Anteeksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Grace
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Grace

Aktiivinen jäsen
21.07.2007
6 911
3
38
Olen pahoillani kirjoitettuani loukkaavasti tänne liittyen seks.vähemmistöön.
Pyydän anteeksi myös heidän perheenjäseniltä sekä ystäviltä joita kärkäs kirjoitukseni loukkasivat.

En pyydä anteeksi mielipidettäni tai vakaumustani.
Kirjoitustapani oli loukkaava ja siitä olen pahoillani.

Mielipiteeseeni ja vakaumukseen minulla on oikeus vaikka se ei ole sama kuin monella muulla täällä, mutta se taas ei oikeuta loukkaamaan minua ja perhettäni solvaamalla tai mieheni ulkonäköä arvostelemalla.Vai olenko väärässä?

Olen täällä avoimesti tunnustava uskova joten se aiheuttaa täällä inhoa minua ja kirjoituksiani kohtaan vaikka aloitukseni ja joihinkin laittamani vastaus ei liity minuun tai uskooni mitenkään.
Minua tullaan joihinkin ketjuihin pilkkaamaan ihan vain koska se on muka oikeutettua koska en ole samaa mieltä kuin muut ja olen sen tuonut julki.

Täällä on nyt tullut esille monesti että olen suvaitsematon ja kasvatan lapsenikin sellaiseksi ehkä olen sitten niin jos edellä mainittuun asiaan viitaten, mutta onko se sinulta pois jollain lailla?
Täällä monet homoja puolustavat eivät halua vielä uskovaisten ihmisten tai kirkon pitämään kerhoon lapsiansa koska ovat ateisteja.Onhan sekin suvaitsemattomuutta ja ahdasmielisyyttä.
Sinulla on oikeus niin päättää lapsesi puolesta.

Palsta on täynnä erilaisia ihmisiä erilaisia taustoja omaavia ihmisiä ja yhteentörmäyksiä tulee etenkin kun palstalla on naisia :D

Koittakaa nähdä minut ainakin joskus ihan ok ihmisenä vaikka en olekaan niin kuin muut.
Minä yritän etten ole niin ahdasmielinen ja kärkäs =)

Mä toivon todellakin että tähän laitettaisiin aikuismaisia kommentteja eikä tästä tulisi enää sellaista ikävää ketjua, koska haluaisin tämän asian saada jollain lailla päätökseen ainakin minun osaltani.
Sen takia päädyin tähän aloitukseen.

Aurinkoista viikonloppua ihan kaikille :wave:

tottakai jokaisella on oikeus omaan mielipiteensä, sen ilmaiseminen fiksusti on välillä vaikeaa netissä.
hyvä ohjenuora on että kirjoita ensin viesti, lue se vielä kerran rauhassa niin useasti tulee mieleen että onko tuo viisasta lähettää ja jättää sen tekemättä =) yleensä ne inhottavimmat kirjoitukset tulee tehtyä vihastuneena

Pihalla minäkin mutta asiallinen on anteeksipyyntö ja lopetus mille ikinä onkin. Oikeutta olla omaa mieltä ja suvaitsevaisuutta toisten olla eri mieltä. Täällä paistaa muuten aurinko!

En ymmärrä ihan täysin miten voi rinnastaa sen, ettei ateisti vie lastaan pyhäkouluun samanlaiseksi suvaitsemattomuudeksi kuin uskovainen kertoo lapsilleen homojen olevan syntisiä?

Enhän minä sano lapsilleni, että uskovaiset ja heidän lapsensa ovat huonoja ihmisiä ja heidän kanssaan ei saa olla tekemisissä, eikä missään tapauksessa itse saa tulla uskovaiseksi. On heillä valinnanvapaus. Jos haluavat vaikka riparille siihen ikään päästyään, en pistä vastaan. Oma on valintansa. Kuitenkaan emme käytä seurakunnan palveluja, koska emme ole sen jäseniä.

Kun taas ihminen, joka ei hyväksy homoutta, ei varmaankaan salli lapsensa muodostaa asiasta omaa mielipidettään, saati, että voisi hyväksyä oman lapsensa homouden. Ei minun tarvitse olla homo/uskovainen voidakseni suvaita heidän tapaansa elää.

Aikuista käytöstä pyytää anteeksi, minun puolestani asia loppuun käsitelty. Toki sinulla, kuten kaikilla muillakin, on oikeus mielipiteisiinsä ja omiin arvoihinsa, sitä esitystapaa kannattaa vaan joskus hioa =) Minua loukkasi juurikin se tapa, jolla asian esitit, ei mielipiteesi minusta lesbona.

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
tottakai jokaisella on oikeus omaan mielipiteensä, sen ilmaiseminen fiksusti on välillä vaikeaa netissä.
hyvä ohjenuora on että kirjoita ensin viesti, lue se vielä kerran rauhassa niin useasti tulee mieleen että onko tuo viisasta lähettää ja jättää sen tekemättä =) yleensä ne inhottavimmat kirjoitukset tulee tehtyä vihastuneena

Tuo on ihan totta!
Aionkin tehdä tästä lähtien niin. =)