äp:n toppapuku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
Mietin tässä, lokakuussa syntyy meille vauva ja aion ottaa äitiyspakkauksen. Onkohan tuo toppapuku kauheen iso (kelan sivuilla luki 68-74cm) talvella vauvalle? Vai hankinko jostain esim. 62cm:n puvun? Mitä mieltä te ootte?

Riippuu hirveesti vauvan koosta, ovat niin erikokoisia. Meille syntyi vauva elokuussa ja tällä hetkellä puku alkaa olla sopiva, eli saatiin käytettyä sitä viimeiset talviviikot. Ostettuna oli kaksi lämpöistä pukua ennen kuin voitiin ottaa äitiyspakkauksen puku käyttöön.

Puku on kyllä ihan älyttömän iso pari kuukautta vanhalle lapselle. Meillä poika syntyi maaliskuussa -10 ja tänä talvena on äp pukua käytetty, mahtuu just ja just vieläkin. Onneks sain kaverilta lainaan 62cm toppapuvun silloin kun poika syntyi. Kaupoista en nimittäin toppapukuja enää löytänyt silloin helmikuussa...

Meillä aikoinaan syyskuussa syntyneellä oli lähes koko talven käytössä 56 senttinen toppahaalari. Pakkauksen haalariin olisi hukkunut ihan täysin ja sitä käytettiin sitten seuraavana talvena muutaman kerran. Tosin olisi silläkin hätätapauksessa vaunureissut pärjännyt kun autoilua varten oli kaukalopussi.

onhan se iso, mutta ainakin 2010 haalarissa oli kääntöhihat ja lahkeet, joten siitä sai semmosen pussukan missä pieni vauva tykkäs nukkua vaunuissa. autoistuimeen se äp:n toppis on kyllä liian iso aivan vastasyntyneelle, ku autoistuimessa pitäis jalat yltää lahkeisiin. teidän kannattais ehkä jokatapauksessa hankkia semmonen lämpöpussi autoistuimeen ku on talvi edessä vauvan syntyessä, niin silloin ei siihenkään toppapukua tartte.
jos ostaisin pienemmän toppiksen niin ostaisin siten ihan 56 senttisen niin olisi sitten heti sopiva ja kun tuo jää pieneksi niin sitten varmaan voisi ottaa jo sen äp::n puvun käyttöön. käytettynähän noita saa halvalla, joten ei haittaa vaikka käyttöikä jäisi pieneksi.

Onhan se iso aluksi, mutta siitä saa hyvin käännettyä hihat ja lahkeensuut. Meillä käytti yksi helmivauva pukua ihan sytymästään asti. Hyvin pärjättiin sillä puvulla.

Mun huonekaveri synnärillä sai tosi pienen vauvan joulukuussa ja puki sen lähtiessä siihen äp:n toppapukuun, kyllähän se näytti vähän hassulta kun pukuun olisi mahtunut useampi vauva. Mä sain isokokoisen (4,2kg ja 51cm) vauvan ja hankittiin 56-senttinen toppapuku, joka sekin oli melkoisen reilu alkuun ja mahtui päälle yli 2kk. Lisäksi meillä on ollut käytössä 62- tai 68-senttinen pussimallinen toppapuku ja samaa kokoluokkaa oleva tavallinen toppapuku (en voi tarkistaa kokoa kun laitoin just pyykkikoneeseen) joka on myös niin reilu mitoitukseltaan että mahtuisi just ja just edelleen pian 5kk vanhalle vauvalle. Äp:n toppauku on nyt sopiva ja se on ollut lähinnä varapukuna viimeisen talvikuukauden ajan.

Kyllä te varmaan ihan hyvin sillä äp:n puvulla pärjäätte jos haluatte. Mä ostin toppapukuja kirpparilta, varsinkin se pussimallinen on tosi kiva ollut laittaa vaunuihin.

Taidan hankkia pienemmän puvun, kuin äp:n on. Aloin juuri muistelemaan, että esikoinen syntyi 7v sitten toukokuussa ja seuraavana talvena äp:n puku oli käytössä ja sopiva. Kahdelle muulle lapselle sen jäöleen en koko pakkausta edes ole ottanut ja nyt ajattelin ottaa. Ei siis oikein kokemusta äp:n vaatteista, joten kiitti vastauksista!

[QUOTE="vieras";23695186]varsinkin se pussimallinen on tosi kiva ollut laittaa vaunuihin.[/QUOTE]

Peesi. Kantsii ostaa sellainen josta saa tehtyä myös pussin vaunulenkkejä varten ja sit saa haalariksi turvakaukalon turvavyötä varten. On ihania sellaiset.

Meillä vauva syntyi viime marraskuussa. Talven piti 56 senttistä toppapukua, nyt otimme käyttöön äp:n toppapuvun näin kylmemmille ilmoille. Puku on vieläkin iso vaikka vauva käyttää 74 senttisiä vaatteita.

Yhteistyössä