apua!! auttakaa.. (laskuista..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paniikissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paniikissa

Vieras
meillä miehen kanssa kummallakin saunalahden liittymä. aina ollaan laskut hoidettu ajallaan, mutta nyt kummallekaan ei ole aikoihin tullut laskua. molemmille sitten tuli tekstiviesti että on laskuja maksamatta jne. mies sit soitti saunalahdelle josta käskivät mennä omasaunalahteen tarkistamaan tilanteen kun sieltä saa kuulema laskut tilattua ja asiat hoidettua. lähdettiin kuitenkin reissuun ja mies sanoi puhelun yhteydessä, että ollaan lähdössä reissuun ja sieltä sanottiin, että asia ok ja palataan parin viikon päästä.
kun tultiin kotiin, niin mua odotti laatikossa perintätoimiston kirje jonka eräpäivä oli mennyt alkuviikosta!! oon kun kissa pistoksissa, mitä tässä on tehtävissä?? maanantaina tietenkin soitan sinne ja selitän tilanteen, mutta kirjeessä lukee että tuomion hakemisesta aiheutuu teille vähintään 210euron oikeudenkäyntikulut!!!!
apua, mä oon ihan paniikissa....

Perintätoimistoon soitto. Tuskin sentään tuomioita kukaan haluaa lähteä ehdoin tahdoin hakemaan jos olette maksamassa laskunne kuitenkin mahdollisimman pian.
'Yleensä tulee ensin lasku ja ainakin yksi muistutus ja perintätoimiston kirjeessäkin usein kohteliaasti ensin pyydetään ottamaan yhteyttä jos kysyttävää etc.
Kannattaa olla postiinkin yhteydessä kun lasku ja jopa muikkarikin ovat jääneet teille jakamatta.

aion todella olla yhteydessä postiinkin, mutta sitä ennen ajattelin selvittää että onko meidän postit menneet naapurille.. me asutaan rivitalossa ja meidän seinänaapuri muuttaa aina huhti-elokuuksi kesäasuntoonsa ja kääntää postit sinne, viime kesänäkin kävi niin, että meidän laskuja ja postia löytyi sitten naapurin laatikosta... eli epäilen sitä, mutta tosiaan yhteys postiin ja maanantaina sinne perintätoimistoon. todellakin maksetaan laskut, muttakun niitä ei ole meille asti tullut... mulla on ihan kamalan levoton olo tän takia.... ei millään haluais odottaa maanantaihin!!

Alkuperäinen kirjoittaja paniikissa:
aion todella olla yhteydessä postiinkin, mutta sitä ennen ajattelin selvittää että onko meidän postit menneet naapurille.. me asutaan rivitalossa ja meidän seinänaapuri muuttaa aina huhti-elokuuksi kesäasuntoonsa ja kääntää postit sinne, viime kesänäkin kävi niin, että meidän laskuja ja postia löytyi sitten naapurin laatikosta... eli epäilen sitä, mutta tosiaan yhteys postiin ja maanantaina sinne perintätoimistoon. todellakin maksetaan laskut, muttakun niitä ei ole meille asti tullut... mulla on ihan kamalan levoton olo tän takia.... ei millään haluais odottaa maanantaihin!!

Tämän takia mä laitoin niin että saunalahden laskut maksan niiden omasaunalahti sivujen kautta, mulle tulee vaan tekstari kun laskut on maksettavissa. Näin säästyy tälläiseltäkin. ;) Ja helpompi muutenkin. Suosittelen!

Alkuperäinen kirjoittaja ja:
liittymiäkö ei oo suljettu?

on mun liittymä.
enkä näköjään pääse omasaunalahteen... ei anna kirjautua ja sit koitin pankkitunnuksilla tilata uudet tunnukset, niin "tapahtui virhe, yritä myöhemmin uudelleen". voi perse.

Ootteko vaihtanu liittymätyypiä viime aikoina? Saunalahden paperilaskut ovat nimittäin uusissa liittymissä (tai jos vaihdat liittymätyyppiä) maksullisia. Ettet olisi vahingossa ruksannut, että katsot laskut oma.saunalahti sivuilta tms.?

Saunalahti kyllä sekoili ainakin minun laskutuksessani tuossa noin kuukausi sitten. Ensin sain sähköpostiin laskun (minulla siis sähköpostilasku) jossain vaiheessa tuli puhelimeen tekstari, että älä maksa, laitetaan uusi korjattu lasku tilalle. No eipä kuulunut, ja soitin kyselläkseni laskun perään, jolloin vakuteettiin, että tulossa on. No eipäs tullutkaan, vaan postilaatikossa sitten tuli maksumuistutus, vaikka en ollut alkuperäistä laskua saanutkaan, vaikka vielä olin soittanut sen perään...

mulla on ollut jo vuosia saunalahden liittymä, miehellä alkuvuodesta...

vaikkei tää olis saunalahden vika, niin mä olen niin paljon vääntänyt nimenomaan laskuista näiden vuosien aikana saunalahdelta kun tullu just maksumuistutus muutaman kerran vaikkei ekaa laskua oo tullu (ja tää on myönnetty ja pahoteltu sielläpäässä ).
että mulla kyllä vaihtuu liittymä tämän jälkeen...

Ei mulla oo koskaan ollut Saunalahden liittymän kanssa mitään ongelmia. Aina on ollut kaikki ok ja jos jotain kysyttävää/huomautettavaa on ollut niin asia on selvinnyt heti. Laskut oon aina maksanut tuolta oma.saunalahti.fi-sivun kautta niin ei oo tarvinnut odottaa että näkyy heillä.

Yhteistyössä