Antakees mulle joku hyvä jauhelikastikkeen ohje!

Kattilan pohjalle loraus öljyä, tuoretta tomaattia pilkottuna pieneksi, raastettua porkkanaa, sipulia (ja valkosipulia jos tykkää ). Kuullota ja lisää joukkoon paistettu jauheliha. Loppu samaan tyyliin kuin normi jauhis, tai sit vaan tomaattimurskaa + loraus kermaa .

Mä teen näin:
-400g jauhelihaa
-sipuli
-1.5 dl vettä johon sekotettu vehnäjauhoa
-1.5 dl paseerattua tomaattia
-kermaa
-valkosipulia, mustapippuria, j.lihamaustetta, aromattia, valkopippuria (oreganoa ja herkkusieniä)
En osaa tarkkoja määriä antaa ku laitan ihan summan mutikassa. Meillä tästä ainakin tykätään.

No, mä teen näin:

Paistan jauhelihan pannulla, lisään joukkoon sipulia ja sitten mausteet. Nakkaan sekaan tomaattimurskan ja thats it.

Tai sitten ihan ruskeakastikepohjalla saman. Tai kermalla olen myös tehnyt. Kato kotikokki.net

paista jauheliha ja sipuli vaikka marketin alkottomassa punaviinissä, jos et ihan alkoon asti jaksa läehteä. lisää loraus hunajaa tai vaahterasiirappi. itse käytän j0skus vanatallin-likööriä. timjamia, yrttisekoitusta ja valkosipulia. sekaan tomaatti pyreetä maun mukaan. suolaksi soijaa tai pari liemikuutiota. lopuksi 3 juustoa-kerma tms. erittäin hyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mä teen näin:
-400g jauhelihaa
-sipuli
-1.5 dl vettä johon sekotettu vehnäjauhoa
-1.5 dl paseerattua tomaattia
-kermaa
-valkosipulia, mustapippuria, j.lihamaustetta, aromattia, valkopippuria (oreganoa ja herkkusieniä)
En osaa tarkkoja määriä antaa ku laitan ihan summan mutikassa. Meillä tästä ainakin tykätään.

Meillä ihan sama ohje :D

Meillä tehdään kahta erilaista kerralla: Ragulettopurkki paistetun jauhelihan sekaan ;) Ja tomaattiallergisille kastiketta, johon tulee hiukan suolaa, grillimaustetta, lihaliemikuutio vehnäjauhosuuruste, vettä sopivasti sekä muutama aamupalajuustoviipale. Jauhelihakastikkeissa ei oikein tykätä kermasta..

paras tomaattinen jauhelihakastike tulee, kun sitä kypsyttää miedolla lämmöllä vähintään tunnin.

itse teen näin: kuullotan kattilassa oliiviöljyssä sipulisilppua, valkosipulisilppua ja karkeaa porkkanaraastetta. Pannulla ruskistan jauhelihan, mausteeksi suolaa, mustapippuria (ja italiasta ostamaani maustesekoitusta). Jauheliha yhdistetään kasviksiin, lisätään paseerattua tomaattia, (tuoretta)basilikaa, oreganoa ja laakerinlehti. Keitetään miedolla lämmöllä tunti-puolitoista. Tarkista maku ja mausta vielä tarvittaessa suolalla ja pippurilla.

Kokeilin taannoisessa Pirkka-lehdessä ollutta meksiloista jauhelihakastiketta ja olipas hyvää.

Jauhelihan ja sipulien joukkoon vahvaa tacokastiketta ja vettä, kirsikkatomaatteja ja valkosipulitäytteisiä oliiveja. Basilikaa mausteeksi.

Olikohan se nyt noin?!? Löytyy varmaan Pirkan sivuilta, hyvää kuitenkin oli. Kannattaa kokeilla.

Yhteistyössä