.rv14-15, ettei tulisi keskenmenoa alussa tai sitten että se kohtu ei painaisi liikaa. Kuitenkin sain rv16 vasta ajan ja lääkäri oli aika vihainen kun olin joutunut odottamaan niin pitkälle.
Kaikki sujui kuitenkin hienosti. vauva pysyi matkassa ja vuoto ei ollut veristä, vaan tuhrua ja loppui nopeasti. Olin kuvitellut että olisin ollut paljon kipeämpi ja vuotanut enemmän.
Synnytyksestä kävin 3kk:n kuluttua papassa ja sain puhtaan paperit, silti tietenkin seurataan vielä säännöllisesti.

Suosittelen menemään siihen Loopiin, jos lääkäri on sitä mieltä että se kannattaa tehdä. Ja saat itsekin mielenrauhan asian suhteen



..eli jos muutokset jo keskivaikeita, Loop-hoitoakin harkitaan ja tarvittaessa tehdään.
 
Viimeksi muokattu:
mulla näkyi vasta rv6+1 että musussa asustaa joku! viikkoa ennemmin kävin 2 kertaa ultrassa vuodon takia ja ei näkynyt vielä muuta kun ruskuaispussi. ensin ultrasivat mahan päältä,sitten viikon päästä alakautta eikä vieläkään mitään,sitten taas viikko odottelua ja sitten oli syke siellä missä pitikin! että sinulla nellyx ei vielä välttämättä siellä ole mitään mitä näkyäkkään nuilla viikoilla. tsemppiä kovasti,se odottelu on yhtä tuskaa! toivotaan että siellä on asukki ja oikeassa paikassa!
minullakin siis oli vuotoa alkuraskaudessa viikon verran,sellasta tuhrua tuli pyyhittäessä ja eräällä kaverillani oli ihan kunnon vuotoa ollut ja kaikki oli silti hyvin. kyllä ne menkkamaiset kivut ja vuoto on ihan normaalia alkuraskaudessa,mutta sitten jos kivut on todella kovia ja kramppimaisia ja verta tulee paljon,voi olla kyse keskenmenosta.
 
*mur-mur* olikin löytänyt mun vanhan viestin täältä palstalta vanhalla nimimerkillä. Eli mulle on tehty tuo hoito tosiaan raskaana ollessa -07. Tein positiivisen testin ja muistaakseni parin päivän päästä siitä sain kirjeen kotiin solumuutoksista. Kaikki siis sujui oikein hienosti silloin.

Sen jälkeen raskauduin toivotusti, mutta raskaus päättyi keskenmenoon rv 5+. Sen huomasi kyllä heti koska vuoto vaan lisääntyi ja kivut oli kamalat. tuli kunnon hyytymiä. Ultrassa kohtu oli tyhjä ja siisti. Vuosin ainakin viikon varmaan? Ja testitulos haaleni kyllä samantien muutamassa päivässä.

Tämän jälkeen saimme uuden plussan josta syntyi ihana tyttö. ja tämänkin jälkeen tulin raskaaksi taas toivotusti. Tässä raskaudessa oli rv 7-> veristä vuotoa ja olin varma keskenmenosta. Verinen vuoto ei vaan yltynyt koskaan samanlaiseksi kuin edellinen keskenmeno. Ultrattiin joskus muistaakseni rv 9 alakautta ja pikkuinen oli matkassa vieressään jotain? Ja rv 12 taisi olla np-ultra jossa selvisi syy veriselle vuodolle. Matkassa oli ollut identtinen veli, mutta hän ei sitten pysynyt loppuun asti, vaan vuotelu johtui siitä että vuoti pois.

Tsemppiä kovasti! :) Kyllä musta tuntuu sun kirjoituksen perusteella että pikkuinen sinnittelee siellä matkassa kynsin ja hampain! :)
 
huuuuh!! kylläpäs nyt pitää jännityksessä! Tiijän kyllä mitä se on odottaa niitä ultria!
Jospa siellä ensiviikolla jo sykekkin näkyisi kun lääkärikin on nuin luottavainen ja kerta heijjän laitteet ei ole ihan priimoja! Toivoa siis on!
Meikä jatkaa peukuttamista ja tsemppaamista!! :flower:
 
Kovasti voimia sulle Nellyx! Mä oon sitä mieltä et annat kohtalon ratkasta tän asian eli vauva joko pysyy matkassa tai sit ei pysy ja sen mukaan elät. Itse en aborttia tekisi jos olisi ollut noin vaikea raskautua ja kun kerran ilmeisesti sun kohdalla on vielä riskinä ettet saa lapsia enää. Eli jos tuo sitkeä sissi matkassa pysyy niin sillai on sit tarkoitettukkin! Kaveri teki miehensä painostuksesta abortin hetki sitten ja pelkään ettei koskaan toivu sitä kunnolla.
 
Luin viestisi, sitä seuraavia vastauksia en ehtinyt. Minusta kuulostaa siltä, että raskaus sinulla on ainakin alkanut. HCG-viiva (raskaustestin mittaama hormoni) jos vahvistuu, niin luultavasti alkio on kiinnittynyt ja kehittyy, voisin kuvitella. Ihmetyttää tuo MAHAN PÄÄLTÄ ultraaminen. Tietääkseni noin aikaisilla viikoilla ehdottomasti vaginaalinen ultraaminen antaa minkäänlaisia tuloksia, siitäkin sitä on joskus vaikea havaita noin aikaisin. Mitä verenvuotoon tulee, toki kohdunsuun operaatiot voivat aiheuttaa alueelle hyytymiä, jotka poistuvat ponnistaessasi. Oireesikin viittaavat raskauteen.
Kuitenkin, se mikä on tärkeintä nyt on se, että yrität ajatella positiivisesti: luultavasti olet raskaana ja se, että onko kaikki kunnossa raskaudessa, selviää vasta hieman myöhemmin, pidä huolta itsestäsi siihen saakka. Toisaalta voit nyt olla varma, että olet hedelmällinen nainen ja voitte miehesi kanssa saada lapsia melko varmasti tulevaisuudessa jos nyt et ole raskaana (tai raskaus jostakin syystä ei kehity normaalisti). Sitten kun kohdunsuu on kunnolla parantunut ja pidät huolta itsestäsi, saatte varmasti sitä mitä olette toivoneetkin. Tiedän kokemuksesta, että oman alkionkin menettäminen voi olla todella surullinen asia ja vaatii aikaa. Siitä olen kuitenkin itse päässyt yli ja rakastan seuraavaa enemmän kuin ehdin ensimmäistä koskaan rakastaa.
Sanoisin, että vaikeinta tällaisissa asioissa on nimenomaan epätietoisuus. Itsestäni sen verran, että olen koulutukseltani sairaanhoitaja ja itse tällä hetkellä raskaana, mutta myös mutkien kautta. Paljon voimia sinulle, kohta asiat alkavat selvitä. <3
 
Oi, luinpa uudet kiemurasi nyt... Olen niin niin tosi pahoillani tästä viimeisimmästä! Mulla oli samanlainen tilanne, mies halusi - tapahtui -eipä halunnutkaan! Tein abortin ja kaduin sitä noin kolme vuotta. Silti jostain syystä jäin. Mieskin alkoi sitten katumaan, mutta liian myöhään!
Suosittelen, ettet tee sitä jollet itse koe sen olevan oikea ratkaisu. Kaikkea sun täytyykin kestää. Miehet on mun kokemuksen mukaan usein tuollaisia, saa jotkut kauhut just kynnyksellä. Kuitenkin voisin kuvitella, että jos tämä mies on kunnon ihminen, niin hän käy polullaan haukkaamassa raitista ilmaa ja palaa takaisin ja osaa ollakina asiasta onnellinen. Toisaalta sun täytyy miettiä tosiaan, että ootko valmis pitämään lapsen yksin? Musta vaikuttaa siltä, että itse sitä todella toivot. Muista, että myös yksinhuoltajat ovat aivan yhtä onnellisia äitejä löytävät itselleen kumppanin vierelleen, mutta se, että lykkäät asiaa keskeytyksellä on kohdunsuun kuntosi kannalta ehkä huono ajatus? Voi miten sulla onkaan vaikeaa. Tiedän aika paljon siitä, miltä tuo voi tuntua, mulla on itselläni hitaasti etenevä perussairaus.
Mun kokemus on, että miehet ei usein kestä seistä päätöstensä takana, mikä on todella raukkamaista, mutta näin se on. Kuitenkin usein juoksevat takaisin. Koska kummat ajatukset ovat hänen oikeita ajatuksiaan: ne, joita hän vuoden ajan tunsi vai ne, jotka kumpuavat paniikista. Uhkailu sillä, että lähtee jos et keskeytä, on todella kurjaa. Ehkä sun kannattaa ottaa riski ja pitää tämä lapsi, ottaa siitä kaikki irti yksin tai yhdessä. Tsemppiä kumman ratkaisun teetkään, kukaan ei keskeytykseenkään alunperin tarkoituksella halua, vaikka siihen päätyisikin. Yritän vaan sanoa, että älä tuomitse itseäsi, elät vaikeita aikoja. Aika on paras lääke. Hmm, entä jos hankkisit lähetteen keskeytykseen ja viivyttelisit päätöstä siihen asti kun viikkoja alkaa kertyä enemmän? Se, että käyt alkututkimuksissa voi olla merkki miehellesi että välität, ja hänkin näkisi oikeasti, että kyse on isosta asiasta, jota et haluaisi itse tehdä. Saisi miehesikin vähän tuulettaa ajatuksiaan ja ajatella asiaa enemmän mahdollisuutena kuin pakkona? Anteeks pitkät sepustukset ja nämä on vaan ideoita, jotka joko saattavat antaa jotakin eväitä tai sitten eivät... Älä missään nimessä tee mitään, mikä ei sinusta tunnu oikealta ratkaisulta. Siinä vaa'assa voi kuitenkin vaihtaa puolta, mikä on täysin normaalia ja sallittua. Myös miehellesi, vaikka uhkailu lähdöstä onkin jo liikaa mielestäni. Vielä enemmän voimia kun edellisessä viestissä.
 
nellyx olen tosi pahoillani sinun tilanteesta! onnellinen olen siitä että olet raskaana! miten nyt menee,onko pikkuinenpysynyt kyydissä?
raskasta aikaa varmasti sinulle kaikki tuo. itse en henk.koht. voisi mitenkään antaa miehelle anteeksi jos pyytäisi minua tekemään abortin! enkä tekisi. mutta,toisten puolesta ei voi päättää ja toki teet niin kuin omatuntosi ja tahtosi sanoo.
tsemppiä sinulle!!
 

Yhteistyössä