Anteeksi jos jotakuta loukkaa (tämän päivän kolari)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ':
mulle tuli oikeesti itku, kun katsoin sitä kuvaa :( Ajattelin et siinä oli jonku rakas sydänkäpynen, viaton pieni vauva. Jota ei enää ole. Ja jonka läheiset ovat surunmurtamia...

Niinpä :(
Jossain on nyt murskaantuneet unelmat ja suunnaton ikävä :'(

Ihmettelen myös sitä ettei pakettiauton rekisterikilpeä näy missään kuvissa mitä on tuosta nähnyt. Ajoiko kusipäinen pakettiauton kuski ilman kilpiä? Ois kirveellä töitä kun tietäis kuka nastolalainen -73 vuonna syntynyt kusipäinen äijä on kyseessä.

Itse oltiin tuolla reitillä muutama tunti aiemmin ja tuntui että siellä ajetaan kuin formularadalla konsanaan mutta täysin vailla riskienottotoleranssia. Tuo olisi voinut käydä kelle vaan ikävä kyllä. Matkan aikana joka meidän tapauksessa oli melkein 6 tunnin mittainen tuli vastaan n. 1 per tunti kuljettajia jotka vetivät omalle kaistalleen paniikissa keulamme edestä 120 vauhtia ajaen juuri kun oli viimeiset sekunnin murto-osat kyseessä. Tuntui siltä että viimeinen matka mitä enää lähdetään tekemään. Kuinka helvetin idiootteja ihmiset ovat, varsinkin ne tietyt mieskuskit.

Alkuperäinen kirjoittaja Nöösi:
Ihan kamala juttu toi onnettomuus :'( Ollaan ajeltu vauvan kanssa tota tietä monet kerrat, ja vaikka missä vaan voi jotain sattua, mut vauvan kuolema on jotenkin järkyttävää. Vaikka ainahan tapaturmakuolema järkyttää.. Pala kurkussa ihan.

Minkä väliä sillä mikä tie se on jos pakettiauto ajaa väärää kaistaa päin.

Alkuperäinen kirjoittaja typerä ohitus:
Ihmettelen myös sitä ettei pakettiauton rekisterikilpeä näy missään kuvissa mitä on tuosta nähnyt. Ajoiko kusipäinen pakettiauton kuski ilman kilpiä? Ois kirveellä töitä kun tietäis kuka nastolalainen -73 vuonna syntynyt kusipäinen äijä on kyseessä.

niin ei tullut mieleen, että saattaa olla sairaskohtaus tai rattiin nukahtaminen tai muu inhimillinen vahinko tiellä tällä pakettiauton kuljettajallakin. Ehkä omia lapsia kotona ja isäkin nyt sairaalassa loukkaantuneena.Kyllä mä ihmettelen miten päästään vinksahtaneita ihmisiä tälläkin palstalla on kun aletaan heti angstaamaan kusipääksi ja tappouhkauksia latelemaan. Tuskin on tahallaan tappanut, jos olisi itseltään hengen halunnut pois, olisi varmaan ajanut rekan eteen eikä matkailuautoa-henkilöautoa päin.

Tänään, 08:56
vieras (vierailija)

Sinä kirjoittaja, oletko ollut tuolla liikenteessä nyt viimeisen kuukauden aikana? Jos et ole
niin lähdepä ajelemaan niin näet mikä villin lännen meininki siellä on ja kuinka päteviä
kuljettajia on liikenteessä jotka välittävät niin mahdottomasti toisten turvallisuudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Tänään, 08:56
vieras (vierailija)

Sinä kirjoittaja, oletko ollut tuolla liikenteessä nyt viimeisen kuukauden aikana? Jos et ole
niin lähdepä ajelemaan niin näet mikä villin lännen meininki siellä on ja kuinka päteviä
kuljettajia on liikenteessä jotka välittävät niin mahdottomasti toisten turvallisuudesta.

Joo olen ja se on tie siinä missä moni muukin. Ei minusta eroa miksikään moneen muuhun ja vastaavia löytyy ympäri suomea jos yhtään matkailee kotimaassa. Hyvin huomaa, että monet paikalliset aina kun joku onnettomuus sattuu kuvittelee sitä omaa lähitietään vähintään Suomen villiksi länneksi, tietämättä mitä muualla on. Se että tuollaKIN tiellä ajellaan kuin hullut, ei tee tästä pakettiauton kuljettajasta vielä välinpitämätöntä, on voinut itsekin esimerkiksi joutua väistämään jotakuta, tai sattua vahinko.

Käsitykseni mukaan, henkilöauto ajoi liian lähellä matkailuautoa (lähes puskurissa ). Kunnollisella turvavälillä ei henkilöautoon olisi osunut tuo pakettiauto.

Jos saamme pakettiauton kuljettajan nimen tietoon, voimme lähettää esirukouksen. Esirukouksen sen puolesta että hän saa kärsiä todella sen puolesta mitä meni tekemään

Minusta taas kuva oli positiivinen viesti siinä mielessä että vaikka auto näyttää olevan pahasti rutussa niin turvakaukalo näyttää täältä katsottuna olevan kahvaa myöten muodossaan eli suojaa kyllä vauvaa!! mutta tarpeeksi nopea törmäys niin vauvan niskat on poikki vaikka minkälaisessa kapselissa olisi =(

Tänään, 09:07
vieras (vierailija)

Niin ei kyse ole siitä että puhuisin omasta tieosuudesta. Olen vain nähnyt sen että ylinopeutta on roimasti ja ohitustilanteet täysin vailla järjenhiventä. Jos sinulla on omia lapsia en usko että tuollaisen tapauksen sattuessa ensimmäisenä ajattelisit että "olipas siinä pieni vahinko vaan, varmaan hän väisti jotain". Ensinnäkin jos hän olisi väistänyt jotain hän olisi ajautunut täysin toiseen laitaan tietä ja ei näin olisi ollut vaaraksi kellekään. Nyt on vaan taas käynyt niin että miehellä oli kiire todennäköisesti baariin jatkamaan päivää ja siinä "vahingossa" meni muutama ihmishenki ja tyypille itselleenkin tuli "pieni loukkaantuminen". Niin ja ei kovin tavallista kai että 37-vuotias saa vielä sairaskohtauksen, kun siihenkin täällä vedottiin.

Luumäen kolarin syy yhä tuntematon

06.07.2010 11:16

Poiliisi jatkaa eilen Luumäellä tapahtuneen vakavan liikenneonnettomuuden tutkintaa.

Pakettiauton, matkailuauton ja henkilöauton kolarissa kuolivat henkilöautossa matkustaneet 1957 syntynyt helsinkiläisnainen ja joulukuussa 2009 syntynyt lapsi.

Pakettiautoa ajanut, 1973 syntynyt, nastolalainen mies loukkaantui, samoin henkilöautoa kuljettanut 1984 syntynyt helsinkiläinen nainen.Loukkaantuneet ovat yhä sairaalassa, eikä heitä ole voitu puhuttaa tai kuulustella.

Matkailuautossa ollut pariskunta ei loukkaantunut.

Tähän mennessä on saatu selville, että Kouvolan suunnasta tullut matkailuauto oli yrittänyt väistää pientareelle, kun Lappeenrannasta päin tullut pakettiauto oli tullut vastaantulevankaistalle kohti matkailuautoa.

Pakettiauto osui matkailuauton vasempaan takakulmaan. Matkailuauto kaatui ja liukui kymmeniä metrejä kyljellään vastaantulevan liikenteen kaistalle.

Matkailuautoon osumisen jälkeen pakettiauto törmäsi henkilöautoon.

Nopeusrajoitus onnettomuuspaikalla on 100 km/h. Tie oli kuiva ja sää oli aurinkoinen ja kirkas. Henkilöautossa olleilla oli turvavyöt.

Syytä pakettiauton siirtymiseen vastaantulevaa liikennettä päin ei tiedetä vielä.
IS

Matkailuauton takana ajanut henkilöauto oli matkalla Helsingistä Imatralle. Henkilöautoa kuljettanut 1984 syntynyt helsinkiläinen nainen loukkaantui vakavasti ja hänet siirrettiin Medi-Helin helikopterilla sairaalaan Helsinkiin. Henkilöautossa matkustajana etupenkillä ollut 1957 syntynyt helsinkiläinen nainen menehtyi kolarissa. Takapenkillä turvakaukalossa ollut joulukuussa 2009 syntynyt lapsi menehtyi myös.

Henkilöautossa olleilla oli turvavyöt. Pakettiauto on rekisteröity kuorma-autoksi.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010070611995828_uu.shtml

Alkuperäinen kirjoittaja ':
mulle tuli oikeesti itku, kun katsoin sitä kuvaa :( Ajattelin et siinä oli jonku rakas sydänkäpynen, viaton pieni vauva. Jota ei enää ole. Ja jonka läheiset ovat surunmurtamia...

Sanopa muuta ja piti sit tuo kuvakin vielä katsoa.. Ja mä mietin et kuoliko lapsen äitikin vai oliko sen kaveri ja äiti jäi eloon.. Eikä tää asia mulle kuulu, mutta pyörii mielessä.. :'(

Mun pikkusisko oli mopokolarissa kuukausi sitten ja kuski kuoli, sisko onneks selvis hengissä. Mutta tää laittanut mietityttään niin paljon elämää ja sen merkitystä jne jne..

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Ja mä mietin et kuoliko lapsen äitikin vai oliko sen kaveri ja äiti jäi eloon.. Eikä tää asia mulle kuulu, mutta pyörii mielessä.. :'(

Kolarissa kuoli vauvan lisäksi -57 syntynyt nainen, -84 on sairaalassa. Menehtynyt oli vauvan isoäiti.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Ja mä mietin et kuoliko lapsen äitikin vai oliko sen kaveri ja äiti jäi eloon.. Eikä tää asia mulle kuulu, mutta pyörii mielessä.. :'(

Kolarissa kuoli vauvan lisäksi -57 syntynyt nainen, -84 on sairaalassa. Menehtynyt oli vauvan isoäiti.

Onko tietoa vai oletuksia? Jos on näin niin ei voi muuta kuin toivoa äidille toipumista hyvässä sairaalassa, osaavaa ja empaattista henkilökuntaa ympärille. Ja että nainen saisi kaiken mahdollisen tuen itselleen, eikä jäisi yksin. Sekä paljon paljon voimia.. Tottakai toivon sitä jokatapauksessa..

Kamala ajatellakin et tollasta sattuis omalle kohdalle. Tänäänkin kun 11kk neiti heräs huonosti nukutun yön jälkeen 05.30, ei sitä osannut kuin halata lujasti ja kiittää jopa tästäkin aamusta.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Jos saamme pakettiauton kuljettajan nimen tietoon, voimme lähettää esirukouksen. Esirukouksen sen puolesta että hän saa kärsiä todella sen puolesta mitä meni tekemään

Ja toivottavasti sinäkin palat helvetin liekeissä, jos sulle joskus käy vahinko, esim. saat sairaskohtauksen auton ratissa.

Tänään, 10:20
-Jonttu- (vierailija)

Käy pyörähtämässä viikonloppuna vaikka tuolla suunnalla ja toivo ettei kukaan osu suhun. Meinaan sillä ei ole mitään väliä onko turvavyö kiinni ja ajatko itse nopeusrajoitusten mukaan tai vaikka jättäsit ohittamatta kokonaan. Ja hei...edelleen sairaskohtaus 37-vuotiaalle? Mitkä on todennäköisyydet verrattuna ihan normaaliin yritykseen ohittaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Kuolikohan siltä Citikan kuljettajalta sekä äiti että vauva :'( .
Todennäköisesti ei, kuollut oli 1957 syntynyt nainen ja 6kk ikäinen lapsi. v. 84 syntynyt nainen loukkaantui ja on sairaalassa. Tästä voisi päätellä, että äiti on se loukkaantunut ja tuo vanhempi nainen joko mummi tai muu.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelevä:
Tänään, 10:20
-Jonttu- (vierailija)

Käy pyörähtämässä viikonloppuna vaikka tuolla suunnalla ja toivo ettei kukaan osu suhun. Meinaan sillä ei ole mitään väliä onko turvavyö kiinni ja ajatko itse nopeusrajoitusten mukaan tai vaikka jättäsit ohittamatta kokonaan. Ja hei...edelleen sairaskohtaus 37-vuotiaalle? Mitkä on todennäköisyydet verrattuna ihan normaaliin yritykseen ohittaa?

no on ihan normaalia saada sairauskohtaus tuon ikäisenä, sehän voi tulla vaikka kakskymppiselle. äly hoi....

Yhteistyössä