Anteeks nyt mutta... (kuva)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
AmiPalloilee98.jpg

Meil oli kotona tämmöinen, myöhemmin siskon koira.

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mut miksi ne usein trimmataan niin rumiksi?

Mimmonen sun mielestä on rumasti trimmattu?

Se, että on vartalo klanittu ja jätetty pallot niskaan ja jalkoihin..joskus korviinkin..se klassinen puudelileikkaus... :x

Ei niitä minusta tarttis trimmata laisinkaan.Siis esteettisistä syistä.

Mäkään en tykkää myöskään tuosta palloturkista. Onneksi trimmejä on muitakin, ihan virallisia, näyttelyynkin kelpaavia.

Se, että on vartalo klanittu ja jätetty pallot niskaan ja jalkoihin..joskus korviinkin..se klassinen puudelileikkaus... :x

Jaa... Mä trimmaan yleensä kaikki pois, mutta jätän hänelle tukan. Pidempää turkkia pitäisi paljon harjailla, enkä haluu reppanalle mitään ikävii ihotulehduksia. Talvella sillä on semmonen pentu leikkaus, että ajellaan vaan naama ja tassut.

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Meidän koirasta tuli aina hyvin itsetietoinen kun se oli just trimmattu, tiesi olevansa hieno. :D

Meillä koira saa semmosen juoksu ja hyppykohtauksen kun hänet on ajeltu. Tuntuu kai erilaiselta. :D

Jaa... Mä trimmaan yleensä kaikki pois, mutta jätän hänelle tukan. Pidempää turkkia pitäisi paljon harjailla, enkä haluu reppanalle mitään ikävii ihotulehduksia. Talvella sillä on semmonen pentu leikkaus, että ajellaan vaan naama ja tassut.

Meillä on villakoirilla ollut näyttelyturkki, jonka olen kahden viikon välein pessyt, föönannut ja harjannut. Ei se kovin tiheää harjailua ole. Tosin jotkut kokee työlääksi sen pesun ja föönauksen, kun turkki pitää saada ihan suoraksi. Mutta maksaa hyvin vaivan, kun kunnolla föönaa, koska suora turkki ei takkuunnu ja on ilmava, viileä tai lämmin tarpeen mukaan eikä varmasti muhi mitään ihotulehduksia jos ruokavalio on kunnossa, ei edes hilseile juurikaan. Vitsit kun haluisin taas päästä laittelemaan villiksen turkkia. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Meillä on villakoirilla ollut näyttelyturkki, jonka olen kahden viikon välein pessyt, föönannut ja harjannut. Ei se kovin tiheää harjailua ole. Tosin jotkut kokee työlääksi sen pesun ja föönauksen, kun turkki pitää saada ihan suoraksi. Mutta maksaa hyvin vaivan, kun kunnolla föönaa, koska suora turkki ei takkuunnu ja on ilmava, viileä tai lämmin tarpeen mukaan eikä varmasti muhi mitään ihotulehduksia jos ruokavalio on kunnossa, ei edes hilseile juurikaan. Vitsit kun haluisin taas päästä laittelemaan villiksen turkkia. :heart:

Tolla on semmonen tosi pehmeä toi turkki, vaikka se ei ole mikään pentu enää. Aika takkuuntuva tapaus hän. Föönata onkin pakko, muuten ei kuivu. Olen tykännyt siitä, kun koiran turkkia saa luvan kanssa pestä, niin koira ei ole törkyinen sitten.

Yhteistyössä