Antti heitettiin junasta keskelle korpea - Konduktööri ei suostunut joustamaan lipun maksamisessa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jee:
Alkuperäinen kirjoittaja ritu:
täällä missä minä asun on juna-asemalla ovet usein satunnaisesti kiinni aamulla tai illalla, silloin joutuu menemään toista reittiä laiturille, lipun ostoautomaatti ei läheskään aina toimi ja joutuu ostamaan lipun junasta. tällä kylällä raha-automaattia ei ole kuin yksi, toisella puolella kylää. sekään ei aina toimi, vaan saattaa olla epäkunnossa. mitäs teet, jos ei ole kuin se visa electron, jolla voi maksaa? oma vikahan se ei ole, käsittääkseni.

Sulla kuitenkin tuntuu olevan netti? Sillä voi ostaa junalipun. lisäksi jos satut omistamaan kännykän, niin silläkin voi hankkia itselleen lipun. Kolmanneksi aina voi hankkia ihka oikean Visan tms. joka kyllä kelpaa junassa.

Että ihan on oma vika jos ei ymmärrä hoitaa asioitaan.

Tai pitää aina käteistä sen verran mukana.

täällä missä minä asun on juna-asemalla ovet usein satunnaisesti kiinni aamulla tai illalla, silloin joutuu menemään toista reittiä laiturille, lipun ostoautomaatti ei läheskään aina toimi ja joutuu ostamaan lipun junasta. tällä kylällä raha-automaattia ei ole kuin yksi, toisella puolella kylää. sekään ei aina toimi, vaan saattaa olla epäkunnossa. mitäs teet, jos ei ole kuin se visa electron, jolla voi maksaa? oma vikahan se ei ole, käsittääkseni.

Sulla kuitenkin tuntuu olevan netti? Sillä voi ostaa junalipun. lisäksi jos satut omistamaan kännykän, niin silläkin voi hankkia itselleen lipun. Kolmanneksi aina voi hankkia ihka oikean Visan tms. joka kyllä kelpaa junassa.

Tai pitää aina käteistä sen verran mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja punikkitatti:
Oikeaa Visaa tuskin saa ainakaan kukaan 16-vuotias. (Aloituksessa mainittu henkilö oli 16v.)

a) tämä ei ollut vastaus käsittääkseni aloitukseen, vaan tuolle ilmeisesti aikuiselle tyypille, joka kertoi omaa tarinaansa
b) 16-vuotias ei saa Visaa, mutta muut kerrotuista vaihtoehdoista käsittääkseni onnistuu?

1. Ei voi ostaa netistä junalippua kun ei ole pankkitunnuksia, joita en saa koska pankkini ei niitä myönnä (jostain hemmetin syystä), kun mulla on luottotiedot mennyt (ei oman syyn takia).
2. Kännykkä on prepaid, jolla ei voi ostaa lippua eikä täältä voi ostaa vaikka olisi muukin liittymä, kun tää on niin pieni paikkakunta ettei täällä mitään kännykkämaksamisia ole.
3. Koska on luottotiedot mennyt (EI OMAA SYYTÄ, olin takaaja...) niin ei saa sitä luottokorttiakaan...

Että on keinot vähissä.

Kolmanneksi aina voi hankkia ihka oikean Visan tms. joka kyllä kelpaa junassa.

Oikeaa Visaa tuskin saa ainakaan kukaan 16-vuotias. (Aloituksessa mainittu henkilö oli 16v.)

Että kymmenestä vaihtoehdosta valitaan sitten just se yks joka ei toimi? :headwall:

Kolmanneksi aina voi hankkia ihka oikean Visan tms. joka kyllä kelpaa junassa.

Mutta sen vanhemmat olisivat voineet hankkia lipun. Konstilla tai toisella, näitähän on.

Sitä paitsi tämä vastaus olit tälle peräkylällä asujalle, ei koskenut nimenomaan tätä Antti-raukkaa. Ihan yleisellä tasolla.

1. Ei voi ostaa netistä junalippua kun ei ole pankkitunnuksia, joita en saa koska pankkini ei niitä myönnä (jostain hemmetin syystä), kun mulla on luottotiedot mennyt (ei oman syyn takia).
2. Kännykkä on prepaid, jolla ei voi ostaa lippua eikä täältä voi ostaa vaikka olisi muukin liittymä, kun tää on niin pieni paikkakunta ettei täällä mitään kännykkämaksamisia ole.
3. Koska on luottotiedot mennyt (EI OMAA SYYTÄ, olin takaaja...) niin ei saa sitä luottokorttiakaan...

Että on keinot vähissä.

Junalipun saa netistä Visa Electronilla ja siitä lähetetään tiedot sun kännykkään. Että keinot on.

Että on keinot vähissä.

Ihme pankki, kerro ihmeessä mikä? Luulin tähän asti, että kaikki Suomessa käyttötilejä myöntävät pankit toimivat myös netissä. Miksi et voi pitää käteistä aina sen verran.

Ihme juttu muuten, että aina kun joltain on mennyt luottotiedot, niin se ei ole ollut oma vika...

Alkuperäinen kirjoittaja huolehtikaa asioista:

Että on keinot vähissä.

Ihme pankki, kerro ihmeessä mikä? Luulin tähän asti, että kaikki Suomessa käyttötilejä myöntävät pankit toimivat myös netissä. Miksi et voi pitää käteistä aina sen verran.

Ihme juttu muuten, että aina kun joltain on mennyt luottotiedot, niin se ei ole ollut oma vika...

Olin tyttären ja sen miehen asuntolainassa takaajana, mies otti ja lähti. Tytär ei voinut maksaa lainaa, meni siltä tiedot ja multa myös kun ei mullakaan rahaa ollut... :( Niin se vaan on.

Ja pankki on POP.

Alkuperäinen kirjoittaja klo:
Alkuperäinen kirjoittaja oikeesti hei!!:
Jos Vr ottaisi tällaisen laskujenkirjoitussysteemin käyttöön, siis pelkän henkkarin perusteella, niin mitä se tarkoittaisi. Se tarkoittaisi yksinkertaisesti sitä että kovin monet pummiuteen taipuvaiset ( ja ne monet muut jotka eivät "millään ehdi" lippua ostaa) menisivät rahatta junaan ja kirjoituttaisivat laskun kun se on kerran mahdollista.

Tämä lisää kovduktöörien työtä -> konnareita tarvitaan enemmän -> lippujen hinta nousee.
Lisäksi kaikkeim pummeimmat, joilla on muutenkin jo kaikki laskut ulosotossa jättävät laskunsa maksamatta -> matka jää Vr:n tappioksi -> lippujen hinta nousee.

Ei hyvä.

Miksi kaikkien lippujen hinta nousisi? Voisihan sen kotiin lähetettävän laskun lisäkulu olla niin korkea, että se kattaisi kulut eikä myöskään houkuttaisi ketään tahallaan nousemaan junaan ilman valmiiksi ostettua lippua.

Saahan se lisäkulu olla vaikka tonni jos sitä ei aiokaan maksaa..

Tuolla periaatteella minkään liikkeenharjoittajan ei kannattaisi koskaan myydä mitään laskulla. :whistle:

Jaa, kukaan liikkeenharjoittajako ei katso tai edes harkitse onko laskutettava asiakas maksukykyinen? Kelle vaan laskulle myydään tuosta vaan? Ei se ihan niin mene.

Puhelinliittymään vaaditaan käsittääkseni kunnossaolevat luottotiedot, mutta muutoin todellakin ilmeisesti aika usein laskulla myydään kenelle vaan, kunhan summa ei ole suuri.

Siellä ritun peräkylällä ei tietty ole R-kioskiakaan?
R-kioskit

Kaukoliikenteen junaliput voit lunastaa R-kioskeilta. Varaa lippu VR Asiakaspalvelusta p. 0600 41 900 (puhelun hinta 1 ?/puhelu + pvm) ja lunasta se R-kioskilta varausnumeroa vastaan. Erillistä toimitusmaksua R-kioskeista lunastettavista junalipuista ei peritä. Lähimmän R-kioskin ja aukioloajat löydät R-kioskin nettisivuilta.

Että on keinot vähissä.

Jätä matkustamatta junalla kun on noin saatanan hankalaa :hug:

Totta munassa saat pankkitunnukset, luottotiedot ei liity niihin mitenkään. Kuinka sä pystyt maksaan laskus jos sulla ei oo pankkitunnuksia vai jätätkö maksamatta? Ja miten se paikkakunnan koko siihen kännykkämaksamiseen liittyy?

Kai sulle on määrätty holhooja, kun et itse osaa mitään?

3. Koska on luottotiedot mennyt (EI OMAA SYYTÄ, olin takaaja...)
toi on muuten paska puhetta. lainantakaus tarkoittaa sitä että jos lainanottaja ei lainaa maksa takaaja vastaa siitä. eli jos sinä takaat lainan ilman että sinulla on aikomustakaan sitä tarvittaessa maksaa on luottotietojen meno ihan OMAA SYYTÄ

Eihän netistä niitä lippuja millään pankkitunnuksilla osteta vaan kortilla, joka sulla on! Paikkakunta ei liity kännykkämaksamisiin eikä siihen että saat junalipun tiedot kännykkääsi.

Alkuperäinen kirjoittaja eipä tietenkään:
Siellä ritun peräkylällä ei tietty ole R-kioskiakaan?
R-kioskit

Kaukoliikenteen junaliput voit lunastaa R-kioskeilta. Varaa lippu VR Asiakaspalvelusta p. 0600 41 900 (puhelun hinta 1 ?/puhelu + pvm) ja lunasta se R-kioskilta varausnumeroa vastaan. Erillistä toimitusmaksua R-kioskeista lunastettavista junalipuista ei peritä. Lähimmän R-kioskin ja aukioloajat löydät R-kioskin nettisivuilta.

On täällä Ärrä, mutta tuota en ennen tiennytkään, että sieltä voi lipun hakea. :) Onneksi en itse matkusta junalla kuin ehkä kerran vuodessa, mutta tää nyt vaan oli sellainen esimerkki miten asiat voi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
toi on muuten paska puhetta. lainantakaus tarkoittaa sitä että jos lainanottaja ei lainaa maksa takaaja vastaa siitä. eli jos sinä takaat lainan ilman että sinulla on aikomustakaan sitä tarvittaessa maksaa on luottotietojen meno ihan OMAA SYYTÄ

Laina ei ollut minun, mutta toki kun se minulle maksettavaksi tuli niin yritin mutta eipä mullakaan ihan 200000e yhtäkkiä ole maksaa... olis pitänyt maksaa entisen maksusuunnitelman mukaan, 1200e/kk ja mun työeläke on vain saman verran. :/ Eli eipä se mun vika oo, että vävy otti ja lähti ja jätti tyttären ja minut vaikeuksiin. Toki itse olin hölmö, kun menin takaajaksi mutta vävy lupasi, että hän maksaa aina ajallaan (ja niin maksoi kunnes otti eron tyttärestäni, sitten ei enää kiinnostanutkaan hoitaa asioita).

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
niin no, 16 osaa selvitää maksvälineet junassa ja ennakoida. ohan toi nyt typerää jättää toinen oman onnen nojaan, mutta vois ton tilanteen matkustja hoitaa itsekkin paremmin..

Jos 16-vuotias ei osaa itse selvittää matkalippuja olisi vanhempien syytä ottaa osaa pojan elämään vähän paremmin. Kuitenkin poika on alaikäinen ja vanhempiensa holhouksessa. Joskin joustoa luulisi löytyvän toiseltakin puolelta, mutta taitaa olla niin, että nämä 14-20 vuotiaat ovat itse pilanneet oman asemansa vähän kaikkien silmissä pummeina, lintsareina ja pahantekijöinä.

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
Laina ei ollut minun, mutta toki kun se minulle maksettavaksi tuli niin yritin mutta eipä mullakaan ihan 200000e yhtäkkiä ole maksaa... olis pitänyt maksaa entisen maksusuunnitelman mukaan, 1200e/kk ja mun työeläke on vain saman verran. :/ Eli eipä se mun vika oo, että vävy otti ja lähti ja jätti tyttären ja minut vaikeuksiin. Toki itse olin hölmö, kun menin takaajaksi mutta vävy lupasi, että hän maksaa aina ajallaan (ja niin maksoi kunnes otti eron tyttärestäni, sitten ei enää kiinnostanutkaan hoitaa asioita).
älä nyt jauha edelleen sitä paskaa. jos takaa laina täytyy olla valmis se myös maksamaan. jos ei ole varaa maksaa 200 000 euroa ei pidä mennä laittamaan nimeään paperiin missä lupaa sen tarvittaessa hoitaa.

Yhteistyössä