Apua, auttakaa shoppailuaddikti pulassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja typerä, idiootti, inhottava minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

typerä, idiootti, inhottava minä

Vieras
Voi luoja nyt pelkään niin että kädet tärisee pelosta.
Aikaisemmin kirjoitin tänne siitä, että olen shoppailuaddikti.
No, minun kauteni on kiihtynyt. Tämän kuun vuokra on myöhässä ja olen hassannut tänään 250 eurolla vaatteisiin rahaa.

Olen tuhlannut yli 700 euroa, olen lainannut 200 euroa.

Voi luoja, auttakaa minua, mitä minä teen?
Auttakaa, olen ihan pulassa.
Menen hakemaan apteekista särkylääkettä ja pistin 250 euroa menemään.
MITÄ MINÄ TEEN???????

Auttakaa, voi luoja auttakaa minua. Edes joku.

Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Mistä ostit vaatteet? Voitko palauttaa ne? Mene heti kuittien kanssa kauppaan ja palauta ne vaatteet, joihin käytit tänään 250 euroa.

Palauttaisin, voi palauttaisin mutta ne on alevaatteita ja kassaneiti sanoi ettei niitä saa palauttaa.

Voi luoja sentään.

Joku muu vastuulliseksi sinun rahankäytöstä, katsoo että ensin on maksettuna vuokra, laskut ja antaa käyttörahaa vaikka päivittäin jonkun summan. Hankit vielä luottotietoihin jonkun kivan merkinnän niin et saa luotolla mistään mitään, et saa pikavippejä tai mitään muutakkaan laskulla tilattua nettikaupoista. Ja sitte hakemaan sitä apua ite ongelmaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Käyt ihan ensimmäiseksi palauttamassa vaatteet ja sitten soitat vuokraisännälle ja sovit rästissä olevan vuokran maksun aikataulun.

Saisin neljäntenä päivänä maksettua vuokraa niin ettei jäljelle jäisi kuin sata euroa ja risat päälle.

Nyt sun pitää hankkia apua, esim. sellainen ilmainen velkaneuvoja jonka kanssa käytte raha-asiat läpi ja saatte järkeä tuohon touhuun! varmaan jotakin muutakin keskusteluapua tarviit kun et pysty ostelua hillitsemään. voitko soittaa vuokranantajalle ja neuvotella että maksat vähän myöhässä?

Toivottavasti saat asiasi järjestykseen!

Onko siellä joku kirppari joka ottaa tavaraa myyntiin ja veloittaa siitä jonkun %. saisit osan niistä vaatteiden hinnasta pois. Varmasti joku ostaa mieluusti kirpparilta vaatteita joissa on vielä hintalaput paikoillaan.

Menet ensin peilin eteen, katsot itseäsi ja kysyt, miksi shoppailet nekin rahat, joita ei ole. Jotakin tunnetta sä siitä shoppailusta haet ja sun on tunnistettava se, MIKSI teet noin. Jotain hyvää oloa sä siitä haet vaikka mikään ostos ei enää tunnu kivalta kun rahapaniikki iskee.

Seuraavaksi leikkaat joka ikisen luotto- ja tilikortin kappaleiksi. Sä pärjäät pelkällä pankkikortilla, vaikka pelkällä automaattikortilla. Soita jokaiseen luottoyhtiöön ja tahoon, jonne olet velkaa ja sovit maksusuunnitelman. Soitat myös vuokranantajalle ja sanot, että vuokra on myöhässä ja ilmoitat, milloin voit sen maksaa.

Tosta tilanteesta ei ole mitään muuta keinoa pois kuin tunnustaa tilanne ja ottaa itseä niskasta kiinni. JOs lainaat rahaaa, lainaat sitä jatkossa vaan siksi, että saat tärkeät maksut hoidettua ja sanot laijaalle, miksi joudut lainaamaan rahaa. Nöyryyttävää, mutta niin kauan kun sä et tunnusta tilannetta, todennäköisesti jatkat samaa rataa.

Usko pois, mä puhun kokemuksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Hae ammattiapua, älä ota pikavippiä, koita saada silti velat maksettua, ensinnä kerro ongelmastasi, katkaise luottokorttisi

Mistä minä saan ammattiapua? Mistä?
Kuka minua auttaisi?

Vittu että osaan sotkea asiani, voin pahoin ostosten jälkeen, nytkin. Heti kun lähdin kotiin, minulle valaistui mitä tein ja miltei oksensin.
Minä ostan ja ostan, menen ihan johonkin transsiin ja napsin vain mukaani kaikkea mitä haluan. Jälkeenpäin inhoan itseäni, en syö mitään, soimaan, häpeän.
Voi että miten häpeän itseäni.
Olen oikeasti niin kurja, inhottava. Voi miksi minä olen tällainen?????
Miksi??????

En uskalla kertoa kellekkään tästä ongelmasta, miesystäväni oletettavasti inhoaisi minua. Hän on epäillyt tätä, mutta en ole tunnustanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Poks:
Menet ensin peilin eteen, katsot itseäsi ja kysyt, miksi shoppailet nekin rahat, joita ei ole. Jotakin tunnetta sä siitä shoppailusta haet ja sun on tunnistettava se, MIKSI teet noin. Jotain hyvää oloa sä siitä haet vaikka mikään ostos ei enää tunnu kivalta kun rahapaniikki iskee.

Seuraavaksi leikkaat joka ikisen luotto- ja tilikortin kappaleiksi. Sä pärjäät pelkällä pankkikortilla, vaikka pelkällä automaattikortilla. Soita jokaiseen luottoyhtiöön ja tahoon, jonne olet velkaa ja sovit maksusuunnitelman. Soitat myös vuokranantajalle ja sanot, että vuokra on myöhässä ja ilmoitat, milloin voit sen maksaa.

Tosta tilanteesta ei ole mitään muuta keinoa pois kuin tunnustaa tilanne ja ottaa itseä niskasta kiinni. JOs lainaat rahaaa, lainaat sitä jatkossa vaan siksi, että saat tärkeät maksut hoidettua ja sanot laijaalle, miksi joudut lainaamaan rahaa. Nöyryyttävää, mutta niin kauan kun sä et tunnusta tilannetta, todennäköisesti jatkat samaa rataa.

Usko pois, mä puhun kokemuksesta.

Olen velkaa miehelleni 200 euroa. En uskalla kertoa hänelle totuutta. En uskalla.
Pelkään hänen ilmettään.
Hän ihmettelee, mistä tulee aina lisää kenkiä tms mutta kerron hänelle että ostan ne kaverilta tai olen vaihtanut ne johonkin.

Aiemmin kirjoitin, että olen kausiluontoinen shoppailuaddikti.
Sitä olenkin.
Edellinen shoppaus päätyi siihen, että olin 2400 euroa velkaa. Maksoin ne kaikki pois.
Nyt olen vain vuokrat ja 200 euroa pystyssä.

Shoppauskuvioon kuuluu ylenmääräinen laihtuminen. Bmini on 18.7 normaalisti, shoppailun kiihtyessä inhoan itseäni niin paljon etten kykene syömään.
Nyt minulta on kadonnut kymmenen senttiä vyötäröltä.

Mitä minä teen, miksi teen näin?
Miksi minä teen itselleni tämän?

En todellakaan tiedä miksi teen näin, kerroit että sinulla on kokemusta, millainen sinun tarina on?

Alkuperäinen kirjoittaja Plump:
Onko siellä joku kirppari joka ottaa tavaraa myyntiin ja veloittaa siitä jonkun %. saisit osan niistä vaatteiden hinnasta pois. Varmasti joku ostaa mieluusti kirpparilta vaatteita joissa on vielä hintalaput paikoillaan.

Tuo oli hyvä ajatus. Pelkään että kirppiksiltä varastetaan tavaraa, mutta voinhan toki laittaa vaatteita myytäväksi nettiinkin.

Olet aarre! :D Miksi minä en tajunnut tätä??

En osaa tältä istumalta heti sanoa, netistä katsoin tällaisen linkin... Jostain mistä voi lähteä liikkeelle apua saamaan.

http://www.paihdelinkki.fi/tietoiskut/417-shoppailu

(esim. yleislääkärin vastaanotolla, perheneuvolassa, A-klinikalla, nuorisoasemalla tai mielenterveystoimistossa, voit kertoa ongelmastasi. Pulma ei ole mitenkään harvinainen, pikemminkin yleistymään päin.)

En osaa tältä istumalta heti sanoa, netistä katsoin tällaisen linkin... Jostain mistä voi lähteä liikkeelle apua saamaan.

(esim. yleislääkärin vastaanotolla, perheneuvolassa, A-klinikalla, nuorisoasemalla tai mielenterveystoimistossa, voit kertoa ongelmastasi. Pulma ei ole mitenkään harvinainen, pikemminkin yleistymään päin.)

Kiitos.
Olen valmis lähtemään terapiaan, tekemään mitä tahansa.
Tämä ei ole sen arvoista että menetän miehen, kotini, kaiken.

Haluan parantua tästä. Olen totaalinen shoppailuaddikti, sössin asiani ja minun on saatava tämä tilanne kuriin.
Ja saankin. Tavalla tai toisella.
Tämä ei ole yhtä huonossa jamassa kuin viimeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kiitos.
Olen valmis lähtemään terapiaan, tekemään mitä tahansa.
Tämä ei ole sen arvoista että menetän miehen, kotini, kaiken.

Haluan parantua tästä. Olen totaalinen shoppailuaddikti, sössin asiani ja minun on saatava tämä tilanne kuriin.
Ja saankin. Tavalla tai toisella.
Tämä ei ole yhtä huonossa jamassa kuin viimeksi.

Hyvä. Tee se sitten jo tänään, hae apua. Huomenna saatat olla jo toista mieltä. Kun saat kerrottua jollekin, niin siitä ei ole enää niin helppo perääntyä. Onnea sulle tulevaan.

Yhteistyössä