Apteekin ovulaatiotesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Osaisko joku neuvoa...Ovulaatiolaskureiden mukaan mulla olis pitänyt olla ovis joko torstaina / perjantaina. Tein vasta pe testin joka oli negatiivinen, tein sen vielä lauantainakin ja negatiivinen tulos tuli. No tein sen vielä varmuuden vuoksi tänään sunnuntaina,ja sen mukaan ovulaationi olisi vasta tulossa? Eli onko mahdollista että täsmällisistä kuukautisista huolimatta ovis ei tapahdu suunnilleen keskellä kiertoa vaan vähän ennen seuraavia kuukautisia? Mulla on lyhyt kierto 24 vrk.

Kiitos jo etukäteen jos voitte vastata. :flower:

En ole kyllä mikään gynekologi, mutta yritän muistella mitä olen kuullut. Käsittääkseni ovulaatio tapahtuu n12-16pvä ennen kuukautisten alkua. Mahtuisko tämä ovis päiviisi? Vai olisko tulossa pidempi kierto? Ja olisin nyt kuitenkin sitä mieltä, että ovulaatiotestit on kai aika luotettavia. Nyt vois kokeilla sitten, josko raskaaksi tulisit, jos haluja löytyy. Ei kai sillä lopputuloksen kannalta ole väliä, milloin ovuloi, kunhan ovuloi (jos siis raskaustoiveita). Joskus lyhyisiin ja pitkiin kiertoihin liittyy hormooniongelmia (esim liian vähäinen keltarauhashormoonivaikutus), joten tarvittaessa sitten vaan gynelle selvittämään, jos raskautta ei ala kuulumaan. Ja voithan ottaa ens kierrossa tikuttamisen uusiksi, jos mielenkiintoa löytyy..

Mut naisen ruumis on niin omituisen monimutkainen, et johdonmukaisuutta on välillä vaikea nähdä.. (sanovat miehetkin) :)

Tsemppiä!

Yhteistyössä