apteekin plussa, cb:n digi nega?

kyllästyin jo varmaan vko sitten niihin ovistesteihin kun sain päivä päivltä vaan haaleamman viivan. mutta senhän voi tehdä mihin aikaan päivästä vaan?
ja tosiaan en minä nyt raskaana ole. jos olisin ni se olisin jo yli vkon ihan vähintään tuolla lillunut että eiköhän niitä oireitakin olisi. ja vkoja jo kertyny..

voiko ovulaatioon vaikutta millään muula kuin jollain hormonilääkkeillä tms? ei kauheasti kiinnostaisi siihen alkaa..
No hei, jos sait koko ajan haalenevan viivan, niin voihan se olla, että ovulaatio oli jo. Ja voi olla, ettet ovuloi ollenkaan. Sen saat ainakin tietää noilla ovistesteillä. Ja sitten jos ei tule ovisplussaa, niin mars lääkäriin kiertoa oikaisemaan.

Ja ovistestiä ei käsittääkseni kannata tehdä aamutuimaan vaan päivällä, ilmeisesti johtuen tuon hormonin ominaisuuksista, jota se mittaa.
Joillakin tulee kunnon viivat, toisille ovisplussa on sen kierron tummin viiva, sen kyllä oppii tietämään, kun käyttää noita. Mutta testaa siis sitkeästi. Onnea matkaan!

Oviksesta vielä sen verran, että ovulaatiohan tapahtuu noin kaksi viikkoa ENNEN kuukautisvuotoa. Eli tiedät ovuloineesi kaksi viikkoa sitten, kun kuukautiset tulee. Jos on epäsäännöllinen kierto, niin on ihan toivotonta arvailla, koska olis se ovulaatioaika ja koska ei...
Ja toisaalta siis kaikkihan ei syystä tai toisesta ovuloi lainkaan, ja se sitten kuuluukin jo lääketieteen puolelle.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka Pinna!

Kiitos lohdutuksesta, kyllä sanasi piristivät päivääni ja saivat uutta toivoa :)
Vaikka ystäviä ei ole kenen kanssa jakaa tämä, niin onneksi on edes tämä foorumi.

Toivotaan, että mies vain pelästyi asiaa tai sitten mun täytyy keskittää ajatukseni uuden miehen löytämiseen joka haluaa lapsia yhtä paljon kuin minä ja ennen kaikkea yhtä nopeasti :)

Mulla alko eilen menkkamaiset vuodot joten tottakai heitin roskakoppaan viimeisenkin toivon rippeeni. Tänä aamuna vuoto taas loppui. Outoa.

Oon tilannut halpis liuska r-testejä, ne ei ole vielä saapuneet postitse. Ajattelin että jos vuotoa ei tule enempää niin voisin tehdä muutaman, tuskin olen raskaana mutta ei kai siitä haittaakaan voisi olla?

Sain eilen paljon oloani paremmaksi kun uskalsin ekan kerran syödä särkylääkettä (aikaisemmin en uskaltanut ottaa mitään lääkettä jos olenkin raskaana..)..

Jännätään yhdessä ja toivotaan että sun tilanteeseen saadaan selvyys!Harmi kun en osaa auttaa noissa ovistestailu jutuissa kun se ei ole itelle ollenkaan tuttua hommaa.
 
tilasin tosiaan 40 kappaletta niitä ovisliuskoja. asennoidun niin että tätä testailua jatketaan pitkään. niin ei ehkä joka kerta tartte monta päivää itkeä kun kierto alkaa alusta. nyt pahin pettymys taas tasaantunut mutta kyllä on niin mitäänsanomaton olo.

ja minnacanth toivon sinulle kyllä kaikkea hyvää. itselläkin tuntuu että tämä on ainoa paikka jonne uskallan rehellisesti sanoa. ei mies voi tätä ymmärtää vaikka samassa sopassa onkin keittäjänä. niillä ei nämä hormonit vie niinkuin meitä naisia.

mukavaa viikonloppua teille ja meille. koetetaan nauttia siitä vaikka toiveet savat vielä odottaa. :wave:
 
Moikka!

Hyväksyin viime viikkoisen vuodon jälkeen että eiköhän se raskaus ollut siinä. Kaikki usko ja toivo meni kerralla.

Tänään, viikoa myöhemmin mulla alkoi yllättäen taas jonkinlainen vuoto.. tulee vaaleanpunaista limaa.

Tuntuu siltä, että tää on hullujen hommaa! Mulla on aina ollut menkat säännölliset ja nyt tapahtuu kropassa kaikkea outoa.
 
olen niiin niin huonsti näihin perehtynyt että en kyllä tiedä mitä tuollanen voisi olla. mutta voisi ottaa gynelle yhteyttä? ei tuo ihan normaalille kuulosta?
itsellä nyt kp17 tms. ja aloitan ovistestit sunnuntaina. kun ei mitään hajua että kuinka pitkä kierto on ja onko mitään ovista edes odotettavissa. ällöttää jo ajatuskin kun tietää miten sekasin sitä menee aina kun kierto alkaa alusta. ja nyt sitten psyykkays alkaa taas kun noiden tikkujen kans touhuaa.
 
hei taas!
Kiitti pinna viestistä, toivotaan et ovis sielt tulis näkyviin.

Mulla on nyt kuukautiset kolmatta kertaa kolmen viikon sisään. Sen tuhruilun jälkeen oon ehtinyt täl viikolla olla pari päivää ilman mitään ja äsken alkoin kunnon verinen vuoto. tulee mieleen se et onks täs vaan järjestelmä sekasin vai joku sukupuoli tauti..
 
on kyllä kummaa. itte tuskailen niiden testien kans. kolme päivää nyt testaillu. haaleeta viivaa. mutta oon miettinyt että kun kierto on niin pitkä niin onko ovulaatiota ollenkaan. mut jos sitä ei ole ei kai tulis mitään viivaa ovulaatio tikkuun? toivo elää?

mietin et ootko käyny testeissä sukupuolitaudin osalta? en kyllä äkkiä keksi mistä tuommonen oire tulis.. mut voihan se olla ihan sekaista muuten vaan. on kyllä outoa. jaksamisia sinne.
 
Hih sorry, mä tuun tänne kommentoimaan. On vaan hyvin paljon omakohtaista kokemusta sekavista menkoista..

Ekaks sanon vaa että sukupuolitaudeista ainakin klamydia voi aiheuttaa tota veristä vuotoa (tästä ei ole omakohtaista kokemusta onneksi :D )

Mä olen aina kärsinyt pitkistä ja epäsäännöllisistä kierroista kp:t paukku 30-60 väliä. Ei se mua koskaan oikeastaan haitannut kun ei ollut vauvan teot ym. mielessä.
Ehkäisyä tuli aikanaan käytettyä säännöllisen epäsäännöllisesti ja aina pelotti että nyt on raskaana. Menkat sitten myöhästyivät tai olivat muuten oudot ihan vaan siitä syystä että itse asiaa hermoilin.

Söin e-pillereitä ja minipillereitä ym. hormoniehkäisyjä muutaman vuoden, välissä taukojakin.

Sitten aika jälkeen e- ja minipillerit. 1 1/2 vuotta pillereiden lopettamisen jälkeen tuhrutti ja vuoteli miten sattuu. Homma sitten huipentui 2-3kk kestäneisiin kestomenkkoihin, eli jatkuvaa ruskeaa vuotoa, hävisi päiväksi pariksi ja palasi takaisin. Kävin useasti gynellä mutta fyysistä vikaa ei löytynyt, diagnoosiksi jäi hormonaalinen heittely (näin maallikkokielellä). Elikkä mulla heitot tulivat hormoneista ja varmasti myös henkisessä voinnissa oma lusikkansa soppaan.
Siitäpä sitten menkat jälleen menivät kp 30-60 väliä kunnes yllätyksekseni huomasin olevani raskaana. Esikoisen syntymän jälkeen ei edes kovin monia menkkoja kerennyt tulemaan kun rupesin odottamaan tätä toista.

Eli mun tarinan opetus on... jaa en tiedä. Mutta näin mulla. Kannattaa se gynellä käydä selvittelee hommia. Ei se mukavaa oo olla ronklattavana mutta ainakin jos selvyyttä saisi. Ja toki mä aina jaksan paasata sitä papanäytteessä käymisen tärkeyttä, yhden (nuoren) ihmisen oon menettänyt kohdunkaulansyöpään...
 
hei! kiitos pitkästä viestistäsi. Itsekin menetin rakkaan ystäväni kohdunkaulan syöpään muutama kuukausi sitten ja sen vuoksi olen nyt päättänyt, että menen testeihin. Vuoto loppui lopulta.

Itselläni on aina ollut täysin normaali ja säännöllinen kierto, tämä on eka kerta elämässäni kun on ollut tämmöstä epämäärästä vuotoa näin pitkään. En osaa siis ollenkaan verrata mihinkään aiempaan kun ei ole tämmöstä koskaan tapahtunut.

Tuskin olen raskaana. Tein tänään vitsillä testin, joka olikin viallinen. kontrolliviiva ilmestyi ihan outoon paikkaan.

En usko, että olen raskaana, sillä olisin nyt viikolla 11 jo.

Mutta voi olla että olen raskautunut sen jälkeen, mutta silloin sekään ei voisi vielä näkyä koska yhdynnästä on muutama viikko ja virallisesti menkkojen pitäisi alkaa ensi viikolla, että silloin jos ne eivät tule ajallaan 7.2 mennessä, niin voin alkaa testaamaan. Yhdyntä oli ilman mitään varsinaista ehkäisyä joten mahdollisuus on raskauteen mutta keskeytimme yhdynnän joten todennäköisyys pieni.

Olen haaveillut siitä, että saisin vakituisen parisuhteen nykyisen miehen kanssa ja sitä kautta tulisin raskaaksi, vahingossa tuskin tulen, ellemme jatka tätä epämääräistä "keskeytettyä" ja joku päivä mokaa sen suhteen. Se ei kuitenkaan tunnu oikealta.

Sitten taas mietin, että mitäs jos en löydäkään miestä joka on valmis isäksi, ikääkin on jo 27 mulla ... niin alkaa olla semmonen paniikki, kun haluisin äidiksi ennen 3 kymppisii ja sen jälkeen muutaman lisää. Ja 4 kymppisenä en haluaisi enää esikoistani.. hämmentävää, mitä tehdä.. en tiedä.
 
hienoa että menet varmuuden vuoksi testeisin minnacanth.
itse nyt tässä kierrossa tikuttanut tuota ovulaatiota ja kierto on noin 45 päivää. nyt siis päivä 35 enkä vieläkään ole mitään positiivista bongannut.
olo on tyhjä ja väsynyt. ajattelin katsoa tämän kierron loppuun ja mennä sitten gynelle. että saisi sitten edes tietää onko minussa jotain vikaa. miehellä yksi lapsi ennestään. hänessä tuskin vikaa on.

ovulaatiotestissä pelkkää haamua. ei oikein kiinnosta sekään enää. uskon että tällä kierrolla ei enää mitään tapahdu. lueskelin tuolta niin on ollut nyt kaks viikkoa enemmän tai vähemmän haamua? en kyllä ymmärrä yhtään.

jaksamisia minnacanth! lähetän telepaattisesti voimahalauksen! kyllä kaikki hyvä tulee aikanaan. :hug:
 
Moi Pinna!

Ikävää, että et oo bongannut positiivista ovistesteistä. Toivon, että se plussa sieltä pärähtäis ja pääsisitte tosi hommiin :D

Mulla on taas uus yritys menossa, ovis bongattiin ja käytettiin hetki hyväksi poikaystävän kanssa pari päivää sitten. Nyt sit pitää vaan odotella pari viikkoa ja alkaa sit testaa r-teisteillä. Pelkään, että nyt se oikeesti tulee olemaan totta. Ja poikaystävä ei varmaan oo viel valmiskaan. taas sama soppa.
 
Bongasin oviksen. perjantaina. kp 39/45? vähä kauhistuttaa. on kyllä oltu yritys hommissa ahkerasti mut mietin et kun plussa tulee näin myöhään.. en tiedä. ei uskalla edes kuulostella itseään. vaikka huimausta ja oksetusta on jo haivaittu. mutta silti. yritän heti perustella sen jollain muulla. ei jaksa niitä pettymyksiä enää. varovasti päivä kerrallaan odotellaan. torstaina pitäis alkaa menkat jos ei niin testaan ehkä sitten jossain vaiheessa..

mutta niin päivä kerrallaan.. ollaan näemmä samoissa kohdissa menossa :D
eli odotellaan yhdessä muutama päivä :popcorn:
 
moi pinna! jännää!! kiva jännittää yhdessä =)

Tosin mä joudun odottelee vissiin ainakin maaliskuun alkuun elikkä vähintään yli viikon, mielellään kaks =)

Mutta kerrohan heti mitä siellä tapahtuu! Mä yritän nyt välttää turhaa r-testailua koska sit menee kaikki energia siihen vatvomiseen.. mielummin teen yhden tai kaksi hyvää testiä sitten kun on sen aika, sen sijaan et testaan liian aikasin..
 
Viimeksi muokattu:
kyllä. kerron sitten. ajattelin kyllä raskaustestin kanssa odotella ihan reilusti. nyt on koko viikonlopun ja tänään edelleen ollut kaikenlaisia ällötyksiä,pyörrytyksiä, maha on juilinut, painanut, nipistellyt. tein sitten vielä ovulaatio testin ja plussahan sieltä tuli. en ymmärrä enää yhtään. olikohan se perjantainkin plussa jotain huuhaata. siis 17.2 eli kolme päivää sitten.

no mutta taitaa olla vaan menkkoja odotellessa nyt sitten.
 
kyllä. kerron sitten. ajattelin kyllä raskaustestin kanssa odotella ihan reilusti. nyt on koko viikonlopun ja tänään edelleen ollut kaikenlaisia ällötyksiä,pyörrytyksiä, maha on juilinut, painanut, nipistellyt. tein sitten vielä ovulaatio testin ja plussahan sieltä tuli. en ymmärrä enää yhtään. olikohan se perjantainkin plussa jotain huuhaata. siis 17.2 eli kolme päivää sitten.

no mutta taitaa olla vaan menkkoja odotellessa nyt sitten.
Niin, siis tiesithän, että myös raskaushormoni saa ovistestin plussalle! ;) Teeppä ihan se raskaustesti, niin näet, onko se ovis vaiko salamatkustaja. :D
 
saa vai! että lh on koholla edelleen kun on raskaana? no mutta en ehkä silti tee sitä testiä vielä. kyllä ne menkat tulee jos on tullakseen. jos ei viikonloppuna kuulu ni sitten ehkä uskaltaa tehdä raskaustestin.
 
PINNA JEE! mä en myöskään tiennyt että raskaushormoni saa ovistestit plussaamaan :D

Suosittelen odottamista. Itse menin eilen tekee testin hätäpäissäni iltapissasta ja se oli kyl täysin nega. En masentunut mutta turhaa taas kerran liian aikasin testailla.
 
Tottakai saa. Koska ne on hyvin lähelle sama hormoni. Pieni ero kuitenkin on.
Raskaustesti reagoi vain raskaushormoni hcg:hen, ovistesti reagoi sekä raskaushormoniin, että siihen lh-hormoniin.
Siitä tosin kiistellään, näyttääkö ovistesti raskauden jo aiemmin kuin raskaustesti. Toisilla näyttää, mutta toisilla ei. Siitä ei voi siis päätellä mitään. Joillakin myös ovistestit näyttää, että lh-taso nousee (viivat tummenee, mutta ei kuitenkaan plussaksi eli yhtä tummaksi kuin kontrolliviiva) kierron loppupäässä. :)

Onnea testiin!

Sori, en lukenu noita aiempia päivityksiäsi Pinna tarkasti. Elikkä kyse on ihan varmaan vain ovulaatiosta, jos 17.2. perjantaina plussasit ja vielä plussaa näytti eilen 20.2.
Raskaustesti nyt ei voi näyttää plussaa kuin vasta aikaisintaan siinä dpo 9-14 elikkäs day past ovulation eli ovulaation jälkeen noin monta päivää niin vois jo harkita testaavansa, että jäikö jotain haaviin.
 
Viimeksi muokattu:
pientä päivitystä.

menkkoja ei ole kuulunut kp 47/45-? ja raskaustesti nega. ovista en oo viittiny katella enää että tulisko niitä plussia. tuskin ei.

aika kulunut olo taas. kipeenäkin tietty ollut mutta muutenkin. tässä vaiheessa aina miettii et miks mä edes suostuin tähän alunperinkään.. paljon helpompaa oli olla kyyninen ja uskotella että en mitän vauvaa todellakaan edes halua. vitsit niin vähissä.
 
pientä päivitystä.

menkkoja ei ole kuulunut kp 47/45-? ja raskaustesti nega. ovista en oo viittiny katella enää että tulisko niitä plussia. tuskin ei.

aika kulunut olo taas. kipeenäkin tietty ollut mutta muutenkin. tässä vaiheessa aina miettii et miks mä edes suostuin tähän alunperinkään.. paljon helpompaa oli olla kyyninen ja uskotella että en mitän vauvaa todellakaan edes halua. vitsit niin vähissä.
:O Nyt pistät sinne hattuun oikein lapiollisen jäitä. Ovulaatiotesti ilmoittaa tulevasta ovulaatiosta, sulla oli plussa perjantaina eli todennäköisesti ovis on ollut lauantaina, siitä jos laskee (eli la on dpo 0, su dpo1) niin sulla on tänään menossa dpo 7!!! Ei todellakaan kuulu näkyäkään mitään!!!
Sulla on epäsäännöllinen kierto eli tässä tapauksessa niitten menkkojen odotetulla alkamisajalla EI OLE yhtikäs mitään väliä! :D Kuukautiset alkaa yleensä kaksi viikkoa ovulaatiosta eli saat vielä viikon odottaa ihan rauhassa. Jotkut erittäin herkät testit voi näyttää jo dpo 10 eli ensi viikon tiistaina jo jotain, mutta yleensä joutuu odottelemaan sen kaksi viikkoa...
 
  • Tykkää
Reactions: pinna
eli vko vielä odottaa menkkoja tai testaamista jos niitä ei kuulu? tekemäni testi oli sellasta erittäin herkkää laatua mutta vissiin senkin kanssa hätiköin? :D

no parempi tämäkin. on edes rahtunen toivoa jäljellä. kiitos vähintäänkin lauantain pelastuksesta. :)
 

Yhteistyössä