nellyx - kyllä sie raskaana olet:heart:
Toivotaan vain kovasti, jotta pikkinen on rakentamassa pesää oikialle paikkaa - sinne kohtuun ja raskaus vasta niin alussa, ettei vielä ultraaja(aika tumpelo kyllä!)vielä sitä nähnyt.
Noita alkuraskauden vuotoja on yllättävän monella naisella - toisilla enempi, toisilla vähempi.
(itselläni esim. aikoinan sellainen "kerta holahdus" kunnolla ihan vain kirkasta verta)
Olisiko siulla mahdollisuus käydä yksityisellä ultrassa?
..omasta pussistahan se pitää maksella tietenhin..
Se vain saattaisi rauhoittaa mieltäsi
..ensi viikolla jo varmaahin jotain siellä ultraaja saisi näkyviin - vaikka loppuviikosta.
Aivan alkuraskaudessa ultraus tehdään aina yleensä vaginaalisesti.
..varsinhin jos sitä vattapeitettä sattuu olemaan enämpi(itselläni on)tai kohtu vahvasti taaksepäin kallellaan.
Eihän sieltä vattan päältä ultraamalla 5+0 viikoilla oikein mitään näe!
Sinua hoitaneet lääkärit ovat olleet aikas*****sanoisin ihan..
Lääkäri EI saa salata potilaalta tietoja!...on sanottava rehellisesti - esim. siun tapauksessasi vähätelty CIN tulosta.
Itselläni CIN 3 luokan löydös 2010, koepalat ja Loop-konisaatio.
Takana 2 kertaa kontrollit ja molemmista puhtaat paperit.=)
Elämä jatkuu siis tuonhin jälkeen - voimasia:hug:
..tiedän, jotta asia säikäytää - varsinhin kun olet raskaana.
Jaksuja siulle kovasti ja sitä parasta lopputulosta.:kiss:
Ps. Kolposkopian voi tehdä raskaana olevallehin - toki riskit laskien.
Loop - konisaatiota(sähkösilmukkahoitoa)ei raskaan aleville
yleensä tehdä, siinähän otetaan paloja kohdun kaulan suulta..kun taas kolposkopiassa vain pieniä näytteitä.
Tuollaisen jutun löysin täältä KaksPlus palstalta -08
Olin Loop-hoidossa viime vuonna rv 16. Minulle jouduttiin tekemään Loop koska minulla oli keskivaikeita muutoksia. Syöpälääkärin mielipide oli että ei voida odottaa, koska raskausaikana ei voida tietää miten hormoonit vaikuttavat muutokseen eli villiintyykö se vai rauhoittuuko?
Minulle sanottiin että hoito täytyy tehdä rv 10-16 välissä. Mielellään n.rv14-15, ettei tulisi keskenmenoa alussa tai sitten että se kohtu ei painaisi liikaa. Kuitenkin sain rv16 vasta ajan ja lääkäri oli aika vihainen kun olin joutunut odottamaan niin pitkälle.
Kaikki sujui kuitenkin hienosti. vauva pysyi matkassa ja vuoto ei ollut veristä, vaan tuhrua ja loppui nopeasti. Olin kuvitellut että olisin ollut paljon kipeämpi ja vuotanut enemmän.
Synnytyksestä kävin 3kk:n kuluttua papassa ja sain puhtaan paperit, silti tietenkin seurataan vielä säännöllisesti.
Suosittelen menemään siihen Loopiin, jos lääkäri on sitä mieltä että se kannattaa tehdä. Ja saat itsekin mielenrauhan asian suhteen
..eli jos muutokset jo keskivaikeita, Loop-hoitoakin harkitaan ja tarvittaessa tehdään.