Antakaas selkee ohje noihin kinkkukiekuroihin, kiitti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tällaisen löysin ja ajattelin korvata kinkun kylmäsavulohella

Vihreä kinkkurulla
3 munaa
6 dl maitoa
1 pkt pakastepinaattia
(tuoretta saa toki käyttää jos on)
0,5 tl suolaa
valkopippuria
3 dl vehnäjauhoja
0,5 dl perunajauhoja
Täyte:
150 g palvikinkkua
100 g homejuustoa
iso, kypsä banaani
0,5 dl kuivattua ruohosipulia
rouhittua viherpippuria
-monta

Sekoita keltuaisten joukkoon maito, sulanut pinaatti, mausteet ja jauhot, lisää seokseen vaahdoksi vatkatut valkuaiset. Vuoraa uuninpelti leivinpaperilla ja voitele se öljyllä. Kaada seos uunipellille ja paista 225 asteessa 20-25 min.

Kumoa kypsä munakaslevy leivinpaperille, ripottele levylle ohuita banaaniviipaleita, kinkkukuutioita, homejuustomuruja ja ruohosipulisilppu ja rouhittu viherpippuri.

Käännä levy rullalle ja nosta pellille tai uuninkestävälle tarjoiluvadille. Gratinoi uunissa n. 10 min. :p

no voit laittaa ihan kinkkusuikaleita ja mausteita maun mukaan. ja sitte teen semmosen kääretortturullan ja leikkelet sentin viipaleiksi. ja 225 asteisessa uunissa pitäis tulla kypsää noin 20 minuutissa, riippuu vähän uunistaki. ja mä oon paistanu aina keskitasolla. seuraan että kun se taikina on kullanruskeeta niin otan pois.

ja liikaa ei sitä täytettä kannata laittaa, muuten se taikina jää siitä täytteen vierestä raa'aksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 17:36 Phoenix kirjoitti:
Tällaisen löysin ja ajattelin korvata kinkun kylmäsavulohella

Vihreä kinkkurulla
3 munaa
6 dl maitoa
1 pkt pakastepinaattia
(tuoretta saa toki käyttää jos on)
0,5 tl suolaa
valkopippuria
3 dl vehnäjauhoja
0,5 dl perunajauhoja
Täyte:
150 g palvikinkkua
100 g homejuustoa
iso, kypsä banaani
0,5 dl kuivattua ruohosipulia
rouhittua viherpippuria
-monta

Sekoita keltuaisten joukkoon maito, sulanut pinaatti, mausteet ja jauhot, lisää seokseen vaahdoksi vatkatut valkuaiset. Vuoraa uuninpelti leivinpaperilla ja voitele se öljyllä. Kaada seos uunipellille ja paista 225 asteessa 20-25 min.

Kumoa kypsä munakaslevy leivinpaperille, ripottele levylle ohuita banaaniviipaleita, kinkkukuutioita, homejuustomuruja ja ruohosipulisilppu ja rouhittu viherpippuri.

Käännä levy rullalle ja nosta pellille tai uuninkestävälle tarjoiluvadille. Gratinoi uunissa n. 10 min. :p

ou jee! mä jättäsin ne banaanit pois mutta muuten kuullostaa todella herkulliselta.

mä tein vapuksi samanlaista mutta laitoin täytteeksi creme bonjour-katkarapujuustoa ja kylmäsavulohta. ai että oli namia!

minä oon tehny ne silleesti, että oon kaulinu taikinalevyä (tähän sopii muuten ihan hyvin myös sunnuntai piirakkataikina, eli sen voi tietty tehdä itsekin eikä oo vaikee) ja sitte siihen levittäny veitsellä pippurituorejuustoa ja sitte palvikinkkuviipaleita latonu päälle ja sitte rullannu ja leikannu kiekoiksi, pellille ja voitelen munalla ja ripottelen juustoraastetta päälle ja uuniin :P

Yhteistyössä