apteekin testi&ruskea vuoto/tuhru

Kokemuksia first signal testistä? apteekista siis ostettu. Onko siinä viivanpaikka?

Sitten: ovis oli myöhässä viikon, tuli vasta kp 20 about, kp 25 alko ruskea tuhru, sillai että pikkarisuojaa pidin, sitä tullut sillon tällön pyyhkiessä ja yks isompi loraus, mut ruskeena. Tänään ajatelin, että nyt alkaa menkat (kp30), ja alkohan ne, lorahti paristi ihan verta ja se oli siinä : /. Ei mitenkään tyypillistä mulle, aika säännöllinen kierto 29/30 pvää ja menkat alkaa vuodolla ja kestää 2-3 vrk, lukuunottamatta edelliskiertoa, joka oli vaan 25 pvää. Mittees tämä on? Osaatteko sanoa?
 
Viimeksi muokattu:
Mä en oikein tiiä noista testeistä, outoja ovat kaikki. Ekasta näytti testi ku testi vasta kun olin rv 7-8, samoin tokasta. Kolmannesta aconin herkimmällä kp 30 selkee nega aamupissasta ja sitsittarin halpis rfsu testillä seuraavana päivänä illasta haalee plussa.. että otappa noista selevää!
Odottelen suosiolla mitä tässä tapahtuu, ihan seinään loppu sen päivällisen parin tunnin "oikean" vuodon jälkeen, ei ole tullut yhtikäs mitään. Alaselkä vaa tulessa ja ihan sellanen olo, että just lorisee.
 
tämäkään ei pidä täysin paikkaansa.. eri apteekkejen testit on erilaisia! olen saanut myös apteekin testillä todella haalean haamun vaikka en todellakaan ollut raskaana!
Tarkoitan Apteekin omalla testillä tätä testiä: Apteekin Raskaustesti - Apteekkituotteet.fi verkkoapteekki :) On siis tuotemerkki ja näin ollen jokaisessa apteekissa ihan samanlainen, saman valmistajan testi.

Muoks: vaihdoin linkin selkeämpään
 
Viimeksi muokattu:
No ainakin yliopiston apteekilla on myös joku apteekin oma... vastaan on tullut ainakin kolmea erilaista 'apteekin testiä'...
:O Onkohan sitten kyseessä erilaiseen pakettiin pakattu sama tuote vaiko apteekkiketjun oma valinta? En tuollaisesta ole aikaisemmin kuullutkaan vaan aina ymmärtänyt kyseessä olevan tämä linkittämäni testi, jota mnet muutkin suosittelevat. Myös äitiysneuvola, nauvolalääkäri ja luottamani päivystävä sairaanhoitaja ovat kehoittaneet käyttämään kyseistä testiä luotettavuutensa vuoksi. Liekö heidät sitten maksettu luottamaan vai onko kyse ihan rehellisesti kokemuksen tuomasta luottamuksesta. :D

Mielenkiintoinen asia joka tapauksessa. Täytyypä muistaa tiedustella asiaa apteekissa asioidessa, sillä hieman hämmentävä tieto tämä on. Sen verran huomasin itsekin, että vuosien varrella tuo linkittämäni testin puikko-osa on hieman muuttunut. Sillä ei kuitenkaan liene tuloksen luotettavuuteen vaikutusta. :xmas:
 
:O Onkohan sitten kyseessä erilaiseen pakettiin pakattu sama tuote vaiko apteekkiketjun oma valinta? En tuollaisesta ole aikaisemmin kuullutkaan vaan aina ymmärtänyt kyseessä olevan tämä linkittämäni testi, jota mnet muutkin suosittelevat. Myös äitiysneuvola, nauvolalääkäri ja luottamani päivystävä sairaanhoitaja ovat kehoittaneet käyttämään kyseistä testiä luotettavuutensa vuoksi. Liekö heidät sitten maksettu luottamaan vai onko kyse ihan rehellisesti kokemuksen tuomasta luottamuksesta. :D

Mielenkiintoinen asia joka tapauksessa. Täytyypä muistaa tiedustella asiaa apteekissa asioidessa, sillä hieman hämmentävä tieto tämä on. Sen verran huomasin itsekin, että vuosien varrella tuo linkittämäni testin puikko-osa on hieman muuttunut. Sillä ei kuitenkaan liene tuloksen luotettavuuteen vaikutusta. :xmas:
Mulla on tuolla laatikossa kaks erilaista apteekin testiä ja en tiedä sitten että nko e liuska siellä puikon sisällä ihan sama molemmissa mutta ainakin itse puikko on täysin eri näköinen...

en tiedä sitten :D
 
Arwen Undomiel > Voitko laittaa kuvan niistä paketeista ja ehkä testeistäkin? Olisi mielenkiintoista nähdä, kun itsellä ei ole tullut vastaan enkä nettiapteekeista löytänyt. Saattaa tosiaan se sisällä oleva liuska olla sama. Luulisi ainakin yhtä luotettavia olevan.
 
Minusta tuntuu, että noita testejä on pian siwoissakin :D, ota selevää mikä on mikä!? Mutta kertokees: mikä voi tehdä menkoista aivan erilaiset, mitä ne normaalisti ovat? Raskaana en ole, mutta valeraskaana varmaa jokatoinen kuukausi :whistle:, mutta aina ja iänkaikkisesti mulla on menkat jossain vaiheesa tulleet ja ihan normaali vuotona, yleensäppä siis ajallaankin. Nyt vaan on outo meininki! Viime torstaina alko se ruskee tuhru, jota tuli tosi vähä ja yleensä pyyhkiessä. Ma luulin, että alko menkat, mutta tuli vaan pari lusikallista ja nekin pyyhkiessä, sama eilen ja tänään vain pyyhkiessä, ja nämä "vuodot" ollu aina aamupvällä. Yksi side mennyt/pvä.. pikkuhousunsuojilla pärjänny, kun olleet varalla. Mikä mua vaivaa? On niin outoa mulle. Voiko stressi tehdä oikeesti näin voimakkaan reaktion, että jää menkat tulematta? Vai onko jokin muu vialla? Alaselekeekin juilii jalonkkia jo toista viikkoa.. onkohan mulla joku ylimääränen tuolla, siis joku ei hyvä ylimääränen, kuten tulehdus tmv : /. Sanokees jottain =)
 
nelHM oletkos sie dippallut R-testiä sen jälkeen kun tuo "outo" tuhruvuoto alkoi?..alkoiko tuhru silloin kun menkkoja normisti odottelit - mikä kierronpäivä?/mikä siun kierron pituus on normisti?
..ettet vain olisi kuitenhin raskahana..:)

Toki, esim. stressi voi aiheuttaa menkkojen viivästymistä/outoa vuotoa!
 
Viimeksi muokattu:
Arwen, macy..miulta löytyypi 2 erillaista "Apteekin" R-testiä.
Toinen osteltu ja dippailtu -04 ja toinen -09

Vanhemmassa testissä on 2osainen testi ikkuna - testi&control puoli.
Väriltään valkoinen yksivärinen.
Uudemmassa testi ikkuna 1osainen ja puikon toinen pää sininen, malli myös "muotoillultaan" pyöreämpi, ei niin yksinkertaisen "kantikas", kuin vanhempi testi.

Paketissa nimen omaan lukee: Apteekin raskaustesti.
Toisessa(vanhemmassa)paketissa kissankellon kuvasia, toisessa..hmmmm..ehkäpä ulkonäöltään muistuttavat ruiskaunokkeja..eri sävyisiä vain:)
Kumpikaan EI ole osteltu Yliopiston apteekista.
Molemmissa plussa pysynyt yhtä vahvana, kuin testipäivänä.:heart:
 
Viimeksi muokattu:
mur-mur > Plussasin -06 testillä, joka oli ekan kuvailemasi kaltainen. (On tallessa, joten tarkistin :D) Tuo nykyinen Apteekin testi, jollainen mulla on kaapissa odottamassa, vastaa jälkimmäistä kuvausta. Kumpaakaan en ole ostanut yliopiston apteekista vaan ihan tavallisesta. Jossain vaiheessa siis puikon muotoa ja pakkausta on uudistettu. :) Minua jäi nyt häiritsemään se, onko samaan aikaan useampaa erilaista Apteekin testiä myynnissä eli erilaisia versioita eri apteekeissa.
 
Tarkoitan Apteekin omalla testillä tätä testiä: Apteekin Raskaustesti - Apteekkituotteet.fi verkkoapteekki :) On siis tuotemerkki ja näin ollen jokaisessa apteekissa ihan samanlainen, saman valmistajan testi.

Muoks: vaihdoin linkin selkeämpään
Tökkänpän minäkin kuononi tähän kohtaan ja ihan oikiasti olen varmasti lapsettomuudesta ja hoidoista johtuen tenhyt kymmeniä ja taas kymmeniä testejä(15vuoden aikana..) ja tämä ollut ainoa testi joka ei ole turhia haamuttanut. Silloin jos on heikoista heikoimman haamun (viivanpaikka?) antanut,on myös verestä löytynyt jonkin verran hcg;tä..eli näyttänyt silloin haamuista haamuimpana kemiallisen raskauden.
 
siis mulla alko tuota ruskeeta tuhrua viikko sitte torstaina, ma muuttu verisemmäksi, mutta en sanoisi menkoiksi, koska tulee yleensä pyyhkiessä vain, harvoin siteesee/pikkuhousunsuojaan. Ja välillä ollu ruskeeta, välillä vaaleeta :confused:
Alkaessa kp 25 nyt menossa kp 34. Yleensä kierto tasanen 29 päivää ja tosiaan alkaa ne menkat ihan kunnolla! Tänään ollu vähän enempi oikeaa vuotoa, mutta limaista verta.. tai jotain, mutta ei normimenkat mitenkäänpäin, lusikallinen on isoin satsi, mitä on on tullut. Pönttöön tullut paristi tänään ihan punasta, mutta siihen se jää. En ole nyt testannut enää, ti tein vikan ja selkee nega oli.
Ihmetyttää ja alkaa ottaa jo aivoon kun toista viikkoa tällasta, perskules :kieh:!!!
 
NYT APUA SISKOT!!!!
Tein tänä aamuna tuon satavarman apteekin oman ja aidon testin, mistä ollaan kirjoteltu.. Jaksoin unentoppurassa olla ehkä 2 minsaa ja lähin nukkuu, kontrolliviiva vaa vahvistui hiljaa..NOH, kun äsken kävin kattoo (2h jälkeen) ihan selkee plussa se on, haalee viiva, mutta ihan selkee. Ainut vaan, että alko viime yönä koskee alaselkää ja mahaa ja vuotaa hiukan, yleensä kun istun pöntölle ja veri on aivan kirkasta, ei olleskaa sellasta normitummaa ja mulla klönttistäkin.. kirkasta ja limansekaista verta, housuun tulee vähän, mutta alaselkä paukkuu!!! Km???:O

Toivottvasti joku vastaa. Saa neuvoa jatkot, ei tietoa.. lääkäriin? Uusi testi? Vai mittee??
Kiitos jo etukäteen:heart:
 
nelHM > Itsekin viime kierrossa testasin unitokkuraisena silmät sirittäen, kun aamuyön vaihtuessa varhaiseen aamuun kävin poistamassa kuplan otsastani. Totesin näkeväni jonkun hassun varjon testiviivan kohdalla ja palasin pettyneenä jatkamaan uniani. Aamulla noustuani katsoin uudestaan pesukoneen päälle jäänyttä testiä ja siinä oli toista reunaa kohti hiippuva viiva. Apteekin testi ei anna kuulemma vääriä positiivisia, joten todennäköisesti sulla on alunperinkin se viiva siellä ollut kuten oli mullakin. On vaan jäänyt väsymyksen takia huomaamatta. Varhaiselta keskenmenoltahan tuo vähän vaikuttaa, mutta toivotaan kovasti olevan kyseessä valemenkat. Voimia epäselvään tilanteeseen! Kannattaa huomenna testailla uudestaan. Jos aamupissalla käydessä olet ihan poikki, niin kannattaa laittaa näyte talteen ja tehdä testi vasta kunnolla herättyäsi.
 
neIHM Huomissa aamuna vaan uudestaan dippailemaan!!
Jos vuoto ei ole siulle tyypillistä, se voi olla harmitonta alkuraskauden vuotoakin.(myös kemiallinen voi tulla kyseeseen)

Mikäli aamusta unukkahiekaa paljosta paljon simmussa:) ja et jaksa kukuksia valveilla(max 5min)niin kannattaa pisu jättää purkkiin/mukiin talteen(niin kuin macy jo neuvoihin) ja dippailla sitten kun heräilet kunnolla!!

Plussaonnea huomiselle!!!:wave::heart:


Ps. Apteekin testin valmistaja kertoilee:
Testi voi antaa virheellisen plussan testiajan jälkeen, johtuen esim. virtsan epäpuhtaisuuksista..myös LH hormonin nousu/huippu(ovulaatio) voi antaa virheellisen plussan!
 
Viimeksi muokattu:
Juu, uusi samainen testi ostettuna ja aamulla kyllä testaan ja jaksan valvoakin, kun on pakko - töihin lähtö :D.
mur-mur: Mulle on varmaa sit käyny just noin, niiku tohon loppuun laitoit.. että tullu se väärä plussa. Oon kyllä noita joskus aikoinani tehny ja ei niihin tai oikeestaan minkään merkkisiin ole mulla tullut viivaa jälkeenpäin (tiedän kun säilytän niitä pariki päivää ja kyylään sit :ashamed: ), mutta kerta se on ensimmäinenkin.

Alamahaa painaa ja selän puolta juilii, tosin nämä kaksi ovat olleet mulla joka alkuraskaudessa ja povattu keskenmenoa aina lääkärin taholta, kun olen niitä käyny itkemässä. Vuotoa ei vaan ole koskaan tullut pisaraakaan. Nyt tulee aina kun istun pöntölle pieni liru sinne, siteeseen edelleen se lusikallinen/puoli päivää. En tiiä, tosi sekavat ajatukset on :confused:... Vaihtoehtoja periaatteessa useampi: A) olen raskaana, B) on kohdunulkoinen raskaus, C) keskenmeno, D) kaksosraskaus, joista toinen valuu pois.. Vielä mitä? Kaikki on toisaalta mahdollisia.

Huomenna teens testin, näytti mitä näytti, soitan neuvolaan ja pyydän verestä hCG mittaamaan, ja kun saisin seurannat muutaman päivä välein kerran, niin näkis, laskeeko arvot, eli onko km tmv, jos ylipäätään on mitään arvoja koholla.

Kiitos teille, täällä on jotenkin hyvä käydä näitä pohtimassa, kun tietää, että on asiaan perehtyneitä ja ksiitä kiinnostuneita :heart:
 
Toivotaan neIHM sitä parasta tulosta - että vaavin alku siellä kohdussa on ja tiukkaan tarttumassa kiinni!!!:heart:

Ps. Miekii säilyttelen testejä veskin roskissa usiamman päivän ja "kyyläilen" aina välistä, onko testiin muutosta tullut..:whistle::saint:
..woe woe meitä;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä