Anteeksi nyt vaan kaikki, jotka on jakaneet tän FB:ssa seinällään, mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja törmäsinpä taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
musta kaikki tollaset "koipioi seinällesi jutut on tyhmiä". Itseasiassa musta koko facebook on vähän tyhmä. Mä liityin, koska piti tyttären kanssa yhdessä kattoa että miten se toimii. Mulla on odottamassa 22 kaveripyyntöä, yhtään en vielä ole hyväksynyt, koska en vielä ole varma jäänkö sinne vai en... Ihme miten ihmiset tuntuu mut löytävän?

Miten muuten saisi sillai ittensä ettei löydy haussa yms? Ne yksityisyysasetukset on musta aika epäselviä...

Mun fb kaveri on jakanut tuon ja miljoona samanlaista ja tunnen hänen elämänhistoriansa hyvin. Elämässään on tehnyt hyvin paljon sellaista mitä minun mielestä jo vähän saakin tuomita. Toinen on nää juoruilua koskevat "hauskat" kiertoviestit.

Tietyt ihmiset laittavat juuri tuon tyyppisiä ketjuja . Toinen on se" jos en olekaan huomenna enää täällä, paina tykkää, jos jäisit kaipaamaan minua...." siis ihan järjetöntä sontaa.

tuntuu joltakin huomionhakuisuudelta ja itsetunto-ongelmilta.

Niin, saattaa kertoa masennuksesta, tai surusta, kun kukaan ei tykkää tai kommentoi hänen postauksiaan, kuin ei ketään kiinnostaisi.
Oletteko ajatelleet, että monet näistä ihmisistä saattavat oikeasti itkeä sitä, ettei kukaan välitä, ja olla itsarin partaalla.
Ehkä heitä lähipiiri on oikeasti haukkunut ja halveksunut, mt-ongelmista, tai esimerkiksi sairaseläkkeelle jouduttuaan? En silloin ihmettelisi, jos henkilö samastuu hyvin voimakkaasti aloittajan mainitsemaan tekstiin.
Mutta joo, ohita sinä vaan sontana, kunnes ehkä jonain päivänä saattaa tulla mieleen, olisko voinut tehdä jotain.

[QUOTE="mää";26762460]Niin, saattaa kertoa masennuksesta, tai surusta, kun kukaan ei tykkää tai kommentoi hänen postauksiaan, kuin ei ketään kiinnostaisi.
Oletteko ajatelleet, että monet näistä ihmisistä saattavat oikeasti itkeä sitä, ettei kukaan välitä, ja olla itsarin partaalla.
Ehkä heitä lähipiiri on oikeasti haukkunut ja halveksunut, mt-ongelmista, tai esimerkiksi sairaseläkkeelle jouduttuaan? En silloin ihmettelisi, jos henkilö samastuu hyvin voimakkaasti aloittajan mainitsemaan tekstiin.
Mutta joo, ohita sinä vaan sontana, kunnes ehkä jonain päivänä saattaa tulla mieleen, olisko voinut tehdä jotain.[/QUOTE]

Siis meinaatko, että jokainen fb-kiertoviesti pitäisi tulkita vakavissaan jonkinlaiseksi hätähuudoksi? Mielenkiintoinen tulkinta, mutta aiheuttaa ylettömän määrän vääriä hälytyksiä. Suosittelisin kaikille epätoivoisille ihan omin sanoin asian ilmaisemista (vaikkei nyt suoraan sanoisikaan "tämä on hätähuuto"), sillä noiden kiertoviestien kierrättäminen siinä tarkoituksessa jää aivan varmasti huomaamatta.

[QUOTE="vieras";26762480]Semmosenkin olen joskus nähnyt, että "jos kuolisin huomenna, paina tykkää jos itkisit" :laugh:[/QUOTE]

tai oon sillalla hyppäämässä, paina tykkää jos estäisit mua.

kai nää on huumoria..onhan?? :confused:

No jopas ihmiset ottaa kiertoviestit vakavasti :D Itse en ole ap:n laittamaa tekstiä, tai muutakaan koskaan seinälleni laittanut, mutta... Minusta se on hyvä. Ja ihmiset jotka sitä seinälleen laittavat, ovat nimen omaan niitä, joita tuomitaan. Täälläkin muutama sanonut, että ovat ihan itse omilla valinnoillaan liiba laaba laaba liiba... Siitä syystä varmaan kys. tekstin postaavat. Eivät siksi, että luulisivat haluaisivat kilpailla elämän rankkuudella tai muutavastaavaa.

Mä en kans koskaan jaa oikeestaan mitään noita kiertojuttuja. Toisaalta, ei mua ärsytäkään, eiköhän tuollakin haeta sitä, että jokaisella on oma ristinsä eikä ketään pitäs tuomita...

Kun olin Facebookissa (en oo enää :D) niin tuo kiersi siellä koko ajan, samoilla henkilöillä se oli koko ajan seinällä.

Joo, noi tollaset liirumlaarumit pyörii just niiden seinillä jotka muutenkin ovat kuin maansa myynneitä vähintään kerran viikossa. Yleensä viel valitellaan miten kurjaa just nyt on, muttei kerrota syytä. Ja muut voivottelee sitten ja vaativat kertomaan mutta vastausta ei tule koskaan. Tsiisus!

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Tuollaisen viestin postaamisesta tulee mielikuva, että sanoma on: " olen omasta syystäni elämäni pilannut säälittävä idiootti, mutta haluan kieltää sen että mokani ovat omaa syytäni".

On niitä, jotka postaavat oikeasti _aivan kaiken_. Nuo typerät kiertoviestit, "hug me"-kuvat ja vielä kaiken muun jota netistä lukevat, katsovat youtubesta ja kaiken mitä kaverit jakaa.

Facebook on ihan hanurista. Sen takia poistin profiilin, ja kappas tapaan ihmisiä enemmän livenä! :D

ei vitsi noi kiertoviestit on rasittavia!!! yhtäkkiä on muka joku kansallinen koirien/kissojen/veljien/veljenvaimonkissojen päivä, josta ei jostain kumman syystä oo missään mainintaa, ja pitää lisätä seinälle joku liirumlaarumi, jos omaa jonkin noista, ja joita ilman ei pärjää!

mun on niin tehny mieli joskus laittaa sellanen, että "tänään on kansallinen persereikien päivä. jos omistat ainutlaatuisen reiän, jota ilman et pärjää, ja joka päättää, onko olosi hyvä vai tukala, lisää tämä seinällesi." tms joku ihan hirveä, mutta menis jo hyvän maun rajoilla :D

Siis meinaatko, että jokainen fb-kiertoviesti pitäisi tulkita vakavissaan jonkinlaiseksi hätähuudoksi? Mielenkiintoinen tulkinta, mutta aiheuttaa ylettömän määrän vääriä hälytyksiä. Suosittelisin kaikille epätoivoisille ihan omin sanoin asian ilmaisemista (vaikkei nyt suoraan sanoisikaan "tämä on hätähuuto"), sillä noiden kiertoviestien kierrättäminen siinä tarkoituksessa jää aivan varmasti huomaamatta.
No kyllä mä olen miettinyt tuollaiseen "tykkää niin näen ketkä lukevat"-viestiin vastaamista, tyypille jolla ei niin hirveästi niitä kavereita ole, ja jolle kukaan ei juuri postaile. Tiedänhän minä itsekin kuinka surkeana sitä saa arvailla, lukeeko kukaan edes mun sivuani, kun ei pariin kuukauteen kukaan kommentoi, eikä näytä reagoivan edes sellaisiin aiheisiin, joiden luulisi kiinnostavan.
Mulla jäi sitten vaan kehtaamatta, kun en kauheasti tunne muutenkaan näitä teinejä, joita sukulaisissa on.
Eihän se nyt oikeasti tarvi tarkoittaa sitä, että tyypille täytyy ambulanssi soittaa, kun on naru kaulassa, mutta tilanne voi olla luisumassa siihen, ja se pieni myötätunnon osoitus, tykkääminen, voi jo osoittaa, että vaivauduit lukemaan hänen postauksensa, ja ehkä hänellä jossain joku ystävä on.

[QUOTE="vieras";26762480]Semmosenkin olen joskus nähnyt, että "jos kuolisin huomenna, paina tykkää jos itkisit" :laugh:[/QUOTE]
Juuh, nähty on, yhden kestokitisijän seinällä.

En tykänny :saint:

Onhan tuo vähän rasittava. Pidän vähän huvittavina myös näitä "lisää tämä seinällesi, jos vastustat rasismia/perheväkivaltaa/sotaa" -jutut. Joo, eikun kannatan kuulkaa lasten hakkaamista, kun en jaksa kopioida jotain "lapsi kirjoitti äitinsä lakanoihin huulipunalla ja äiti hakkasi hänet kuoliaaksi yhyy" -juttua.

Voiton vievät kuitenkin nämä helvetin rintasyöpäpäivitykset. "Hihhihhii, ei kerrota miehille, laitetaan vaan 5 min kalja statukseen ja kauheen hassua kun miehet ei tiiä että se tarkoittaa mun matikannumeroa ja horoskooppia". Eniten tuossa jurppii, että miksi rintasyöpä olisi vain naisten juttu? Avio- ja avopuolisoiden, poikien, pojanpoikien, isien, isoisien, poikaystävien, miespuolisten ystävien jne. elämään ei tietenkään millään lailla vaikuta, jos läheinen sairastuu syöpään, eikä siitä niinkun mitään tartte tietää kun ei mulle sellasta voi tulla kun ei oo noita tissejä hehheh. Ihan pimeetä. Argh.