Vielä nimimerkille "minttuni". Meillä 4v ja 7v nukahtaminen menee näin: sänkyyn klo21, iltarukous, iltahalaus, valot pois ja siitä 10 minuutin sisällä kumpikin on unessa. Helppoa kuin heinänteko siis ja näin meillä on yöunille menty siitä asti kun ovat olleet puolivuotiaita. Jos mä veisin ne sänkyyn klo 19 niin nukahtamiskikkailua kestäis sen pari tuntia ennekuin uni tulee. Eihän siinä olis mitään järkeä. Ja kun aikuisiakin neuvovat nukahtamisasioissa niin nehän sanoo että sänkyyn vasta sitten kun on väsynyt olo. Tietenki eri jos on iltauninen lapsi joka todella nukahtaa pian klo 19 jälkeen, sellanen pitää tietenkin viedä silloin eikä valvottaa. Mutta kaikki ei ole sellaisia.
Jokainen tekee tietenkin miten haluaa mutta mun mielestäni on ajan ja resurssien tuhlausta yrittää pötkötellä sängyssä lapsen kanssa jo silloin kun selkeästi ei ole lapselle sopiva nukkumaanmenoaika.
Jokainen tekee tietenkin miten haluaa mutta mun mielestäni on ajan ja resurssien tuhlausta yrittää pötkötellä sängyssä lapsen kanssa jo silloin kun selkeästi ei ole lapselle sopiva nukkumaanmenoaika.