antibiootin antamisen vaikeus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti82

Vieras
Meidän puoltoista vuotias poika ei suostu millään ottamaan antibioottia. Jälleen kerran korvatulehdus päällä. lääkettä pitäisi antaa aamuin illoin 3ml. Mitenkään en saa menemään sitä alas. Sylkee kaiken pois samantein! Onko teillä kellään vinkkejä? Eihän tuo poika parane ikänä kun ei suostu lääkettä ottamaan.

Voi kuulostaa karulta (tai siltä ainakin itsestä tuntui), mutta mä laitoin pojan makuulle lattialle ja menin itse istumaan sen päälle. Siis en todellakaan koko painolla vaan niin, että sain pojan kädet pidettyä paikoillaan omien jalkojen välissä. Sitten vaan suuta auki ja lääkettä suuhun ja lapsen suu kiinni: näin ei saanut sitä purskautettua ulos. Ja siis ei mitään traumoja näyttänyt jäävän, kun parin päivän päästä halusi sen annostelijan sitten omaan käteen ja hyvä ettei imenyt sitä lääkettä siitä. Taisi todeta, että yhteistyöllä onnistuu paremmin. Meillä poika oli vajaa puolitoista vuotias.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi kuulostaa karulta (tai siltä ainakin itsestä tuntui), mutta mä laitoin pojan makuulle lattialle ja menin itse istumaan sen päälle. Siis en todellakaan koko painolla vaan niin, että sain pojan kädet pidettyä paikoillaan omien jalkojen välissä. Sitten vaan suuta auki ja lääkettä suuhun ja lapsen suu kiinni: näin ei saanut sitä purskautettua ulos. Ja siis ei mitään traumoja näyttänyt jäävän, kun parin päivän päästä halusi sen annostelijan sitten omaan käteen ja hyvä ettei imenyt sitä lääkettä siitä. Taisi todeta, että yhteistyöllä onnistuu paremmin. Meillä poika oli vajaa puolitoista vuotias.

No väkisinhän ne lääkkeet pitää antaa jos muuten ei mene.. ja mä olen kyllä nähnyt ja kokeillut aika paljon karmeampiakin lääkkeenatotapoja. mutta päällä istuminen on aika tehokasta ja joskus ihan tarpeellista