anteeks, nyt en pysty hillitä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jag
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ja arpi jää, vaikka kasvaisikin umpeen.

ai mikä arpi?mulla on 10v:nä otettu korvikset ja ne umpeutu ja ei oo arpia.

Ja huomautan ihan kauniisti kun siihen viel pystyn et vaikka kuinka keskustelijoita potuttais niin ottakaahan rauhallisesti ettei tarvii käyttää sitä kananmuna nappia.
Keskustella saa mutta ketään ei kenenkään tarvii ruveta pilkkaamaan ja haukkumaan.

No siis minulla on edelleen arvet korvissa. En minä ketään pilkannut, muista nyt itsekin ottaa rauhallisesti. Enkä haukkunut. Kommentoin vain, että arvet jäävät vaikka reiät kasvaisivat umpeen. Omien kokemusteni mukaan näin on.

Minä en millään tavalla kommentoinut sitä, että mitä minä olen mieltä korvalävistysten sopivasta iästä. En oikein ymmärrä tuota sinun reaktiotasi. Minun viestissäni ei todellakaan lukenut yhtään mitään muuta, kuin että arvet jäävät vaikka kasvaisivat umpeen. Itsellänikin on kolme arpea molemmissa korvissa.

En tiedä mitä tuo sinun "painaa kananmunanappia" oikein on tarkoittavinaan, mutta minusta on aika asiatonta vastata tuolla tavoin :(

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Ympärileikkauksen terveydelliset hyödyt:
-Penissyövän riski pienenee
-Ympärileikatun miehen puolison riski saada kohdunkaulan syöpä pienenee
-Virtsatietulehduksen riski pienenee
-HIV:n leviäminen hidastuu (HIV-riski on suurempi ympärileikkaamattomilla miehillä )
-Sukupuolitautien riski pienenee
-Balaniittiriski poistuu

Eli onhan siitä terveydellistä hyötyä. Ihan asiantuntijoiden mukaan, maallikot ajattelee usein toisin. Mutta en mä siltikään halua omaa poikaani leikattavan :/ , paitsi jos tulehduksia alkaa tulla enemmän (yksi on ollut) tai jos poika itse isompana haluaa.

Jos tulehduksia ei enempää tule, mutta poika itse haluaa, viet alaikäisenä leikattavaksi. Miksihän poikasi sitten haluaisi?

-HIV:n leviäminen hidastuu (HIV-riski on suurempi ympärileikkaamattomilla miehillä )
-Balaniittiriski poistuu

Eli onhan siitä terveydellistä hyötyä. Ihan asiantuntijoiden mukaan, maallikot ajattelee usein toisin. Mutta en mä siltikään halua omaa poikaani leikattavan :/ , paitsi jos tulehduksia alkaa tulla enemmän (yksi on ollut) tai jos poika itse isompana haluaa.

Juu no, haluaisin kyllä kunnollista tutkimustulosta, enkä silti haluaisi, että mun poikia leikattais. :D Uskon oikeasti, että monen tutkimuksen tulokset ovat pelkkää sattumaa. :whistle: Tyyliin: potilas leikattiin nivustyrän takia vuonna 2001 ja vuonna 2009 hänelle tuli kasvain poskeen. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Ja arpi jää, vaikka kasvaisikin umpeen.

ai mikä arpi?mulla on 10v:nä otettu korvikset ja ne umpeutu ja ei oo arpia.

Ja huomautan ihan kauniisti kun siihen viel pystyn et vaikka kuinka keskustelijoita potuttais niin ottakaahan rauhallisesti ettei tarvii käyttää sitä kananmuna nappia.
Keskustella saa mutta ketään ei kenenkään tarvii ruveta pilkkaamaan ja haukkumaan.

No siis minulla on edelleen arvet korvissa. En minä ketään pilkannut, muista nyt itsekin ottaa rauhallisesti. Enkä haukkunut. Kommentoin vain, että arvet jäävät vaikka reiät kasvaisivat umpeen. Omien kokemusteni mukaan näin on.

Minä en millään tavalla kommentoinut sitä, että mitä minä olen mieltä korvalävistysten sopivasta iästä. En oikein ymmärrä tuota sinun reaktiotasi. Minun viestissäni ei todellakaan lukenut yhtään mitään muuta, kuin että arvet jäävät vaikka kasvaisivat umpeen. Itsellänikin on kolme arpea molemmissa korvissa.

En tiedä mitä tuo sinun "painaa kananmunanappia" oikein on tarkoittavinaan, mutta minusta on aika asiatonta vastata tuolla tavoin :(

vastaus oli yleisesti kohdistettu ei henkilökohtainen ,vaikkakin sinun tekstiäsi en sinu harmaa nikiltä erikseen maininnut.
Palstalaisilla vain on tapana herkästi provosoitua.

Kananmuna nappi=lukko..ja asiattomuus on lukijan omissa silmissä..

kun vielä kykenen=kuume nousussa ja yrjöttää joten tuskin kauan olen palstalla

-Balaniittiriski poistuu

Olen tavannut muutamia vanhuksia joiden esinahka on niin kireä että tavallinen pesu on mahdotonta, joten sillon joudutaan ihan tops puikolla ja geelillä puhdistamaan peniksenpää esinahan sisältä. Näissä tapauksissa ympärileikkaus pienenä olis ollu mun mielestä ehdottomasti suositeltavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
-Balaniittiriski poistuu

Juu no, haluaisin kyllä kunnollista tutkimustulosta, enkä silti haluaisi, että mun poikia leikattais. :D Uskon oikeasti, että monen tutkimuksen tulokset ovat pelkkää sattumaa. :whistle: Tyyliin: potilas leikattiin nivustyrän takia vuonna 2001 ja vuonna 2009 hänelle tuli kasvain poskeen. :whistle:

onko noista ihan todettuja varmoja tuloksia?tiedän kyllä että monet lääkäritki on tota mieltä,mutta monet taas ei,ja se että joku on jostain jotain mieltä ei vielä tee asiasta totta.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
-Balaniittiriski poistuu

Olen tavannut muutamia vanhuksia joiden esinahka on niin kireä että tavallinen pesu on mahdotonta, joten sillon joudutaan ihan tops puikolla ja geelillä puhdistamaan peniksenpää esinahan sisältä. Näissä tapauksissa ympärileikkaus pienenä olis ollu mun mielestä ehdottomasti suositeltavaa.

Meijän kaksospojalla on ilmeisesti suht ahdas esinahka. Leikkaus on se ihan viimeinen vaihtoehto, mutta onneksi sitä ei ole vielä ees ehdotettu.

Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Osittainen ympärileikkaus. Mutta toisaalta, jos sitä esinahkaa olisi aikanaan venytetty, tiukkuus olisi hyvinkin saattanut helpottaa vuosien mittaan.

Vaikka sit osittainen leikkaus.
Noista tapauksista ku lääkäri on sanonu et venytys ei olis riittäny ja toisen papereissa luki et on venytetty, mutta sillä ei ole saavutettu toivottua tulosta.

No niin tai näin, nyt mä hilpasen töihin, lapset siellä mua odottaa
:D saan taas kuulla viikonlopputarinat :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja wanha takkuturkki:
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Ja edelleen kysyn, hyväksytkö ap lasten ympärileikkaukset? nekinhän kuuluu joihinkin kulttuureihin, erittäin kivuliaita toimenpiteitä ja turhia! Ja miksi vauvalle pitää laittaa korvakorut?

Mä en ole ap.
Mutta on aika järjetöntä rinnastaa vauvan korvikset ja ympärileikkaukset. Ympärileikkaus on aina lopullinen, korvikset saa pois ja se pieni reikä kasvaa umpeen. Korvalehti ja sukupuolielin on hieman erilaisia ruumiinosia.

Molemmat yhtä turhia toimenpiteitä vauvalle.

Monet asiat on mun mielestä täysin turhia toimenpiteitä vauvoille, silti ihmiset niitä tekee. Silti en lähtis rinnastamaan ympärileikkausta yhtään mihinkään muuhun turhaan toimenpiteeseen.

Niin mutta onko tuossa huomioitu se että lapsi ei ehkä vanhempana edes halua korviksia. Siitä syystä olisi hyvä lykätä sitä siihen asti kunnes lapsella on mahdollisuus sanoa oma mielipiteensä.

Tietääkö lapsi vielä 15 vuotiaanakaan haluaako aikuisena niitä korvakoruja?

Jos lapsi kuitenkin 3 vuotiaana haluaa ne korut pois, niin mikä estää ottamatta? Niin no, vanhemmat saavat yleensä lapsen tahtomaan samoja asioita joista itse pitävät...

Alkuperäinen kirjoittaja lävistäjä hirviö:
Niin mutta onko tuossa huomioitu se että lapsi ei ehkä vanhempana edes halua korviksia. Siitä syystä olisi hyvä lykätä sitä siihen asti kunnes lapsella on mahdollisuus sanoa oma mielipiteensä.

no kasvaa umpeen, jopa viikossa lapsilla.

mutta arvet jää,ja arvaa vituttaako lasta että sen korvanlehdet on arpiset sen takia että äiti nyt halus sille korvikset että lapsi olis kauniimpi...

mun likoille on laitettu 5v korvikset ja todellakin kysyttiin niiltä että haluuko ja moneen kertaa viellä....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:

no kasvaa umpeen, jopa viikossa lapsilla.

mutta arvet jää,ja arvaa vituttaako lasta että sen korvanlehdet on arpiset sen takia että äiti nyt halus sille korvikset että lapsi olis kauniimpi...

mun likoille on laitettu 5v korvikset ja todellakin kysyttiin niiltä että haluuko ja moneen kertaa viellä....

mulla on tyttö, joka sai kauniit napit korviinsa noin vuodenvanhana, oli puudutelaastarit korvissa, joten pistos ei tuntunut tai ei hän ainakaan itkenyt. nyt nelivuotiaana korvikset ovat tippuneet ja korvat olleet korutta noin puoli vuotta. ummessa ovat ja pienen pienet pisteet, joita ei voi edes arviksi kutsua, näkyi kun just katoin. ei sen tarvi olla niin kamalan vakavaa, ottakaa vähän positiivisempi asenne, annetaan kaikkien kukkien kukkia! alkuperäiselle kirjoittajalle paljon tsemppiä, ymmärrän tunteitasi!

Alkuperäinen kirjoittaja jag:
tulin oikein huonolle tuulelle, kun luin tuota korvakoru-viesti-ketjua!
Siinä oikein nähdään todella hyvin, kuinka tuppukylässä suomalaisäidit asustaa. ette oo varmaan koskaan käyny missään, ettekä ymmärrä että on täällä maailmassa muitakin tapoja kuin vain suomalaisten tavat. vähän avarakatseisuutta, kiitos! minun tytöilleni on korvakorut laitettu 1-vuotiaana ja ei minkäänlaisia ongelmia ole tullut. paljon kauniimpia lapsia ovat kuin suomalaislylleröt!

Siis, miksi on tärkeää, että yksi vuotias on KAUNIS? Eikö hänen kuuluisi saada olla lapsi ilman SAIRAITA KAUNEUSIHANTEITA?

-Balaniittiriski poistuu

Jos tulehduksia ei enempää tule, mutta poika itse haluaa, viet alaikäisenä leikattavaksi. Miksihän poikasi sitten haluaisi?

Pojat usein haluaa olla kuten isänsä. Ja meidän pojan isä on ympärileikattu, samoin isän koko suku, ja sattumoisin suomalainen isoisäkin. Eli voi hyvinkin olla, että poikakin kokee isompana kunnia-asiakseen päästä ympärileikkaukseen (näin ystäväni 11v poika sanoi kun halusi ympärileikattavaksi).

pi...

Mä saan sen 2 tai 10 vuotiaan haluamaan niitä korvakoruja, jos mä haluan ne hänelle. Olenko sitten hyvä äiti ja voin sanoa, että lapseni ne itse halusi?

Vauvan kulmakarvat kannattaa myös tatuoida, samoin huulet on hyvä rajata, että näyttää nätimmältä.

Jep. Ja ihan vastasyntyneelle kannattaa laitattaa irtoripset, kun omia ripsiä ei vielä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Just näin:
Vauvan kulmakarvat kannattaa myös tatuoida, samoin huulet on hyvä rajata, että näyttää nätimmältä.

Jep. Ja ihan vastasyntyneelle kannattaa laitattaa irtoripset, kun omia ripsiä ei vielä ole.

Mun lapsilla ainakin oli ripset, tummat ja pitkät sellaiset, jo vastasyntyneenä. Kulmakarvat oli myös.

Ai sori, ihan unohdin tuon, eikä sitten tytölle mitään potkuhousuja ainakaan, vaan verkkosukat. :laugh:

Ja string-vaipat :D

Mun lapsilla ainakin oli ripset, tummat ja pitkät sellaiset, jo vastasyntyneenä. Kulmakarvat oli myös.

Käveleekö kauniisti korkkareilla...

4 vee kävelee :saint: . Sai kaveriltaan synttärilahjaksi prinsessasälää, missä oli mukana Tuhkimon lasikengät, nuo tosin ovat muovia. Niillä tepsuttaa aika ajoin pitkin kämppää.
Olisiko mun pitänyt ajella lapsilta kulmat ja ripset pois synnytyssalissa, ettei muiden vastasyntyneiden äidit vaan pidä mua turhamaisena? :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja jag:
tulin oikein huonolle tuulelle, kun luin tuota korvakoru-viesti-ketjua!
Siinä oikein nähdään todella hyvin, kuinka tuppukylässä suomalaisäidit asustaa. ette oo varmaan koskaan käyny missään, ettekä ymmärrä että on täällä maailmassa muitakin tapoja kuin vain suomalaisten tavat. vähän avarakatseisuutta, kiitos! minun tytöilleni on korvakorut laitettu 1-vuotiaana ja ei minkäänlaisia ongelmia ole tullut. paljon kauniimpia lapsia ovat kuin suomalaislylleröt!

ihmetyttää miksi haukut LAPSIA?
arvostelet arvostelijoita arvostelemalla?
mihin tämä maailma muuttuu tuollaisella käytöksellä?!?

Olisiko mun pitänyt ajella lapsilta kulmat ja ripset pois synnytyssalissa, ettei muiden vastasyntyneiden äidit vaan pidä mua turhamaisena? :xmas:

Ai niin, Saimillahan on se kulmakarvaton-villitys, joten ei paha tuo sinunkaan ehdotuksesi, mutta kaipa se riitti, että vain muotoilit kulmat?

Ei tarvinnut sitäkään tehdä, kun ne oli passelin muotoiset jo valmiiksi.
Mutta mutta: keskiviikkona aion laittaa meikkivoidetta 4 v tytölle kun niillä on valokuvaus päiväkodissa. Kai sekin jotain merkitsee?
(tytöllä on pari naarmua kasvoissa, kun tappeli veljen kanssa, ja ne yritän peittää )

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
pi...

Mä saan sen 2 tai 10 vuotiaan haluamaan niitä korvakoruja, jos mä haluan ne hänelle. Olenko sitten hyvä äiti ja voin sanoa, että lapseni ne itse halusi?

jos manipuloit ne haluumaan niin sitten olet huono :D
me ei manipuloitu lapsia haluumaan niitä,kerrottiin että ne ovat nätit mutta myös se että sattuu pikkasen kun laitetaan,niitä pitää putsaa ja jos tulehtuu niin sitten on kipeet,mutta kun paranee ei ole kipeet ja niitä ei edes huomaa...
halusivat ne ja saivat,en muista tulehtuko vanhimalla mutta toisella tulehtu ja pahasti,ostettiin kultaset renkaat ja vaihdettiin niihin ja useesti putsattiin ni parani,,,ei noi ainakaan kadu,viellä....
mutta laittaa lapselle joka ei itse ymmärrä...mutta toisaalta nekun niissä korvissa on aina keikkunu niin on sama asia kuin nenä,ne kuuluu olla.
itse en laittais pikkuselle,,,vaikka ei toi 5v kään niin iso viellä ole :D
ja tuskin olen parempi tai huonompi äiti kuin esim ap olenhan luvannut lapsille tauoinnit 15v lahjaks jos haluuvat mutta edellyttää erittäin pitkää mietintä aikaa ja hyvien ja huonojen puolien tutkailua....lävistykset naamaan on ehdottomasti kielletty.

Mutta mutta: keskiviikkona aion laittaa meikkivoidetta 4 v tytölle kun niillä on valokuvaus päiväkodissa. Kai sekin jotain merkitsee?
(tytöllä on pari naarmua kasvoissa, kun tappeli veljen kanssa, ja ne yritän peittää )

Häh? Annatko sä lapsiparan kulkea ihmisten ilmoilla naama ties-minkä-värisenä. Kyllä peitevoide kuuluu tytön elämään ihan joka päivä.

Häh? Annatko sä lapsiparan kulkea ihmisten ilmoilla naama ties-minkä-värisenä. Kyllä peitevoide kuuluu tytön elämään ihan joka päivä.

Mutta kun mun lapsilla on isän puolen perintönä terveen värinen iho.
Ne ei kato oo samanlaisia kalanaamoja, kalkkilaivan kapuja kuin äitinsä pienenä, mulle olis meikkivoide tehnyt terää!

Alkuperäinen kirjoittaja jag ysätävällisesti:
hei, näin siinä käy kun kerran avautuu, ei tullu kaunista tai järkevää tekstiä minulta. ei pitäis kirjoittaa, ennenkuin on miettiny ensin. anteeks, kun haukuin suomalaislapsia, kaikki lapsethan on kauniita!vai? mutta ymmärrättekö miltä tuntuu, kun on yksin, vain lapset ja mies tukena, ja ihan kaikesta meidän elämässä pitää aina tehdä puolustuspuhe, miksi haluamme, että meillä tehdään näin. kaikki ihmettelee ja arvostelee. tuli vain mitta täyteen. anteeksi, etten osannut kirjoittaa nätisti. ja ympärileikkauksesta vielä, hyväksyn sen pojalle sairaalassa tehtynä. se on vain hyväksi! uskokaa pois. Lukekaa vähän kirjallisuutta aiheesta!

juu, mut näitä ympärileikkauksia tehdään kotioloissa koko suvun voimin epähygienisesti JA MYÖS TYTÖILLE! Ja sekö on oikein?

Yhteistyössä