Antakaa vinkkejä mikä vauvaamme voi vaivata!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierasvain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierasvain

Vieras
Uupunut äiti täällä kyselee vinkkejä siitä mikä vauvallamme, 10kk, voisi olla.

Hän on aina nukkunut ok, mitä nyt syönyt 1-3 kertaa yössä.
Syyskuun alussa hän sai ekan korvatulehduksen ja sitä hoidettiin kolmen ab-kuurin verran. Viimeinen kuuri loppui pari viikkoa sitten. Tämän jälkeen olemme käyneet kerran lääkärissä ja korvat olivat paranemaan päin.
Vikan kuurin loputtua hän on nukkunut muutaman kohtalaisen hyvän yön. Nyt kaksi viimeistä yötä ovat menneet huutaessa. Hän herää ja syö, mutta sen jälkeen ei jatka unia vaan nousee seisomaan ja kirkuu kurkku suorana. Syliin otettaessa hän rauhoittuu, mutta huuto alkaa heti kun hänet laskee takaisin sänkyyn. Kun hänet vihdoin saa uneen hän nukkuu maksimissaan 2-3 tuntia ja herää sitten taas.

Mikä hänellä voisi olla, jos korvat ovat terveet? Hampaita ei ole tulossa, joten senkään ei pitäisi vaivata.
Päivällä hän on ihan iloinen ja nukkuu hyvin parit päikkärit.
 
Kuullostais tosiaan tolta eroahdistukselta. Paljon lapsosella ikää? Meillä tuo yritti tuolla lailla meitä juoksuttaa iltasin, mutta hammasta purren annoin huutonsa huutaa. Ei kovin montaa iltaa viitsinyt jatkaa. Nyt on 1½ erittäin takertuva tapaus mutta iltaisin ja päiväunille jää yleensä kiltisti ja huutamatta omaan sänkyyn ja huoneeseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuullostais tosiaan tolta eroahdistukselta. Paljon lapsosella ikää? Meillä tuo yritti tuolla lailla meitä juoksuttaa iltasin, mutta hammasta purren annoin huutonsa huutaa. Ei kovin montaa iltaa viitsinyt jatkaa. Nyt on 1½ erittäin takertuva tapaus mutta iltaisin ja päiväunille jää yleensä kiltisti ja huutamatta omaan sänkyyn ja huoneeseen.
Ai nyt huomasinkin jo tuon iän...

 
joo meillä esikoisen kanssa oli tuo 8-9kk iässä.
joku viisas sano että lapsi silloin tajuaa olevansa yksilö jne..
silloin annoin paljon syliä ja hoivaa vaikka rankkaa oli.
Ja onneksi sekin oli vaihe.
voin olla väärässäkin!
 
Kiitos kaikille vastauksista!
Päätin, että käydään vielä tänään tarkistamassa korvat. Jos ei niissä ole mitään vikaa niin sitten pitää miettiä miten nämä yöt saisi rauhotettua.
 

Yhteistyössä