Antakaas joku hyvä omenapiirakan ohje tai jokin omenaherkku, ei tartte kyllä olla piirakka välttämättä

• Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti
"shihtzu"
Kunhan on suht helppo valmistaa :)

Noita omenoita kun tuolla pihalla vielä riittää vaikka 500 piirakkaan, joten ajattelin, että jos nyt jotain omenaista tekisi.

Nyt just mulla on mehumaija tulilla ja teen omena-mansikka-mustikkamehua ja pitäisi vielä yksi satsi tehdä omenahilloakin.

Onneksi on muutama ystävä ja tuttu käynyt noita omenoita tuolta hakemassa, niin olen päässyt niistä eroon, kun niitä hieman tuli tänä vuonna. Yksi kaveri haki noin 300 kiloa omenoita.

"hep"
Nopea kahvileipä yllätysvieraille ja itselle makeanhimoon;
pakastimesta lehtitaikinalevyjä ja ne puoliksi
Levy voidellaan, siihen omenaviipaleita, päälle kanelia ja fariinisokeria ja uuniin.

sommarcat not kirj.
Maailman helpoin ja nopein ohje, just tänään tein:

Kiireisen marjapiirakka:
KAIKKI AINEET VAIN SEKAISIN, EI TARVITSE VAAHDOTTAA.
200 astetta ja 20 minuuttia
2 munaa
2 dl sokeria
vajaa 100 g voisulaa
3 dl vehnäjauhoja
1 1/2 tl leivinjauhetta
1 tl vanilliinisokeria
1 dl maitoa

"vieras"
Just laitoin piirakan uuniin:

Pohja

2 munaa
1,5 dl sokeria
100g voisulaa
2 dl vehnäjauhoa
1 tl leivinjauhetta

Vaahdota muna ja sokeri, lisää voisula ja vehnäjauho-leivinjauheseos. Levitä voidellulle piirakkavuoalle (halk. 25 cm) ja laita uuniin 5 minuutiksi 200 asteeseen. Sillä aikaa valmist täyte eli purkki kermaviiliä, yksi muna, 1,5 dl sokeria, kanelia ja inkivääriä maun mukaan. Ota piirakka uunista, lado päälle omenalohkot ja kaada lopuksi kermaviiliseos piirakan päälle. Laita uuniin noin puoleksi tunniksi.

Mä tykkään omena-rahkapiirakasta eniten, yleensä valmistaikinalla teen. Omenat vaan lohkoiks, sitruunaa loraus, pyöritellään kaneli-sokerissa. Heivaan ne vuokaan taikinan päälle ja lisään rahkaseoksen. Siihen tulee purkki rahkaa, 2 munaa, 2dl sokeria, vaniljasokeria ja loraus ruokakermaa. 200 asteessa puol tuntia tai vähän yli. Tää on vähän hiinä-ja-hiinä-ohje :)

jepujee
Maailman helpoin ja nopein ohje, just tänään tein:

Kiireisen marjapiirakka:
KAIKKI AINEET VAIN SEKAISIN, EI TARVITSE VAAHDOTTAA.
200 astetta ja 20 minuuttia
2 munaa
2 dl sokeria
vajaa 100 g voisulaa
3 dl vehnäjauhoja
1 1/2 tl leivinjauhetta
1 tl vanilliinisokeria
1 dl maitoa
Jep :D
Tämä on mullakin tosi ahkerassa käytössä!
Tulee pelkästään perusaineita joita yleensä aina on kaapissa, joten on tosi helppo ja nopee tehä yllätysvieraille tai jos unohtuu ostaa kaupasta pullaa.

Oon itse tehny tätä myös mansikka, raparperi ja puolukkatäytteellä. Eli pohja sopii lähes kaikelle. Lisäksi on jostain syystä niin hyvin paistuva, että soveltuu erityisen hyvin pakastemarjoille; piirakka kypsyy ihan keskeltäkin kun monet piirakat tahtoo jäädä velliksi.

Yhteistyössä