Antti heitettiin junasta keskelle korpea - Konduktööri ei suostunut joustamaan lipun maksamisessa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ritu:
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
3. Koska on luottotiedot mennyt (EI OMAA SYYTÄ, olin takaaja...)
toi on muuten paska puhetta. lainantakaus tarkoittaa sitä että jos lainanottaja ei lainaa maksa takaaja vastaa siitä. eli jos sinä takaat lainan ilman että sinulla on aikomustakaan sitä tarvittaessa maksaa on luottotietojen meno ihan OMAA SYYTÄ

Laina ei ollut minun, mutta toki kun se minulle maksettavaksi tuli niin yritin mutta eipä mullakaan ihan 200000e yhtäkkiä ole maksaa... olis pitänyt maksaa entisen maksusuunnitelman mukaan, 1200e/kk ja mun työeläke on vain saman verran. :/ Eli eipä se mun vika oo, että vävy otti ja lähti ja jätti tyttären ja minut vaikeuksiin. Toki itse olin hölmö, kun menin takaajaksi mutta vävy lupasi, että hän maksaa aina ajallaan (ja niin maksoi kunnes otti eron tyttärestäni, sitten ei enää kiinnostanutkaan hoitaa asioita).

Ketään ei kiinnosta mitä on tapahtunut. Sinä olet lupautunut lainatakaajaksi. Siihen ei pidä suostua jos ei ymmärrä mitä siitä voi seurata!

Alkuperäinen kirjoittaja jee:
1. Ei voi ostaa netistä junalippua kun ei ole pankkitunnuksia, joita en saa koska pankkini ei niitä myönnä (jostain hemmetin syystä), kun mulla on luottotiedot mennyt (ei oman syyn takia).
2. Kännykkä on prepaid, jolla ei voi ostaa lippua eikä täältä voi ostaa vaikka olisi muukin liittymä, kun tää on niin pieni paikkakunta ettei täällä mitään kännykkämaksamisia ole.

Että on keinot vähissä.

Pankkitunnukset saa kyllä kuka tahansa, sinuna vaihtaisin pankkia jos luottotiedottomuus estää ne.

Eikös prepaid-liittymällä voi käyttää nettiä? ihan kännykän selaimella tilaat liput kuten kotikoneella

Olen pahoillani, mutta olet kyllä sössinyt ihan itse asiasi sen verran lahjakkaasti että sinuna en hirveästi valittaisi asioista. Luottotiedottomuus, asuminen keskellä peräkylää ja köyhyys ei ole mitenkään kehuttavia asioita.

Pankkitunnukset eivät ole välttämättömät laskun maksamiseen. Maksaa voi pankin konttorissa tilisiirtona tai jopa käteisellä rahalla, maksuautomaatilla, maksupalvelun kautta tai suoraveloituksella. Siinä muutama vaihtoehto pankkitunnuksille.

Eikös tässä ollut kyse junalipuista? ritu saa liput netistä ostamalla tai ärrältä, ei mitään ongelmaa. Ihan sama onko luottotietoja vai ei, ei niitä siinä kysytä.

Mun lapsi 16v on meinannu lentää junasta kerran ihan ostetun netistä tulostetun lipun kanssa, koska se oli konnarin mielestä liian pienellä fontilla :o oli arponu todella myös ihan keskellä ei mitään, et jättääkö mun lapsen seuraavalle seisakkeelle vai pääseekö seuraavaan jatko paikaan missä saa selvittää sen vr:n luukulla. No oli sitte päässy sinne asemalle missä on palvelua ja siellä oli myyjäneiti ihmetelly kovasti konnarin juttuja, koska lippu oli aivan kelvollinen sekä riittävän suurta tekstiä.
Graaviksi asian tekee myös se, että mun lapsi on näkövammainen. Oli tää konnari sanonu, että lueppa itse saatko selvää lipusta ja mun teini oli siihen että jos haluat vilkaista mun näkövammaiskorttia tässä, että en kyllä saa selvää isommastakaan tekstistä tän vuoksi. Johon konnari alko sitti miettiä missä nakkaa sen lapsen pois junasta :/ Olis pitäny munki iltalehteen ottaa yhteyttä vissii :D

Jotenkin tuntuu omituiselta tämä meuhkaaminen maksutavoista. Kortti ei toimi, ei ole luottotietoja, ei henkilökorttia mukana, prepaid-liittymä ei kelpaa, automaattia ei löytynyt......

Jos mikään nykyaikainen maksutapa ei onnistu niin eikö ennen matkalle lähtöä voi käydä nostamassa pankista tarvittavan määrän rahaa seteleinä? Ei kai junamatkalle niin yllättäin lähdetä ettei tähän ole aikaa edellisenä päivänä? Tai vaihtoehtoisesti varmistaa että suunniteltu maksutapa varmasti toimii. Minulle ainakin pankissa selvitettiin että Visa Elektron ei käy joka paikassa kun korttia hain. Konduktööri on lipuntarkastaja eikä mikään sosiaalityöntekijä. Eikä tässä ole junaa pysäytetty keskelle korpitaipalette ja nakattu poikaa ulos vaan asemallehan se jätettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Mun lapsi 16v on meinannu lentää junasta kerran ihan ostetun netistä tulostetun lipun kanssa, koska se oli konnarin mielestä liian pienellä fontilla :o oli arponu todella myös ihan keskellä ei mitään, et jättääkö mun lapsen seuraavalle seisakkeelle vai pääseekö seuraavaan jatko paikaan missä saa selvittää sen vr:n luukulla. No oli sitte päässy sinne asemalle missä on palvelua ja siellä oli myyjäneiti ihmetelly kovasti konnarin juttuja, koska lippu oli aivan kelvollinen sekä riittävän suurta tekstiä.
Graaviksi asian tekee myös se, että mun lapsi on näkövammainen. Oli tää konnari sanonu, että lueppa itse saatko selvää lipusta ja mun teini oli siihen että jos haluat vilkaista mun näkövammaiskorttia tässä, että en kyllä saa selvää isommastakaan tekstistä tän vuoksi. Johon konnari alko sitti miettiä missä nakkaa sen lapsen pois junasta :/ Olis pitäny munki iltalehteen ottaa yhteyttä vissii :D

No tuosta saat jo tehdä ihan kunnon valituksen vr:lle. Sun lapsi matkustaa kuitenkin maksetun lipun kans vaikkei kunnolla näe.

Kaikki MaalaisValittajat: Olisko parempi vaihtoehto ollut viedä matkustaja perille missä poliisit olisivat vieneet hänet putkaan? Siitä vasta meteli olisi syntynyt kun alaikäinen viedään putkaan junalipun puuttumisen takia. 16-vuotias on rikosoikeudellisessa vastuussa petoksesta. Henkilökunta päästi pojan kuin koira veräjästä.

Kun poika jäi korpiasemalle so what? Taksissa ainakin käy Visa Electron.

Ja niille jotka väittävät ettei 16-vuotias saa luottokorttia.... vanhempien korttiin sidotun rinnakkaiskortin saa mm. amexilla ja dinerisillä jo 16-vuotiaana.

Lapsesi oli nenäkäs.

Ehkäpä konnarikaan ei saanut lipusta selvää.

aika edesvastuutonta konnarilta jättää alaikäinen korpeen. joku järki pitäis olla päässä, konnarit on varppina tienneet, ettei tuosta asemalta saa ostettua lippua. mä ainakin nostaisin metelin jos mun alaikäiselle tenavalle tehtäis noin

Alkuperäinen kirjoittaja pata kattilaa:
Lapsesi oli nenäkäs.

Ehkäpä konnarikaan ei saanut lipusta selvää.

Niin siis lapsella on näkövamma ja kortti sitä todistamaan. Ja seuraavalla asemalla vr:n lipunmyynnissä sanoi myyjä että lipusta saa aivan normaalisti selvää ja että se on täysin kelvollinen matkalippu.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä:
aika edesvastuutonta konnarilta jättää alaikäinen korpeen. joku järki pitäis olla päässä, konnarit on varppina tienneet, ettei tuosta asemalta saa ostettua lippua. mä ainakin nostaisin metelin jos mun alaikäiselle tenavalle tehtäis noin

Joensuun asemalta poika olisi saanut lipun, samoin netistä. Mutta hän valitsi lähteä junaan ilman lippua ja ilman rahaa.

No minä olen niin vanhanaikainen että maksan aina vain ja ainoastaan rahalla. Ei ole koskaan tullut eteen tilannetta etteikö raha kelpais maksuvälineenä. :) Jotain hyötyä siis siitä, että olen jääräpäinen tässä raha/korttiasiassa.

mulle myytiin kerran lippu tarkistamatta meneekö sitä junaa lainkaan. siis myyjän moka. onneksi ei trvinnut jäädä oulun asemalle keskellä yötä ihmettelemään vaan vaan pääsin vr:n laskuun taksilla, ihan ulko-ovelle asti.

kyllä lipunmyyjän pitää ite tarkistaa meneekö sinä päiävnä, jolle hän lipun myy yöjunaa lainkaan. Rovanieemlle asti en päässyt koska silloin ei mennyt yöjunaa , vain Ouluun asti pääsi. ja usealle muullekin oli myyty lippuja näin. meitä pääsi useita tilataksilla :D

vika oli siis lipunmyyjän, koska lippu oli ostettu asemalta heti enen lähtöä ( silloin ei vielä ees ollut nettimahdollisuuksia lainkaan)

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
mulle myytiin kerran lippu tarkistamatta meneekö sitä junaa lainkaan. siis myyjän moka. onneksi ei trvinnut jäädä oulun asemalle keskellä yötä ihmettelemään vaan vaan pääsin vr:n laskuun taksilla, ihan ulko-ovelle asti.

kyllä lipunmyyjän pitää ite tarkistaa meneekö sinä päiävnä, jolle hän lipun myy yöjunaa lainkaan. Rovanieemlle asti en päässyt koska silloin ei mennyt yöjunaa , vain Ouluun asti pääsi. ja usealle muullekin oli myyty lippuja näin. meitä pääsi useita tilataksilla :D

vika oli siis lipunmyyjän, koska lippu oli ostettu asemalta heti enen lähtöä ( silloin ei vielä ees ollut nettimahdollisuuksia lainkaan)

liitty asiaan niin kun miten? vr on korvannu asian ja pääsitte perille taksilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Luolakaudelta:
No minä olen niin vanhanaikainen että maksan aina vain ja ainoastaan rahalla. Ei ole koskaan tullut eteen tilannetta etteikö raha kelpais maksuvälineenä. :) Jotain hyötyä siis siitä, että olen jääräpäinen tässä raha/korttiasiassa.

Entäs sitten? Eihän sua asia sitten kosketa pätkääkään kun kortteja et käytä.

Kun itse olin 14 ei lipunostovaihtoehtoja ollut niin monia kuin nykyään. Kyllä silloin vanhemmat huolehtivat jo ennen matkaa että mä olen liput hankkinut, niin meno- kuin paluumatkallekin, ja vaikka omaakin rahaa oli, vanhemmat antoivat vielä käteistä hätävaraksi.

Vanhemmatkin vois vähän kattoo huollettaviensa perään, eikö juu?

Alkuperäinen kirjoittaja Ni:
Ja pojan vanhemmat olis voineet ennakoida, ja ostaa tulostettavan e-lipun pankkitunnuksillaan vr:n sivuilta etukäteen, jos kerran tieto on, että asemalta ei saa lippuja tuohon aikaan aamusta.

Saa myös Electronilla ostettua netistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Luolakaudelta:

Entäs sitten? Eihän sua asia sitten kosketa pätkääkään kun kortteja et käytä.

Onks sulla jokin ongelma? Pahoittelut siitä.. :( Mistäs sinä tiedät miten tää asia koskettaa minua, tuosta kertomastani huolimatta? On se jännä tyyli eräillä olla piikit pystyssä kaiken aikaa. Relaa! PEACE! :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun itse olin 14 ei lipunostovaihtoehtoja ollut niin monia kuin nykyään. Kyllä silloin vanhemmat huolehtivat jo ennen matkaa että mä olen liput hankkinut, niin meno- kuin paluumatkallekin, ja vaikka omaakin rahaa oli, vanhemmat antoivat vielä käteistä hätävaraksi.

Vanhemmatkin vois vähän kattoo huollettaviensa perään, eikö juu?

Siinäpä se ongelma onkin. Vanhemmat eivät huolehdi mistään. Lapset ovat uusavuttomia. Epäilen itse, että poika yritti vain mennä jäniksenä junassa. Lienee jo tehnytkin niin aiemmin. Kyllä kaikkea muuta osataan, ei junalipun ostaminen tai siitä asiasta tietäminen ole mitään rakettitiedettä.

Sakot koko Laukkasen perheelle. Siinä sitä oikeaa toimintaa!

Nykyisin teinit kyllä osaavat hajottaa bileissä omakotitaloja ja koulujen rehtoritkin vain silittelevät näiden "ressukoiden" päitä. Poliisin homma on aika vaikea, kun muut viranomaiset ymmärtävät liikaa. Tuosta jätkästä tuskin tulee edes armeijan käynyttä, selkeä sivari.

Yhteistyössä