antibiootit imetyksen aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
lääkäri määräsi mulle tänään kohtutulehdukseen antibiootti kuurit; kefexin ja flagyl. äsken huomasin että tuossa flagylin pakkausselosteessa lukee että ei pitäis käyttää imetyksen aikana. lääkärin kyllä pitäisi olla tietoinen että imetän. onko muille määrätty tuota imetyksestä huolimatta? uskallanko nyt huoletta imettää ja luottaa tuohon lääkäriin? :o

vauvan ollessa parin kuukauden ikäinen, söin rintatulehtukseen flagyl-kuurin (ja samaan aikaan toisen antibiootti-kuurin). Lääkäri tiesi, että imetän ja sanoi, että voin kuurista huolimatta imettää. Apteekissa sanoivat, että muita lääkkeitä ei saa ottaa ko kuurin aikana, sillä lääke saattaa muuttaa/voimistaa toisten lääkkeiden vaikutusta. Että jos joutuu esim. ensiapuun, niin asiasta täytyy heti mainita. Söin kuurin ja imetin, lapsi nyt reilu 9 kk, eikä mitään poikkeavaa ole ilmennyt.

Mun vaavi sai kahta eri antibioottia kun imetin (rintatulehdukseen) ja ei sille kyllä tullu yhtikäs mitään masuvaivoja. Eli yksilöllistä.
Usein riittää se että äiti syö probiootteja.

Minä söin sektiohaavan tulehdukseen Kefexiniä ja Trikozolia, jossa on sama vaikuttava aine kuin Flagylissa. Otin itse maitohappobakteereita ja annoin niitä myös vauvalle, eikä mitään ongelmia koitunut (vauva oli alle viikon ikäinen kun kuuri alkoi).

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Minä söin sektiohaavan tulehdukseen Kefexiniä ja Trikozolia, jossa on sama vaikuttava aine kuin Flagylissa. Otin itse maitohappobakteereita ja annoin niitä myös vauvalle, eikä mitään ongelmia koitunut (vauva oli alle viikon ikäinen kun kuuri alkoi).

mulla aikalailla myös näin paisti et kuuri oli kohtutulehdukseen, tosin sain muutaman ekan annoksen tipalla.

Yhteistyössä