anteeksi katuvalle pettäjälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekaisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sekaisin

Vieras
Haluaisin kysyä neuvoa tilanteeseeni.

Kihlattuni kertoi, että oli työporukan vuosittaisen perinteen mukaisen baarikierroksen jälkeen mennyt sänkyyn seksiä ehdottaneen naisen kanssa. Oli kuulemma ollut todella humalassa ja meillä oli ollut iso riita samana iltana ja hänellä oli ollut epävarma olo. Lisäksi hän väittää, ettei ennen tapahtunutta nähnyt asioita kuten minä: hän ajatteli, että voi olla vain seksiä, jolla ei ole mitään merkitystä.

Minulle kerrottua hän itki miltei hysteerisenä ja oli kuulemma heti tapahtuneen jälkeen ollut todella pahoillaan. Nyt on paljon keskusteltu ja itketty ja hän vannoo, että koko hänen käsityksensä seksistä ja yhdenillan jutuista on muuttunut, eikä hän enää tekisi samoin, sillä näkee, ettei seksi voi olla niin loistavaa, että se olisi suhteemme vaarantamisen arvoista. Yritän unohtaa (jo pari kuukautta) ja antaa anteeksi, mutta säännöllisen välein tuntuu todella pahalta ja ahdistavat mielikuvat valtaavat mielen(näen hänet toisen kanssa).Lisäksi olen todella vainoharhainen ja mustasukkainen todella pienestä.

Kannattaako jatkaa yrittämistä? Loppuuko tämä ahdistus koskaan? Saanko elämäniloni ja itsevarmuuteni takaisin?

Kokemuksia? Ja miehet: luuletteko, että ajatusmalleilla on suuri vaikutus, muuttuuko käyös uuden ajattelutavan myötä?

Nuo puheet ajatustavan muutoksista yms. on pelkästään sinun rauhoittamiseksi tarkoitettu. Oikein muutakaan mies ei voi. Hän haluaa vakuuttaa sinut uskollisuudestaan.

Ei ajatukset miksikään muuttuneet ole.

Ehkä pysyy uskollisena, ehkä ei. Ei tähän voi kukaan mitään varmaa tietoa antaa.

Naiset aina vaatii selityksiä miehen syrjähypylle. Tässä tapauksessa selitykseksi on kelvannut voimakas humalatila (miten on pystynyt olemaan naisen kanssa, jos on ollut todella humalassa?), samana iltana ollut riita ja epävarma olo.

Todellisuudessa mies olisi temppnsa tehnyt, vaikka mitään tuollaista ei olisi ollutkaan. Tilaisuus sen teki eikä mikään sitä edeltävä asia. Mutta kun pitää olla se selitys, niin sitten pitää.

Enkä sitä paitsi välttämättä uskoisi tuohon naisen ehdotukseenkaan sänkyyn menosta. Uskotko sinä?

Miehesi yrittää tehdä itsensä niin syyntakeettomaksi kuin suinkin. Huomaatko ollenkaan?

Oikeasti vaan kävi niin, että nainen oli altis ja mies innokas.

Sun miehesi on vaan ihan tavallinen mies. Ihan paska juttu sun kannaltasi, mutta mies ei pidä sitä merkityksellisenä ollenkaan. Sinä kasvatat sen mielessäsi suuremmaksi kuin mitä se oli.

Kyllä tästä selviät, ajan mittaan. Kun saat sen jotenkin sovitetuksi sinne omaan ajattelumalliisi. Ihan mahdollista on, että mies pysyy paremmin uskollisena, mutta ei välttämättä minkään ajattelumallin muuttumisen takia, vaan koska haluaa olla sinulle hyvä eikä halua sotkuja elämäänsä. Mutta elämä on pitkä...

tämä on juuri hyvä esimerkki siitä miten paska kaadetaan viattoman ihmisen niskaan.

Kyllä miehesi tarkoittaa sitä mitä hän sanoo. Anna sinä itsellesi lupa olla pettynyt ja vihainen. Kyllä se siitä aikaa myöden helpottaa ja uskon, että voit luottaa mieheesi, koska hän rehellisesti kertoi kaiken.

itse en allekirjoita annikan selityksiä. Okei, ei kukaan tähän osaa vastata, varsinkaan kukaan muu kuin sinä/miehesi.

Eli kun asia on näin ettei kukaan voi varmaa tietoa (ulkopuolinen ainakaan) antaa, niin miten annika voi tietää ettei miehesi ajatukset ole oikeasti muuttuneet.

Ihan hyvin voi olla, että miehesi itsekin pelästyi todella pahasti mitä tuli tehtyä ja katuu aidosti ja tämä tapahtuma muutti OIKEASTI hänen käsityksensä seksistä toisen naisen kanssa.

Minun neuvoni on, että katselkaa rauhassa miten vaikuttaa suhteeseenne ja voitteko päästä asiasta yli. Jos siitä on nyt pari kuukautta, se on aika vähän. Olette molemmat vielä sekaisin tapahtuneesta. Aika näyttää. Jos tuntuu, että ette voi jatkaa yhdessä, sitten on niin, mutta minä ainakin uskon ettei kaikki miehet mene siihen pettäjästereotypiaan, eli toivoa on. Kuin myös pettäjänaisten kohdalla.

Katsokaa rauhassa mihin suhteenne menee. Jutelkaa. Kaikkea hyvää.

Yhteistyössä