apteekin plussa, cb:n digi nega?

Hei!

Olen jo ehtinyt kirjoitella muihin ketjuihin mutta päätin perustaa oman ketjun tälle mun pikkuiselle pulmalle. Jospa saisin vähän apua teiltä.

Viimeiset kuukautiset 13.11.2011. Yhdyntöjä 12.11, 26.11 ja 27.11.. tämän jälkeen aloin epäillä raskauttani. Koska kyseessä on tavallaan vahinko, niin en ollut ottanut asoista selvää etukäteen, kaikki on siis mulle uutta.

Minkäänlaista ehkäisyä emme käyttäneet ja en ole itse koskaan käyttänyt pillereitä...

Apteetin haalea testitulos 8.12 (en muista tarkkaa päivää kun samaan aikaan alkoi vähäinen tiputteli vuoto..)
Toinen testi sofi ultimate puhdas nega 16.12.2011.
Apteekin testi 24.12.2011 plussa!
Clear blue digitaalinen tänään 30.12.2011 "ei raskaana".

Menenkl vielä verikokeeseen vai uskonko tuohon clearbluen tulokseen?

Raskausoireita on todella paljon ja niitä on jatkunut todella pitkään.. olo on todella kuvottava.. enkä kyllä näitä oireita ole kuvitellut.
 
En nyt osaa aivan varmaksi sanoa kun en ole itse vielä noihin kokeisiin asti päässyt, mutta lähetteen saat varmasti neuvolastasi ja verikoe otetaan tod. näk. lähimmässä labrassa. Neuvolasta saat ainakin ohjeet miten toimia, jos et muuta. :) Ja mielestäni nuo tulokset tulevat ihan vuorokaudessa.
 
Kannattaa muistaa että testit saattaa antaa vääriäkin plussia muiden hormonien vuoksi tai testivirheen vuoksi. Voihan olla että ensimmäinen plussa joulukuun alussa oli ovulaatio, toinen plussa parin viikon päästä oikea plussa ja nyt nega tuli siksi kun raskaus oli kemiallinen ja vuoto alkaa parin päivän sisään.

Verikoe ei sinänsä asiaan auta, ei niistä arvoista ihan alkuraskaudessa näe onko kyseessä keskenmeno, kemiallinen, tuulimuna, normaali raskaus vai mikä. Muutaman päivän odottelu ja sitten uusi testi jos vuoto ei sillä välin ala, jos vielä saat testiin plussaa, olet luultavimmin raskaana.
 
Grill. Minulla on varattu neuvola keskiviikoksi 4.1, perutaanko sen vai menenkö sinne ja kerron siellä huoleni? Tuntuu vähän vaikealta olla neuvolassa ihan skarppina kun ei tiedä voiko vielä iloita.. varsinkin kun en ole kuullut kovinkaan monista clearbluen vääristä negoista?
 
Hei Pikkuinen12

Vuotoa olen odotellutkin mielessäni kemiallinen.. mutta vuotoa ei ole tullut, viimeksi tosiaan menkat silloin marraskuussa ja joulukuun alussa jotain pientä tuhrua oli.. mutta siis kemiallisen raskauden takia voisi kuvitella että vuoto alkaisi kohta?

En tiiä, tämmönen epävarmuus on pahinta mitä tiedän.

Ja raskausoireet senkun pahenee, äskenkin juoksin vessaan mutta huolimatta öykkäilystä niin oksennusta ei tullut. Haistan koko ajan outoja hajuja.. en tiedä mikä mua vaivaa. Vatsa on kuin viikolla 15, iso, turvonnut ja kipeä.. Olen saanut ekan negan jo pari viikkoa sitten, mutta ei sitä vuotoa tosiaan ole välissä tullut.. sit tuli kuitenkin vielä plussa.

Tilaanko lisää nettitestejä? Mulla menee kaikki rahat nyt niihin ja en haluis noihin epäselviin liuskoihin tuhlaa rahaa vaan varmiin testeihin ja ne taas maksaa..

Miten neljästä testistä kaksi voi olla plussia ja kaksi negoja? uskomatonta.. jos ne olis tullut jotenkin peräkkäin nega,nega, plus plus tai toisin päin niin ymmärtäisin mut tää on ihan sika ärsyttävää!!!!:(
 
Noh ehkäpä kannattaa seurata tilannetta sinne maanantaihin tai tiistaihin asti ja jos näyttää siltä että mitään vuotoa ei tule tee vaikka apteekin oma testi (ymmärtääkseni melko luotettava, eikä ihan hinnalla pilattu) ja tuloksen mukaan tee päätös perutko ajan vai et.
 
Clearbluen pitäisi olla todella varma, digiversion siis... Kuitenkin raskausviikkoja olisi kasassa jo 6 + jotain jo hyvälläkin säkällä. Mutta tuossa on kuitenkin parit yhdynnät 28 vrk kierrossa just siinä oviksen kohdalla ja testin olet tehnyt ensimmäisen kerran jo kp 26 eli jolloin menkkojen ei olisi pitänyt vielä edes alkaa? Sen vuoksi näyttänyt negaa.

Jos olisit tullut raskaaksi joskus aiemmin, voisin olettaa että testi näyttää jo raskauden jo "väkisin". Jos jostain syystä istukkahormonia ei silti erittyisikään paljoa, olisi syytä tsekata neuvolassa mistä moinen johtuu.

Eli kannattaa poiketa neuvolassa ihan oman mielenrauhankin vuoksi. :) Kuukautiskierto voi käsittääkseni venyä jos stressaa kovin jotain asiaa, täälläkin huomaa miten toisilla voi kierto heitellä 30-jopa yli 50 päivää. Itselläni niinkin tasainen kuin 30-37 mutta esim tämä km jälkeinen kierto näyttäis oviksen mukaan olevan 39-päiväinen.
 
Viimeksi muokattu:
kp.. jos lasketaan siitä, että kunnon kuukautiset oli silloin 13.11 alkaen niin mulla olis kasassa nyt kp 48.

Sit tosiaan mulla tuli sitä tuhrua silloin viikolla 49 jolloin olis pitänyt tulla kuukautiset. Eikä niitä ole sen sen tuhrua lukuunottamatta näkynyt.. et pitäs vissiin alkaa ens viikolla?

Mä testasin silloin vähän paniikissa.. laskinkin vähän väärin. Mulla on kierto ollut useimmin 28, mutta on joskus yllättänyt ja alkanut 2-3pv aikasemmin.. eli siks varmaan kauhistuin.

Mitä mieltä olette? kp 48 pitäisi tulla vahva plussa. Emme ole olleet yhdynnässä sen 27.11 jälkeen ...
 
Kuten varmaan olette jo muista ketjuista lukeneet niin

eilinen tk:n pissatesti negatiivinen.Eivät ottaneet verikoetta.

Kai sitä pitää uskoa tuohon clearbluen digitaaliseen ja tk:n testitulokseen.

Menkkojen olis pitänyt alkaa tänään (viime kuun tiputtelun lisäksi menkkoja ei ole ollutkaan sitten marraskuun..)

Onhan tietysti täällä keskusteluissa vastaan tullut niitäkin joilla tk:n nega on muuttunut vielä plussaksi mutta taitaa olla vähän turhaa toivon elättelyä.

Toivon koko ajan, että menkat eivät alkaisi ja voisin mennä verikokeeseen ensi viikolla. Vatsa on todella turvonnut, närästää, oksettaa, rinnat on isot ja turvonneet, alaselkä kipu pahentunut ja väsyttää.. yms. muut raskausoireet ovat nyt jo viidettä viikkoa kulkeneet mukana.

Alkaa vaan tuntua todella ikävältä se,että täällä apteekin testeihin luotetaan ja sillä sainkin kaksi plussaa ja nyt totaalisesti negaa.

Mun pitäis olla rv 8 joten ei voida ainakaan sen piikkiin pistää että olisin hätiköinyt ja raskaus ei vain näkyisi vielä testeissä.. nyt sen pitäisi viimestään näkyä.

En tiiä onko sitten uskomista niihin, että joillakin on testit näyttäneet negaa kunnes on tullut joku viikko 10 :(

Itkettää ja on paha mieli.
 
hei. täällä käynyt lueskelemassa ja pakko nyt yhtyä jo kertomalla oma.

itsellä kierrot ollut viime aikoina 38-45 päivää. tällä hetkellä kp42 ja mahaa turvottaa, syönnin jälkeen kuvottaa. väsyttää valtavasti. alavatsassa tuntuu kiristystä ja painetta. paine etenkin jos on makuultaan. tuntuu että olisi kuumetta mutta mittari ei näytä mitään.

tänään tein iltapäivällä yhden halpiskliuskan kun huomasin että on vti. näytti negaa. taas. on myös niin pettynyt ja surullinen olo. yndyntöjä ollut kerran vkossa. viimeks 31.12 tai 1.1.

paljonko tuo iltapäivällä otettu testi voi huijata. onko aamuvirtsassa parempi pitoisuus. vai olinko vaan liian aikasessa testin kans.

voimia sinulle minnacanth! :hug:
 
Tosi ankeata sanoa, että kyllä ne myöhäiset plussat on semmoisia semiharvinaisuuksia, että ei niihin kannata toivoaan ankkuroida. Kun raskautta kovasti toivoo ja ressaa ja "kuuntelee" jatkuvasti kehoaan, niin se alkaa puhumaan vaikka kiinaa, jos uskoo sen olevan raskausoire... :)
 
moi =)

kiitos käynneistä ja tsempeistä, samaa teille :hug:

menkat ei oo alkanut, mut pissattaa koko ajan.. olo on tosi kehno, fyysisesti kuin välillä myös henkisesti...

On se tosiaan niin että myöhään plussaaminen on kovin harvinaista.
 
Moi Pinna!

Toivotaan että sulla tärppäis, ei kannata vielä menettää toivoa.

Itselläni eivät kuukautiset ole tulleet vieläkään kylään, piti alkaa eilen..tai sitä edellisenä päivänä.. tuonne 9 pv ajattelin odotella..

Toivotaan että eivät edes ala!
 
Hellou taas.

Tänään on kyllä ollut monenmoista vatsan vihlontaa, nippailee, sattuu, mutta loppuu aika nopee. Sit oon ravannut vessassa, pari tuntii sit tuli paperiin vähän limasta oranssia "verta"? En ole koskaan nähnyt elämässäni naisesta erittyvää oranssia verta.. se oli outoa.. mietin et täti tuli kylään mut eipä tullutkaan.

edelleen jännitän, että mitä tässä tapahtuu.

Iltaisin kun menen makuulle ja tutkiskelen vatsaani niin tuntuu, että se on pehmeä, vaikka raskaana se on vissiin kova..
 
joo no kyllä mä oon toivonu jo heittäny vaikka kuukautisa ei vieläkään ole ja tänään nyt ois tuo kp 45/45- mikälie. alan jo epäillä että en oikeasti edes ovuloi joka kierrolla kun tää on tämmöstä. itkettää koko ajan. ja tuttavapiirissä minua nuoremmat ja vanhemmat sikiää tuosta vaan. mietin että jos olisin kortsun käytön lopettaessa tienny mikä tunnemylly alkaa ni en olis edes suostunu. koskaan en ole pillereitä syöny ja ikääkään ei ole kuin reilu 20 alle 25.
sitten näillä sikiävillä tuttavilla vatsat kasvaa ja kutsutaan vauvan synttäreille ja ristiäisiin yms. en voi edes mennä läheskään aina. mies menee meitä edustamaan ja itse itken sen aikaa kotosalla. alkanut yöunetkin kärsiä ajoittain. siis näihin aikoihin ku keho suhaa ties mitä eikä halua jatkuvasti niitä negatiivisia testejä katsella.
mutta joo. katsellaan nyt. ottasin nyt kuukautisetkin jo avosylin että tää vaikka etenis.
 
Moi Pinna!

Kuulostaa tosi kurjalta tuommoinen:hug:

Varsinkin kun kuukautisia ei näy ja ei ilmeisesti et ole vielä plussannut? Ja sitten päälle vielä nuo sosiaaliset paineet, ymmärrän mitä tarkoitat.

En tiedä lohduttaako sinua tämä, mutta olet ainakin vakituisessa suhteessa ja voitte jatkaa yrittämistä aina uudelleen ja uudelleen..

Itselläni kävi niin että mieheni jätti minut saatuaan tietää että olen raskaana. Ja nnyt vaikuttaisi vielä kaiken lisäksi siltä että en olekaan. Menetin siis molemmat sekä miehen että ajatuksen lapsesta kerralla...:ashamed:

Joka tapauksessa en halua lannistua..tänään illalla alkoi menkkamainen vuoto ja viimeinenkin toivon ripe valui sen mukana pönttöön.

Aion edelleen olla yhteydessä lääkäriin mutta näyttäisi siltä että saan surra vielä tätä mahdollista keskeytettyä keskenmenoa yksin..kun sitä toista osapuoltakaan ei enää ole.

Kukaan ystävistäni ei ymmärrä koska he eivät halua lapsia vielä ja se ainoa joka haluaisi lapsen plussasi pari viikkoa sitten minun kanssani ja ilmoitti että menee huomenna varhaisultraan ja neuvolaan. Olen tottakai iloinen hänen puolestaan mutta sisälläni tuntuu surulliselta se että en saakaan lasta vaikka se ei ollut varsinaisesti suunniteltu niin ehdin jo viikkojen aikana iloita siitä ja mielessäni jo kuvittelin miltä se mahtaisi näyttää jne..:'(

Koitahan jaksella ja todella toivon että täti tulis siellä kylään =)
 
joo on totta että vakituisuus on turvana mutta kyllä siitäkin osaa virheitä kaivaa tällä hetkellä.
voimia sinun suruusi. tuntuu kamalalta että käyt samaa läpi ja olet yksin. että ei edes ystävää joka osaisi elää samaa. mutta toivon että saat elämääsi vielä jotakin oikein hyvää. suhteen ja sen vauvankin.
nyt siis itsellä 46/45- ?? saa nähdä kauanko tätä jatkuu. menkka/ "raskaus" oireet jatkuvat mutta en halua nähdä enää yhtään yksinäistä viivaa siellä testitikussa. siksi en uskalla enää testata vaikka mieli tekisi. pieni toivon kipinä on mutta uskon että ei siellä mitään oikeasti ole. toiveajattelua vain.

tiedän että kiertoja ja uusia yrityksiä tulee mutta tällä meidän tahdilla, siis sillä miten harvoin yrityskertoja tuntuu olevan niin mahdollisuudet sille että ovulaatio osuisi "sinne lauantai saunan jälkeen" niin on äärimmäsen pieni. tällä kierrolla yritin ovulaatiotestejäkin. ja laskea päiviä mutta testi tulos oli haaleampi ja haaleampi. eli taisi sekin aikanaan mennä aivan seulasta ohi.

en tiedä tuosa sinun asiassa kuinka edes lohduttaisin. mietin että josko mies vain pelastyi tilannetta ja vielä palaisi. tai että ehkä oli parempi että tämä selvbisi nyt. entiedä.

itsellä nyt yksi tuttava joka on seurustellu nyt muutaman kuukauden (vaihtaa miehiä muutaman kuukauden välein) on raskaana ja menee tällä? viikolla ensimmäiseen neuvolaan. en pysty pitämään oikein keneenkään yhteyttä. kaikki ovat raskaana tai vauvan kanssa. melko yksinäistä täälläkin.
 
Pinna! Sulle kyllä mitä lämpimimmin suosittelen niitä ovulaatiotestejä tai sitten aamulämpöjen mittausta ovulaation havaitsemiseksi.

Noin pitkällä kierrolla se ovulaatio ei välttämättä tule joka kierrossa. Itse tjottailtiin ja katseltiin ja koko ajan toivoin tulevani raskaaksi ja laskin päiviäkin VUODEN verran ihan turhaan. Sitten ostin testejä, naps, ekasta kierrosta, kun sain ovisplussan = raskaana! Samoin kävi nyt, vaikka päättyikin keskenmenoon. Ja olen kuitenkin jo 32 vuotta eli jo parhaan lastentekoiän ohittanut.

Jos sulla on pitkä kierto, niin aloitat vaikka 15. päivä ja siitä sitten vaikka kaksi viikkoa etiäpäin testaat joka päivä. Ovistestejä saa nettikaupoista suht edullisesti.

Toki pidän peukkuja, että olet nyt jo raskaana, mutta ovulaatiotestit auttaa siihen enemmän kuin hyvin, varsinkin jos muuta ongelmaa ei ole kuin pitkän kierroin vuoksi yhdyntöjen ajoitus.
 
Moikka. En ymmärrä miksi Suomessa takerrutaan orjallisesti kiertopäiviin, eiväthän ne sinällään mitään kerro :) Pitäisi tietää koska ovulaatio on tapahtunut ja siitä sitten laskea ne ovulaation jälkeiset päivät. Minusta kuulostaisi siltä, että saatat läpikäydä anovulaarista kiertoa, eli ovulaatiota ei mahdollisesti ole tapahtunut laisinkaan ja siksi kuukautisetkin jätättävät.

Minä raskauduin nyt edelliskierrosta ja jos laskisin viikkoni ed. kk alkamispäivän perusteella, minulla olisi viikkoja jo reippaasti enemmän kuin todellisuudessa, oikeasti kun niitä on vain 4+2 KOSKA ovuloin vasta kp 41. Lasketut ajat lasketaan sen perus 28kp perusteella ja näin se ei todellakaan kaikilla ole, esimerkkinä minä itse.

Toivon sinulle onnea raskautumiseen, hyvin epätodennäköistä kuitenkin on, että nyt olisi tärpännyt.
 
kyllästyin jo varmaan vko sitten niihin ovistesteihin kun sain päivä päivltä vaan haaleamman viivan. mutta senhän voi tehdä mihin aikaan päivästä vaan?
ja tosiaan en minä nyt raskaana ole. jos olisin ni se olisin jo yli vkon ihan vähintään tuolla lillunut että eiköhän niitä oireitakin olisi. ja vkoja jo kertyny..

voiko ovulaatioon vaikutta millään muula kuin jollain hormonilääkkeillä tms? ei kauheasti kiinnostaisi siihen alkaa..
 
kävin tilaamassa ison paketin ovistestejä. kun ei voi näistä mun kierroista tosiaan tietää. itskein epäilen koko ovulaatiota. etenki tällä kyseisellä kierrolla. joskus huomaan "puolivälissä" menkkamaisia oireita. ja nyt en ole edes huomannut mitään. paitsi päivittäin tämän viimeisen viikon.
 
  • Tykkää
Reactions: Wandii

Yhteistyössä