Antakaa mulle tätimäinen Kiuru mieluummin, kuin teinipissis Marin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuule ilman rohkeita ja rajoja rikkovia naisia sinäkin olisit vielä hiljaa seurakunnassa, et kävisi töissä, olisit pakotettu synnyttämään ties kuinka monta kakaraa jne jne.
Jos sä vedät tähän kristillisyyden, niin
-Raamatussa niillä ei ollu aina loputonta määrää kakaroita, vaikka tytöt olis mainittu
-siellä löytyy seurakunnalle puhuvia naisia

Mutta ei mitään lapsellisia pyllyshortsiteinejä.

Jos sä vedät tähän kristillisyyden, niin
-Raamatussa niillä ei ollu aina loputonta määrää kakaroita, vaikka tytöt olis mainittu
-siellä löytyy seurakunnalle puhuvia naisia

Mutta ei mitään pyllyshortsiteinejä.

Me ei olla eletty Raamatussa vaan ihan Suomessa. Tutustu vaikka ihan Suomen historiaan, niin saatat yllättyä, miten ahdasmielistä täälläkin on ollut ja on näköjään edelleen.

Toisaalta kun tänne palstalle "eksyin" ihan aidosti siksi, että esikoistani odotin, jo lähemmäs parikymmentä vuotta sitten, niin en muista häntä niiltä ajoilta tai siten en ole vain kiinnittänyt huomiota. Täällä oli niin paljon mukavia ihmisiä, jotka ovat poistuneet. Mäkin käytin nimimerkkiä. Nyt en enää viitsi, kun täällä on ilmapiiri mitä on.
Fiksu valinta kirjoittaa vain vierailijana.
Annan ja Demin väki kävi täällä vain pyörähtämässä. Näköjään Annan etusivu on uudistunut. Käyn siellä joskus lukemassa juttuja ja samalla muistelen lakkautettua keskustelupalstaa. Tyttäreni usein kysyy vieläkö kirjoitan netissä. Tottakai minua hävettää, että notkun näin toraisalla palstalla. Eihän tästä palstasta saa kuin rupia takalistoonsa.

Me ei olla eletty Raamatussa vaan ihan Suomessa. Tutustu vaikka ihan Suomen historiaan, niin saatat yllättyä, miten ahdasmielistä täälläkin on ollut ja on näköjään edelleen.
Voi elämä. Mä vastasin tolle, joka otti Raamatun asiat esiin.

Sulla on rähjäinen kielenkäyttö. Kuin mikäkin rekkakuski, eikä nöyrä uskoivainen äiti ja vaimo.
Vilkaisehan Raamattua, siellä ei aina kaunopuheisesti puhuta....ei oikeastaan kuin paikka paikoin.

Siellä on totuus tärkeämpää ja tunteiden näyttö sallittu.

Ei ihan vastannut kysymykseen. Meni sun mutu-luonnehdintaan pääministeristä. Sitä ei kysytty.
Edelleen: mitä sä itsellesi saat siitä, että arvostelet hyvinkin rajusti muiden pukeutumisia?

Helppo kysymys, selkeäkin. Vastaus on mikä?
Miks mun pitäis siitä jotain saada?
Helpommallahan mä pääsisin jos aivottomasti antaisin asioiden olla.

Jos sä vaikka arvostelisit jotain...joku jättäny roskapussinsa tai koiran kakat päivästä toiseen vaikka sun kodin eteen kadulla, niin ethän sä siitä mitään saa.

Asiat on oikein ja väärin riippumatta siitä, saako niistä kritisoija mitään.

MITEN sä saat noista shortseista rähjäisen kuvan? Eivät ole edes reiälliset enkä usko, että takapuoli on paljaana. Ihan vähän repsottaa lahkeet, noita oli tapana itsekin leikellä farkuista, joita ei muuten enää viitsinyt käyttää.
Oletko pääministeri? En tiennytkään.

Joo mulla löytyy revityt farkkushortsit kotoa. Voisin käydä niillä vaikka kaupassa, vaikka rumat ovatkin.

Mutta pääministerinä ei voi kaikkea retaletta laittaa ylleen julkisilla paikoilla.

Jos sä vaikka arvostelisit jotain...joku jättäny roskapussinsa tai koiran kakat päivästä toiseen vaikka sun kodin eteen kadulla, niin ethän sä siitä mitään saa.

No niin pääsisit helpommalla. Mikä siinä on, että otat muiden pukeutumisista murhetta?

Ja tuo rinnastus on kyllä huono, ja se, että joku on sun mielestä väärin, ei tarkoita, että se muiden mielestä olisi.

Tee itsellesi palvelus, älä seuraa somea, laita radio tai mikä alfakristittyteevee päälle, sulje verhot ja rauhoitu. Tämä nykymaailma ei selvästikään tee sulle hyvää.

No voi nyt JUMALAUTA mä sanon, pm on VAPAA-AJALLA! Ei valtiovierailulla. Voi vee sä oot kyllä palikka naiseksi.
Edelleen: pääministeri ei voi käyttäytyä vapaa-ajallaan, julkisella paikalla miten huvittaa. :cautious:
On ihan eri asia käyttää rähjäisiä shortseja kotona.

En minäkään ole aiemmin törmännyt jatkuvasti takajaloillaan olijaan. Koko ajan ”se” säksättää kuin vanha Zetor-traktori.
Yleensä syy löytyy huonosta itsetunnosta ja kateudesta. Taustalla vaikuttanee alkoholistiperhe, josta hän on itse maininnut.
Sitten hän hurahti lahkoon ja luulee pelastavansa opeillaan kadotukseen meneviä sieluja. Kärtit ja monet muut hän on haukkunut lepsuiksi vätyksiksi.

Mä olen presiis samaa mieltä!

Eli kuvitellaan että Marin saa olla vapaa-ajallaan julkisilla paikoilla kuten normi-ihminen.

-ei työkännykkää mukana
-ei henkivartijoita
-ei haastatteluja (poliitikkoja usein haastatellaan jossain festareilla ja messuilla, ja Sannahan tykkää)
-jos joku toimittaja kuvaa vaikka kesäistä katukuvaa jossa Marin menee lapsensa kanssa, Marinia EI saa haitata että hänen lapsensa näkyy siinä

Aivottomasti sä nyt täällä tämän asian kimpussa oletkin, anteeksi suo. Ja sen takia ihan yleisesti ihmetyttää, että mitä oikeasti saat tällaisesta keskustelusta itsellesi? Arvostelet toisten ihmisten, et ainoastaan pääministerin, pukeutumista. Olet jäänyt asiaan jumiin.

Ja mitä tulee heittämääsi roskapussi-/koiran jätösesimerkkiin, niin en suinkaan jäisi arvostelemaan, vaan ottaisin selvää kuka niin tekee ja puuttuisin asiaan. Koska tuo nyt yksiselitteisesti on väärin.
Sen sijaan festaripukeutumiseen puuttuminen, kun siihen ei edes järjestelevä taho puuttunut jolla olisi ollut täysi oikeus, mikäli olisi sen katsonut olevat epäsopivaa, on lähinnä tällaisella paasauksella naurettavaa.

Eli kuvitellaan että Marin saa olla vapaa-ajallaan julkisilla paikoilla kuten normi-ihminen.

-ei työkännykkää mukana
-ei henkivartijoita
-ei haastatteluja (poliitikkoja usein haastatellaan jossain festareilla ja messuilla, ja Sannahan tykkää)
-jos joku toimittaja kuvaa vaikka kesäistä katukuvaa jossa Marin menee lapsensa kanssa, Marinia EI saa haitata että hänen lapsensa näkyy siinä
Lisään tuohon, että huomionkipeä Marin ois ihan paniikissa jos häntä ei haastateltaisi jossain vapaa-ajan tiennossa, esim.jäkisottelussa, jos taas jotain muuta samassa tapahtumassa olevaa poliitikkoa haastateltais.

Se ois sille niiiiiiiiiiiiiin oikein. Ignoorattais: jos haluaa luopua vapaa-ajalla pääministerin roolista, niin luopukoon myös hänelle mieluisista pääministerijutuista vapaa-ajalla :D :D :mad:

Ai miten ihana haaveuni. Harmi kun on vain haave :cry:

Viimeksi muokattu:
Aivottomasti sä nyt täällä tämän asian kimpussa oletkin, anteeksi suo. Ja sen takia ihan yleisesti ihmetyttää, että mitä oikeasti saat tällaisesta keskustelusta itsellesi? Arvostelet toisten ihmisten, et ainoastaan pääministerin, pukeutumista. Olet jäänyt asiaan jumiin.

Ja mitä tulee heittämääsi roskapussi-/koiran jätösesimerkkiin, niin en suinkaan jäisi arvostelemaan, vaan ottaisin selvää kuka niin tekee ja puuttuisin asiaan. Koska tuo nyt yksiselitteisesti on väärin.
Sen sijaan festaripukeutumiseen puuttuminen, kun siihen ei edes järjestelevä taho puuttunut jolla olisi ollut täysi oikeus, mikäli olisi sen katsonut olevat epäsopivaa, on lähinnä tällaisella paasauksella naurettavaa.
Hän sorry se ei tunne kirjoituksistaan häpeää.
Tuskin uskaltaa koskaan hakea itselleen ammattiapua. Joku päivä joku ihminen aidosti kilahtaa ja haastaa hänet käräjille.
On niitä käräjiä käyty lievemmistäkin suunsoitoista. suomen pääministerin ei tarvitse antaa hieroa sontaa kasvoihinsa.
Se on koko maan etu.
Minun ei tulisi mieleenikään kirjoittaa Sannasta ikävästi. Se olisi oman pesän likaamista.

Mitä se haittaa jos sun kohdallas olis koiran kikkare päivästä toiseen, koirathan tykkää kakata usein samaan paikkaan, kakkaaminenhan tuo helpotusta? Senkus kierrät sen läjän. Samoin roskapussin voi kiertää.

Mitä se sua haittaa? Jos asut vaikka OKT-alueella, niin ei se jalkakäytävä oo sun aluetta?

Mitä sä saat siitä että arvostelet muiden tapaa hoitaa koiraansa?

(Ja ei, mä en roskaa, ja jos asuisin kaupungissa, korjaisin kakat)

Minun ei tulisi mieleenikään kirjoittaa Sannasta ikävästi. Se olisi oman pesän likaamista.
Tulihan se sieltä. Eli et pysty vasurina objektiiviseen ajatteluun.

Kas kun mä arvostelen/kehun ihmisiä puoluetaustasta riippumatta.

Yhteistyössä