Apua, käsityön tilaaja ei noutanut pakettia

Sain tilauksen aikoja sitten ja tein sen heti seuraavina parina päivänä kun olin ensin ostanut tarvikkeet ja suunnitellut mallin.
Postitin tilauksen kirjeenä 1. luokassa ja se katosi matkalla, lopulta selvisi että se ei ollut mahtunutkaan postiluukusta mutta postista ei ikinä mennyt siitä ilmoitusta perille, joten 3viikkoa tilauksen lähetyksestä tein uudelleen koko työn - lähetyspäivänä saapui ensimmäinen lähetys ja sovimme että lähetän molemmat ja hän maksaa tuplana. Sain maksun ja lähetin työn pakettina, ostajalle laitoin viestinä pakettikoodin.
Nyt pakettikin palautui minulle ja sen noutamiseksi mun tarvi vielä maksaa siitä postimaksu uudelleen.
Eli nyt olen itse maksanut tarvikkeet kahteen kertaan, postikulut kolmesti. Itse työlle jonka tein kahteen kertaan ei jää juuri yhtään hintaa.
Jos mä pidän työn itselläni niin palautanko rahat ja jään useita kymppejä tappiolle?
Lähetänkö työn vielä kertaalleen ostajalle ja olen rahallisesti plusmiinus nolla tilanteessa jos ostaja sen noutaa, tai jos jättää noutamatta menen miinukselle tämän osalta?
 
Ainakin uudet postimaksut x2 pyytäisin maksamaan, koska hänen virhe ettei noutanut? Jos siis edelleen haluaa tuotteen. Jos ei halua, niin pidät itselläsi. En kyllä palauttaisi rahoja, tietysti olisi hyvä jos ois sovittu tämmösestä tilanteesta etukäteen.. Elukkakaupoissa ainakin ollut tapana ilmoittaa että jos ostaja itse peruu kaupan viimetingassa, rahaa ei palauteta ainakaan kokonaan..
 
"rrr"
Kertoiko ostaja miksi ei hakenut pakettia nyt toisella kerralla? Oletteko olleet muuten asiasta yhteydessä, siis että mitäs nyt tehdään? Jäisitkö plussalle jos et lähettäisi ostajalle pakettia uudelleen muttet myöskään maksaisi hänelle rahoja takaisin?

Sori jos selitit nuo viestissäsi jo, en ehkä tajunnut ihan kaikkea. :|
 

Yhteistyössä