Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi:
Minusta on hassua, että siskon ( vaikka etäisemmän) häihin ei mennä mutta tuntemattottoman miehen työkaverin kyllä. Eikö joku miehen sukulainen hoitaisi lapsia siskosi häiden aikaan? No asia ei minulle kuulu. Mutta laita tilille rahaa ja minusta kortti olisi kiva muisto.
No siskohan ei ole mun oikea sisko...eikä hän ole vähän etäinen vaan paljon etäinen. Emme ole tekemisissä muulloin kun silloin, kun on tosiaan häät tai hautajaiset. Emme ole päivääkään eläneet saman katon alla kuten sisarukset yleensä, eikä meille ole koskaan muodostunut sisarussuhdetta. Me emme oikeastaan edes pidä toisistamme. Toimeen tulemme, mutta kyllä se niin hyvää päivää kirvesvartta on, kuin olla vaan voi.
Jos häät olisivat lähellä, niin kohteliaisuussyistä niihin menisin. En edelleenkään siksi, että välttämättä niinkään haluaisin. Mutta kun häät ovat tosiaan kaukana, niin menee niin vaikeaksi ettei minua kiinnosta nähdä sitä vaivaa joka pitäisi häiden eteen nähdä.
Pitäisi lähteä kotoota ennen klo 12, jotta olisimme häissä klo 15. Tätä ennen pitäisi lapset viedä hoitoon. Häistä meidän pitäisi lähteä ajamaan takaisin klo 17 jotta saisimme lapset edes suunnilleen ihmisten aikaan kotiin ja nukkumaan ja pääsemme viemään koirat ulos.
Hoitajaksi käy vain ja ainoastaan anoppi, koska keskimmäinen vierastaa kaikkia muita, eikä kukaan muu ole koskaan meidän kahta nuorimmaista hoitanut. Anoppi ei voi jäädä yöksi, koska hällä on kotona omat eläimet hoidettavana...eikä anoppi pärjää koiriemme kanssa ulkona, joten emme voisi siitäkään syystä viipyä pidempään vaikka anoppi hoitaisi lapsia meillä ja voisi jäädä muutamaksi tunniksi pidempään että me saisimme olla juhlissa kauemmin.
Työkaverin häihin on matkaa 20 km...niihin pääsemme kätevästi siten, että viemme lapset anoppilaan, ehdimme juhlimaan häitä noin 5 tuntia ja sitten haemme lapset kotiin, ajoissa nukkumaan. Helppoa ja kätevää joten näihin häihin lähden mielelläni.
Jos vieläkään sinä tai joku muu ei voi tätä asiaa käsittää, niin sitten mä en ihan totta voi sille mitään.