Anteeksi jo etukäteen, mutta maailman tyhmin kysymys Kiinasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli olen sikahuono maantiedossa ollut aina. Kiinasta olen aina ajatellut, että se on siellä "maapallon toisella puolella" ja että sinne pääsee vain lentäen tai vettä pitkin eli ei yhteistä maarajaa mihinkään.

Nyt kun yksi läheinen matkustaa sinne pian niin tulin kurkanneeksi kartastoa ja kas - onhan siinä maaraja. Miksi sinne ei kuitenkaan pääse maata pitkin?

Ja todellakin pyydän anteeksi nyt, koska tiedän että puoli palstaa sekoaa tästä kysymyksestä.

Siis miksei pääsisi? Kenties lentäen/laivalla pääsee nopeammin kuin jollain kälysellä junalla. Meneeköhän sinne edes junia? Kun pitäisi varmaan jostain Venäjän kautta mennä -ennemmin lentäisin.

NO hitto joo tosiaan pääseehän sinne junalla! Tyhmä tyhmä minä! Tiesinhän minä sen. No miten se sitten on mahdollista, että ne pitää sen Kiinan niin eristettynä ja siellä ollaan niin tarkkoja sairauksien jne suhteen?

Pääseekö sinne autolla?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
NO hitto joo tosiaan pääseehän sinne junalla! Tyhmä tyhmä minä! Tiesinhän minä sen. No miten se sitten on mahdollista, että ne pitää sen Kiinan niin eristettynä ja siellä ollaan niin tarkkoja sairauksien jne suhteen?

Pääseekö sinne autolla?

Miksei, jos on luvat (viisumit). Kestää vaan kauan ajella ja bensa-asemia ei oo ehkä tarpeeksi siellä välillä. Ei se niin suljettu maa ole...

Jossain vaiheessa oli juttua, jostain tyypistä joka ajoi Venäjän läpi moottoripyörällä. Oli pikkaisen saanut ottaa varaosia mukaansa ja siltikin oli matka tyssätä kesken.

Kyllä, voi sinne ajaakin. Vähän kurvaa vaan Loppumatkasta kohti etelää :)

Yhteistyössä