Antakaa...

...mulle potku persuksille,että sais lenkkeilyt aloitettua..Ei millään huvita vaikka tiedän että se on kivaa kunhan heittäisi yhden lenkin..Oon vaan niin saamaton vätys..Jonkun pitäisi olla koko ajan potkimassa takamuksiin :whistle: Pakko olisi jotain alkaa harrastaa. :headwall:
 
Heti kun poistat ajatuksista sanan "pakko", niin voi alkaa sujumaan paremmin ;) Vaikutat vähän samanluontoiselta kuin minäkin, jonkun pitäisi sanoa, että tee nyt...

Kokeile jotain ohjattua jumppaa. Kansalaisopistoissa jne. on erilaisia jumppatunteja, ne ovat aina tiettynä päivänä, joten aika on helppo pitää varattuna liikkumiselle ja harrastukselle. Tai jos sulla on salikortti, niin päätä pari liikuntakertaa, joille osallistut joka kerta. Jos ei pää ole kainalossa.

Ja mieti tavoitetta. Se, että haluaa laihtua tai haluaa parantaa kuntoa, on vähän "ylimalkainen" tavoite. Se kun tapahtuu pitkän ajan kulueesa, eikä ole oikein mitään millä mitata (pl. kilot), että onko se nyt onnistunut. Lenkkeilyssä mulla oli tavoitteena puolimaraton, kyllä se pisti välillä juoksemaan :D

Ota tavoitteeksi vaikka, että juokset viikossa n km. Se, että päättää, että juoksen 3x viikossa ei välttämättä ole niin kannustava. Mutta se, että siihen sun juoksuvihkoon kertyy kilometrejä lenkki toisensa jälkeen, on konkreettisempaa.

Minua tuollaiset ajatusleikit auttavat, kun välillä tuntuu ettei millään jaksais..
 
Ajattele että voit liikkua.Sinulla on mahdollisuus kävellä ja juosta jos haluat.Kun olin viimisilläni viime raskaudessa niin olo oli todella karmea ylipainon takia.Ei päässy kumartelemaan eikä pahemmin liikkumaan.Nyt on ihana kun pääsee liikkumaan kun haluaa,ei ole iso maha tiellä.Ja kunto nousee mukavasti pikkuhiljaa! =)
 

Yhteistyössä