E
eikö niin
Vieras
kun kerroin yhdelle tutulle että poika antibioottikuurilla, niin se meinas että penisilliini auttais paremmin?? häh!!!? nehän on sama asia, eikö niin..
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:penisiliini on parempi viruksiin ja antibiootti bakteereihin.
Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:Niin sitä sanotaan, mutta joka kerta kun mulla on flunssa ja saan poskiontelontulehduksen (siis virusperäisen) niin saan siihen penisiliinikuurin. Antibioottia taas vastaavasti bakteeri-peräisiin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:Niin sitä sanotaan, mutta joka kerta kun mulla on flunssa ja saan poskiontelontulehduksen (siis virusperäisen) niin saan siihen penisiliinikuurin. Antibioottia taas vastaavasti bakteeri-peräisiin.
On ihan turha kuuri tuo. Virusperäisiin tulehduksiin on joitain harvoja lääkkeitä, mutta niitä käytetään vain todella riskiryhmillä esim. syöpäpotilaat ym. sairaat.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:Niin sitä sanotaan, mutta joka kerta kun mulla on flunssa ja saan poskiontelontulehduksen (siis virusperäisen) niin saan siihen penisiliinikuurin. Antibioottia taas vastaavasti bakteeri-peräisiin.
On ihan turha kuuri tuo. Virusperäisiin tulehduksiin on joitain harvoja lääkkeitä, mutta niitä käytetään vain todella riskiryhmillä esim. syöpäpotilaat ym. sairaat.
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:Niin sitä sanotaan, mutta joka kerta kun mulla on flunssa ja saan poskiontelontulehduksen (siis virusperäisen) niin saan siihen penisiliinikuurin. Antibioottia taas vastaavasti bakteeri-peräisiin.
Joskus virustaudin jälkiseurauksena on bakteerin aiheuttama poskiontelontulehdus. Silloin saattaa tehota. Tosin juuri oli uusi tutkimus esillä että suurimpaan osaan poskiontelon tulehduksia ei tarvitsisi antibiootteja syödä.
Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:mie en ookaan lääkäri...mutta mulla ei vaan ole mennyt noi poskiontelontulehdukset koskaan itekseen ohi..päinvastoin. Mulla menee yleiskunto tosi huonoksi, en pysty tekee mitään, pää on kuin lekalla hakattais jne. Eli siis bakteerin aiheuttama tuo tulehdus, kiitos tiedosta![]()
ai mulla se on kyllä auttanut joka kerta...
Alkuperäinen kirjoittaja eikö niin;12061110:kun kerroin yhdelle tutulle että poika antibioottikuurilla, niin se meinas että penisilliini auttais paremmin?? häh!!!? nehän on sama asia, eikö niin..