anteeksiko?!?

  • Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti
pettynyt
ollaan mieheni kanssa oltu 12v yhdessä, lapsiakin siunaantunut kaksi. viime vuoden lopulla aloin ihmetellä mieheni outoa käytöstä, oli etäinen, paljon poissa kotoa ja kulki puhelin jatkuvasti kädessä mitä ei aijemmin tehnyt yms....olin aivan varma että on pettänyt,mutta mies vaan kielsi asian....lopulta saatiin aikaa keskustella kunnolla ja hänen mielestään avioliittomme oli lopussa ja hän haluaisi muuttaa pois ja alkaa elämään OMAA elämäänsä.....edelleen tivasin liittyykö asiaan toista naista,mutta edelleen kiisti....sitten hän alkoi etsimään asuntoa itsellee ja vietti välistä öitä systerillänsä,mutta erään kerran tuli kännissä yhteiseen kotiimme luuli minun nukkuvan ja jutteli puhelimessa....minähän hiippailin hiljaa taakse kuuntelemaan ja kuulin ämmän sanovan luurin toisessa päässä mm "voi että ku mä vaan haluisin olla sun kanssas......."siitähän meille suuri neuvottelu kunnes ukko lopulta sammu ja minä tutkin puhelimen josta löytyi mm viesti jossa hehkutettiin miten paljon rakastaaymsyms...........silloin minun sydän särkyi...........ja edelleen mieheni kiisti kaiken vaikka sankin numeron perusteella nimenkin selville,mutta silti sitkeesti intti ettei mitään suhdetta....kunnes kuukauden valehtelun jälkeen vihdoin myönsi asian.........suhde kesti kaikenkaikkiaan 3 kk ja sinä aikana minun luottamus ihmisiin rusentui täysin.........luin ja kuulin heidän yhteisistä tekemisistään ja näin mällit mieheni kaulassa ja minä menin niin rikki ja palasiks ku ihminen vaan voi mennä..........minuun sattui todella....ja silti piti jaksaa hoitaa työni, lapset ja itsenikin vaikka ei millään olis jaksanut.......olin todella väsynyt ja välillä niin raivoissani että olisin voinut tappaa mieheni........näistä asioista on kulunut aikaa puoli vuotta, mutta edelleen sattuu ja asiaa mietin lähes päivittäin.....ollaan asumuserossa,mutta ollaan harkittu jos alotettais uudestaan...hän on viettänyt öitä luonamme ja haluaisin älyttömästi luottaa ja uskoa, mutta luulen etten enään ikinä pysty luottamaan vaikka kuinka haluaisin......aina mieleeni tulee kuinka #&%?$!* sujuvasti hän VALEHTELI ja kuinka tunteettomasti hylkäsi hetken huumassansa perheensä........pelkään tajuttomasti että tekee sen uudestaan ja sitä tuskin pääni enään kestäis.......ja tämän kaiken keskellä huomaan olevani raskaana.........olen tosissani miettinyt keskeytystä,mutta tuskimpa luontoni antaa periksi.....onko teillä ollu samanlaista tilannetta?ootteko pystynyt antamaan anteeksi ja unohtamaan vai "kummitteleeko" asia?Tällä hetkellä meillä menee toisinaa hyvin,mutta sit ku hän lähtee johonkin niin heti herää epäilykset.......ja nyt mietin pystynkö oikeesti antamaan anteeksi ja elämään asian kanssa vai huijaanko vain itseäni jos otan hänet takaisin?????????
 
Ensinnäkin :hug: :hug: Menkää parisuhdeterapiaan, jos on tosi halu olla yhdessä. Mitä mieltä mies on asioista? Ottaako edes sanallisesti vastuuta teoistaan?

Ja sitten se pieni, viaton lapsenalku :'( , jaksaisitko antaa hänelle mahdollisuuden elää? Varmasti olisi rankkaa, mutta eikö uusi elämä ja lapsen riemu pelasta paljon ja auta jaksamaan?
 
Jos mies noin törkeästi valehtelee, vaikea uskoa että tosta vaan voisi muuttua. Harkitsisin tarkkaan mihin suhdetta perustaa, ei luottamuspulaan ja valheisiin ainakaan. Lapsi ei ainakaan liittoa pelasta, joten mieti tarkkaan mitä tulevaisuudelta haluat. Kestätkö uusia pettymyksiä. Muutos voi tapahtua esim. parisuhdeterapian kautta.
 
Nea
En antais anteeksi ikimaailmassa!! nimim.kokemusta on. Älä tee sitä sirhettä että teet itsestäsi ovimattoa, vaan arvosta itseäsi. :attn: Et opi ikinä kunnioittamaan itseäsi jos annat tuollaisen arvottoman p.askan ja valehtelijan kävellä ylitsesi. Pää pystyyn! Yksinhuoltajana pärjäät. Tee abortti, jos et halua lasta, mutta jos haluat pitää hänet, tee se yksin. Älä anna pettäjän luikerrella takaisin helmoihisi, vaikka hän osaa myös leperrellä kauniisti. Vaihtoehtoisesti: Ota hänet takaisin ja anna elättää +käy samalla vieraissa/etsi itsellesi uutta parempaa miestä.

Niaset on yleisesti ihan liian kilttejä ja epävarmoja, kaiken maailman k.usipäille annetaan anteeksi ja äijät senkun juoksee vieraissa k.ulli suoraan ja valehtelee päin naamaa kirkkain silmin. Jos heidät joku vieras nainen huolii, heti ovat valmiita jättämään perheensä. Ja tälläisille miehille naiset antavat kaikkensa ja rakastavat? Ei hyvää päivää :headwall: Mies ei ikinä sietäisi moista kohtelua...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2006 klo 18:57 Nea kirjoitti:
En antais anteeksi ikimaailmassa!! nimim.kokemusta on. Älä tee sitä sirhettä että teet itsestäsi ovimattoa, vaan arvosta itseäsi. :attn: Et opi ikinä kunnioittamaan...

PLAAH PLAAH mitä vuodatusta ja #&%?$!*...
Äläpäs nyt keuhkoa.

Sinä olet kokenut kovia ja saanut siitä jotain pahoja traumoja.

Mikä sinä olet sanomaan että parisuhteesta ei voi tulle enää toimivaa ja "tee abortti", "ole yksinhuoltaja" tai "ota mies takaisin, mutta käy vieraissa ja etsi uutta". Sinulla on todella pahoja ongelmia ja sinun kannattaisi käydä juttelemassa jonkun ammattilaisen kanssa. Tai ainakaan sinun ei kannattaisi tuoda omia älyttömiä katkeran ja vihaisen naisen mielipiteitä esille julkisella foorumilla. Ainakaan henkilölle jolla on ollut vaikeaa ja tarvitsisi oikeasti hyviä neuvoja.

Joten pidä turpa kiinni, sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa!


Mutta ihan itse asiaan...

Juttele miehesi kanssa, hakekaa apua ammattilaiselta. Jos te molemmat rakastatte toisianne ja haluaisitte olla yhdessä, niin yrittää ihmeessä. Helppoa se ei varmasti tule olemaan. Puhukaa kaikki asiat läpi. Jutelkaa kaikki asiat selväksi, niin ettei mitään salaisuuksia jää enää rasittamaan uutta yritystä. Luottamus on varmasti nyt mennyttä, mutta jos molemmat omistautuu tälle parisuhteelle ja uudelle vauvalle, niin varmasti luottamuskin vielä palaa ja tämä asia ei jää mitenkään vaivaamaan tai kaivamaan parisuhdetta, mutta se vaatii aikaa.

Yksinhuoltajana kolmen lapsen kanssa ei varmasti ole helppoa ja lastenkin etu on jos perheessä on sekä isä että äiti. Mutta muista kuitenkin että pelkästään lapsien takia ei kannata olla yhdessä, vaan teidän on todella selvitettävä tämä asia.

Miehesi on mokannut todella pahasti ja sinulla on täysi oikeus olla vihainen, jättää hänet tai vaikka mitä. Mutta kun tunteet rauhoittuu, niin mieti asiaa uudelleen. Minä uskon että te voitte palata ajan kanssa täysin normaaliin parisuhteeseen, ihan kuin ennen tätä pettämistä. Se että miehesi on pettänyt kerran, ei se missään nimessä tarkoita että hän pettäisi uudestaan. Ehkä "oppirahat" on nyt maksettu ja miehesi tietää että toista kertaa ei anteeksiantoa tule.

Mutta voimia sinulle.
 
tuttu juttu
Olen samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja. eli kun aikaa kuluu anteeksi voi antaa ja anteeksianto on jatkamisen edellytys. Jostain syystä näköjään miehille saattaa tulla lasten ollessa pieniä vaihe, jossa hän ehkä tuntee itsensä ulkopuoliseksi ja helpommin saattaa sortuakin pettämiseen. MInun näkökulmasta asian pitäisi kyllä olla juuri niin että kun lapset on tehty ja perhe perustettu. siitä pitäisi pitää kynsin ja hampain kiinni. Niin oli minunkin mieheni valmis hylkäämään kaiken, minut, lapsen ja 15 vuoden yhteiselon tässä ihanassa rakkauden huumassa toiseen naiseen (ei edes peitellyt sitä mitenkään) Edelleenkin mietin olenko hullu, kun olemme vieläkin yhdessä, mutta kun aikaa kuluu ehkä sitä vain oppii luottamaan. Ja itsellä on toisaalta helppo olla kun tiedän ja mieheni tietää että toista kertaa hän ei tule saamaan anteeksi.
Perheterapeutti sanoi minulle viisaasti kun sanoin hänelle tuntevani itseni luuseriksi kun jatkoimme yhdessäeloa mieheni kanssa, että et ole luuseri vaan päinvastoin, koska olin valmis katsomaan ja selvittämään koko jutun pohjamutia myöten loppuun enkä luovuttamaan helpolla. Ja nyt voisin jopa sanoa, meillä menee paljon paremmin. Ehkä tästä on jotain apua alkuperäiselle kirjoittajalle.
 
Minun mielestä anteeksi voi antaa, jos kyse on ns. yhden illan jutusta. Jos homma on jatkunut esim. puoli vuotta valehtelulinjalla ja salailulla, niin silloin on kyse määrätietoisesta pettämisestä, joka on ihan toinen juttu.
Voitte varmaan kuvitella miltä minusta tuntuu miehenä kokea tällainen.

Pettäminen oli niin härskiä, että oksettaa. Minun oli saatava asialle piste ja luin kumppanin sähköpostit ja kuinka ollakaan sieltä paljastui karmaisevia totuuksia....pahinta oli, että tultiin meidän yhteiseen kotiin ja minuun sänkyyni tekemään "toimituksia", kun olin matkoilla. Tällä hetkellä tuntuu, että en toivu tastä koskaan...ja vielä se, että yritin ennen paljastusta tehdä kaikkeni, että parisuhteemme saataisiin toimimaan. Parisuhdeterapiaa ehdotin pariinkin otteeseen ja sain vain naurut siitäkin ehdotuksesta. Ottaa koville...ja nyt kun pitäisi sitten avoliitto-pesää selvitellä, niin exä on vaatimassa puolet asunnosta, jonka olen itse kokonaan maksanut.
 
Tuttu juttu
Kaikkea hyvää sinulle nim. Kriisi. Kukaan ei ansaitse tuollaista kohtelua.
Ihmiset ovat näköjään aivan sokeita omassa itsekkyydessään. Ansaitset paljon parempaa itsellesi ja usko pois vaimosi joutuu kohtaamaan nämä asiat vielä elämässään ja toivottavasti kipeällä tavalla. Mikä meitä ihmisiä riivaa tänä päivänä. Millään ei ole mitään väliä. Inhimillisyyttä hyvät ihmiset, mikään syy tai kriisi ei oikeuta käyttäytymään tuolla tavalla.
Pettävät ihmiset pettävät ensinnäkin itseään. Oksettavaa käytöstä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2006 klo 07:19 vieras kirjoitti:
Jos luottamus on mennyt sitä on todella vaikeaa palauttaa. Itse olen niin mustavalkoinen ihminen etten enää luottaisi, enkä antaisi toista tilaisuutta pettää ja valehdella.
... enkä varsinkaan MAKAISI enää koskaan tuollaisen sian kanssa! Ei ole kyllä ihmisten päässä järkeä! Siis ei kummassakaan päässä. Seksilläkö kaikki selviää??? En koskisi tuollaiseen iljetykseen edes pitkällä tikulla!

Otat nyt vain vastuun omista teoistasi ja jätät ukon omien tekojensa kanssa ihan keskenään. Vähän itsekunnioitusta, ihmiset!
 
Meillä mies petti 5 vuotta ennenkuin tunnusti vaikka olin epäillyt sitä melkein kokoajan. Kielsi monet kerrat kun kysyin toisesta naisesta. Olemme olleet yhdessä 25 vuotta ja lapsia 4, vanhin 13 vuotta.

Muutama kuukausi sitten muutimme erilleen ja nyt kun sattumalta tapasin toisen miehen onkin mieheni muuttanut mieltään eikä kuulemma enää rakasta toista naista vaan minua ja haluaa palata takaisin luokseni.

Mietin, voisinko ikinä enää luottaa mieheeni kaiken tämän jälkeen. Voisiko luottamus palata yms? En halua enää samanlaista suhdetta kuin meillä oli. Haluan suhteen jossa voin luottaa toiseen ja ettei tarvisisi kysellä toiselta menoista, puheluista yms.

Mieheni on syytellyt minua mustasukkaiseksi ja vainoharhaiseksi ennenkuin totuus sitten paljastui. Tosi suuri taakka putosi kun tajusin etten ole ollut turhasta mustis.
 
niinpä
Karmaisevaa mutta totta. Anteeksi annoin ja meni hetken hyvin. Tosiasia on kuitenkin se että jos on valmis kerran pettämään tekee sen toisenkin kerran. Muutama tällainen suhde takana, anteeksiannettiin ja vuoden päästä tapahtui uudelleen. Toista ei voi sielultaan muuttaa ja toiset on luotuja pettämään eli eivät ikinä tyydy yhteen. Suhdetta voi jatkaa mutta ainainen pelko saa olla sydämessä... Jos sen kanssa voi elää, olkoon niin. Itse en voi. Eli anteeksi en enää antaisi.
 

Yhteistyössä