Anteeksi taas samanlainen aloitus, mutta mitä töitä kotona voisi tehdä?

Minulla on nyt 8 kk:n ikäinen tyttö. Mulla on vakipaikka, mutta se on pelkkää iltaa. Olin palaamassa elokuussa töihin niin, että miehen työ olisi ollut päivätyötä. Nyt mies joutuukin reissaamaan paljon toisella paikkakunnalla, ja lapsi olisi hoidossa illalla klo 21.30 asti. Ja käytännössä veisin jo lounaalle ja päikyille. Ei kiva.

Mitä töitä siis voisin tehdä kotona lapsen päiväuniaikaan ja iltaisin?

Viikonlopuiksi voisin jotain keikkatyötä yrittää löytää, kun mies olisi kotona.

Koulutukseltani olen markkinointimerkonomi ja nuoriso- ja vapaa-ajanohjaaja. Niillä ei paljon hurrata :/

Ja turha kenenkään jeesustella, että säästäkää ennen lapsen tekoa, että voitte hoitaa lapsen kotona 3-vuotiaaksi. Juu, säästetty oli, mutta elämä ei mennyt ihan käsikirjoituksen mukaan :/

:)
Voisko jostain harrastuksesta kehittää lisätienestiä? Meillä haaveissa toinen lapsi, ja yritän myös jo nyt miettiä mitä sitä tekisi ettei töihin tarvitsisi pientä kovin pian viedä.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Voisko jostain harrastuksesta kehittää lisätienestiä? Meillä haaveissa toinen lapsi, ja yritän myös jo nyt miettiä mitä sitä tekisi ettei töihin tarvitsisi pientä kovin pian viedä.
No arvaa oonko yrittänyt miettiä :D
Mä tykkään tehdä kyllä paljon askarteluja ja käsitöitä, mutta ei ne oo niin hyviä että niitä voisi missään yrittää myydä. Ja aika hankalaa kai sekin olisi ennenkuin löytää hyvän tuotteen ja myyntikanavan. Mutta se on kai ainut mitä tällä hetkellä voin yrittää miettiä eteenpäin.

Tulikin vaan takapakkia kun hoitovapaa-asioita selvittelin ja voinkin hakea hoitovapaata vain kahdessa erässä. Kun eka piti hakea elokuuhun asti ja sitten mahdollisesti jatkaa jouluun jne. Nyt onkin mietittävä toi eka pätkä tarkkaan kun voin sitten kerran vain jatkaa. Osittaisesta hoitovapaastakaan ei taida tulla mitään :(

No jotain tiedotus- ja markkinointihommia voi tehdä aika paljon kotitöinä. Mut harvemmin niitä on tarjolla sellasenaan vaan yleensähän ne liittyy johki työtehtävään.
Mites noi kirjanpitojutut yms.? (sori mä en ollenkaan tiedä, mitä sun tutkintoon liittyy, koitan vaan arvailla )

vieras
Ala myymään jotain meiandin tyylistä. Lapsi kulkee kutsuilla matkassa :)
Vaatteita, rasvoja ja mitä kaikkea niitä onkaan.

Tai käy hieroja kurssi ja osta pöytä ja ala hierojaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja liinus:
mitä osaat tehdä? osaatko tehdä käsillä jotain kaunista, kukka-asetelmia? maalata tauluja, näperrellä koruja, nikkaroida jotain, askarrella kortteja? Leipoa?
No kun osaiskin hyvin jotakin näistä :D Kyllähän mä kaikenlaista näperrän käsilläni, mutta mitä niistä voisi myyntiin laittaa on eri juttu...

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
No jotain tiedotus- ja markkinointihommia voi tehdä aika paljon kotitöinä. Mut harvemmin niitä on tarjolla sellasenaan vaan yleensähän ne liittyy johki työtehtävään.
Mites noi kirjanpitojutut yms.? (sori mä en ollenkaan tiedä, mitä sun tutkintoon liittyy, koitan vaan arvailla )
Kyllä mä olen opiskellut kirjanpitoa, mutta siitä on 15 vuotta aikaa :eek:
Lähes kaikki työkokemus on tuosta nuorisoalalta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ala myymään jotain meiandin tyylistä. Lapsi kulkee kutsuilla matkassa :)
Vaatteita, rasvoja ja mitä kaikkea niitä onkaan.

Tai käy hieroja kurssi ja osta pöytä ja ala hierojaksi.
Meillä on yksi auto ja mies tarvii sen kulkemiseen. Eli en pääse mitään kutsujakaan pitään. Tai ehkä ne saisi soviteltua juuri niille illoille kun mies olisikin kotona. Mistähän näitä olisi paras lähteä selvittämään?

Hieroja ei oikein nappaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Mervi:
Alkuperäinen kirjoittaja seawind:
Mä suosittelen kotimyyntiä! Kivaa puuhaa ja oikeasti pystyy tienaamaan aikas kivastikin =)
Millaista kotimyyntiä?
Nooo, en tässä viitsi alkaa sen kummemmin kertomaan "omaa" tuotettani, koska mainostaminen on kiellettyä!
Uskon kuitenkin, että melkein millä tahansa kotimyyntituotteella saa tehtyä kivasti tiliä, jos on ahkera ja uskoo siihen mitä myy!

Yhteistyössä