APUA!! Ällöttää!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiitu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiitu"

Vieras
Äsken siivotessani keittiötä pöydällä vilisti sokeritoukka!!! Inhoan tommosia hyönteisiä yli kaiken ja nyt mietin missä kaikkialla niitä vilisee???? Aiennin makuuhuoneen sängyllä olen sellaisen nähnyt ja silloin pesin ja desinfioin koko makkarin. Mitä mä nyt teen?? Pitääkö kaikki jauhot ym heittää pois vai miten toimin??

Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;23796013:
siivoo kuiva-ainekaappi ja muruset pois jokapuolelta, kurkkaa jauhot sokerit jne. en mä pois heittäis jollei mitään näy.
Meillä on kaikki kuiva-aineet suljetuissa ilmatiiviissä astioissa...

joo kiitti vinkistä! Käyn heti aamulla ostamassa tiiviitä astioita mut ajattelin kyl heittää kaikki pois... ällöttää niin paljon!

Joku joskus kertonut, että nuo pitävät kosteista tiloista. Elä pese paikkoja aivan litimäräksi tai kuivaa ainakin kunnolla. Esim. muovimattojen ja listojen väliin jää helposti kosteutta, jos pesee kovin märällä....

Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;23796013:
siivoo kuiva-ainekaappi ja muruset pois jokapuolelta, kurkkaa jauhot sokerit jne. en mä pois heittäis jollei mitään näy.
Meillä on kaikki kuiva-aineet suljetuissa ilmatiiviissä astioissa...

Sokeritoukat eivät elä eivätkä lisäänny jauhoissa ym. vaan viemäreissä. Viihtyvät siellä missä on pölyistä, joten imurointi saattaa auttaa. Kokonaan niistä voi olla vaikeampi päästä eroon, etenkin jos asuu kerrostalossa.

Tulevatko ne keittiön vai vessan viemäristä? Meillä noita on vessassa, vanha kerrostalo. Joskus jokunen eksyy keittiöönkin, mutta eivät ne ruokiin ole menneet.

Yhteistyössä