Antakaa mulle neuvoja kun nyt pian aloitan laihdutuksen!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koska sulla koulussa on erittäin hyvä salaattipöytä, niin alotappa siitä että otat vain salaatin ja jätät perunat ja leivät yms. hiilarit ottamatta ja otat vain lihan sen salaatin kanssa.

Mistäs sä tiedät, että meillä on erittäin hyvä salaattipöytä koulussa? :D

No olenpa siellä ollut joskus opiskelemassa, tuskinpa se kyllä enää niin hyvä kuin aikoinaan.

Kyllä meidän koulus panostetaan aika hyvin salaattiin.

Minulla toimii se, että en syö enää illalla klo 19 jälkeen. Jos siis olet iltasyöppö, kuten minä olen, niin laihtuu jo sillä ettei syö mitään enää illalla. Koskee myös alkoholijuomia. Nälän pidän loitolla illa juomalla kahvia rasvattoman maidon kanssa.

Liikuntaa kannattaa harrastaa. Se myös kiinteyttää eli kaventaa, vaikka se ei juuri näy puntarissa. Ei jää löysää nahkaa kun myös liikkuu. Liikuntaa kannattaa harrastaa kerralla ainakin tunnin verran, että rasva alkaa palaa.

Itse aloitin laihdutuksen toukokuussa ja lähtenyt on 5 kg ja vain sillä etten syö enää iltaisin. Päivällä kyllä saatan syödä herkkuja enkä niin hirveästi katso mitä syön. Tärkeintä minulle on tuo etten illalla ala enää mässäileen.

älä missään nimessä ala millekään höpöhöpö -dieetille, pisteitäkään en suosittele, koska niillä ei välttämättä ruokailutottumukset muutu pysyvästi.

liikunnasta. treenaa ennemmin LYHYITÄ PÄTKIÄ useita kertoja päivässä, esim joka aamu (tyhjällä mahalla) 20 min ja illalla toiset 20 min. riittää erinomaisesti. (kunhan liikunta on tehokasta eli sinä hengästyt ja saat pienen hien päälle). jos mahdollista, aloita kuntosalitreeni ja kunnon ohjelma sinne.

ruoasta. syö TARPEEKSI, 1000 kcal on AIVAN LIIAN VÄHÄN, 1500 kcal vähintään tarvitset, jos liikut päivittäin. jätä turhat hiilihydraatit pois ja täytä maha kasviksilla ja proteiinilla (rahkaa, raejuustoa, kanaa, lihaa jne)

Älä odota liikaa liian nopeasti voi tulla viikkoja että paino tippuu kun unelma ja toisinaan ei ollenkaan.

Syö terveellisesti vähintään kaksi lämmintä ruokaa päivässä, aamupala, välipalat ja iltapala.

Vältä liika rasvaa, sokeria ja suolaa esim. Jauhelihan paistoon et tarvitse lisä rasvaa, käytä vähärasvaista margariinia, uunivuokia ei tarvitse voidella.. vähennä sokeria kahvissa ja teessä. Vältä pullaa ja vaaleaa leipää, syö leseitä esim. aamu jugurtin seassa.

Liiku säännöllisesti, HYÖTYLIIKUNTA kunniaan. Älä aloita harrastuksesta jota et voi sietää vaan jostain mukavasta esim jos vihaat tanssimista älä mene aerobic-tunnille, jos tykkäät pyöräillä mene spinnig tunnille.

Juo paljon vettä, töissä koko ajan vesipullo vieressä..

ÄLÄ MENE KOSKAAN NÄLKÄISENÄ KAUPPAAN!!!

Muista pitää huoli että syöt tarpeeksi jos olet aliravittu et laihdu!!! Vaan lihakset pienenee ensin ja tunnet itsesi väsyneeksi ja huonotuuliseksi..

Mulla hyvä tapa on etten hae lisää ruokaa, otan keskisuuren/pienen annoksen ja vaikka olisi kuinka hyvää jätän siihen. Mun ongelma on se että voin syödä itseni ihan ähkyksi kun on tosi hyvää ruokaa.

Nukkuminen on myös tärkeää!!!

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Mut mitäs jos inhoaa kasviksia? :ashamed:
Miten silloin laihdutetaan?

Sitten vain täytyy syödä jotain muuta kevyttä tai kärsiä nälkää. Kai kuitenkin jostain tykkäät esim. porkkanasta? Niitä voi napsia välipalana pahimpaan nälkään.

Mut mitäs jos inhoaa kasviksia? :ashamed:
Miten silloin laihdutetaan?

inhoatko tomaattia/kurkkua? entä marjat/hedelmät?

ei niitä kasviksia ole pakko syödä, ne vain auttavat täyttämään mahaa ja saamaan vitamiineja :)

Vaihtele liikuntaa jos vain pystyt. Muuten saattaa ruveta tuntua tylsältä puurtamiselta yksi laji. Lisää vaikka pyöräilyä ja kokeile jos tykkäät uintia. On hyvä laji kun on ylipainoa. Itselleni soin aina yhden päivän viikossa herkkupäiväksi. Ei tietenkään mitään överi syömistä, mutta esim. jos halusin pitsan niin sen söin. Laihdutin pv-pisteillä pari vuotta sitten 27kg. Nyt kyllä on tullut jonkin verran näitä surullisen kuuluisa kotiäitikiloja. Pitäisi taas alkaa laskemann niitä pisteitä. Ne toimii. Alku aina hankalaa, mutta siitä se lähtee. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
älä missään nimessä ala millekään höpöhöpö -dieetille, pisteitäkään en suosittele, koska niillä ei välttämättä ruokailutottumukset muutu pysyvästi.

liikunnasta. treenaa ennemmin LYHYITÄ PÄTKIÄ useita kertoja päivässä, esim joka aamu (tyhjällä mahalla) 20 min ja illalla toiset 20 min. riittää erinomaisesti. (kunhan liikunta on tehokasta eli sinä hengästyt ja saat pienen hien päälle). jos mahdollista, aloita kuntosalitreeni ja kunnon ohjelma sinne.

ruoasta. syö TARPEEKSI, 1000 kcal on AIVAN LIIAN VÄHÄN, 1500 kcal vähintään tarvitset, jos liikut päivittäin. jätä turhat hiilihydraatit pois ja täytä maha kasviksilla ja proteiinilla (rahkaa, raejuustoa, kanaa, lihaa jne)

Juu, missään nimessä en ala millekään dieetille. Mä en oikein usko niihin. Kyllähän niillä paino tippuu, mutta ei sillä dieettiruoalla voi elää lopun elämäänsä. Parempi muuttaa ruokailutottumukset pysyvästi terveellisempään suuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti83:
Älä odota liikaa liian nopeasti voi tulla viikkoja että paino tippuu kun unelma ja toisinaan ei ollenkaan.

Syö terveellisesti vähintään kaksi lämmintä ruokaa päivässä, aamupala, välipalat ja iltapala.

Vältä liika rasvaa, sokeria ja suolaa esim. Jauhelihan paistoon et tarvitse lisä rasvaa, käytä vähärasvaista margariinia, uunivuokia ei tarvitse voidella.. vähennä sokeria kahvissa ja teessä. Vältä pullaa ja vaaleaa leipää, syö leseitä esim. aamu jugurtin seassa.

Liiku säännöllisesti, HYÖTYLIIKUNTA kunniaan. Älä aloita harrastuksesta jota et voi sietää vaan jostain mukavasta esim jos vihaat tanssimista älä mene aerobic-tunnille, jos tykkäät pyöräillä mene spinnig tunnille.

Juo paljon vettä, töissä koko ajan vesipullo vieressä..

ÄLÄ MENE KOSKAAN NÄLKÄISENÄ KAUPPAAN!!!

Muista pitää huoli että syöt tarpeeksi jos olet aliravittu et laihdu!!! Vaan lihakset pienenee ensin ja tunnet itsesi väsyneeksi ja huonotuuliseksi..

Mulla hyvä tapa on etten hae lisää ruokaa, otan keskisuuren/pienen annoksen ja vaikka olisi kuinka hyvää jätän siihen. Mun ongelma on se että voin syödä itseni ihan ähkyksi kun on tosi hyvää ruokaa.

Nukkuminen on myös tärkeää!!!

Kyllä mä tiedän, että mun painonpudotus on pitkällinen juttu, koska sitä ylipainoa kuitenkin reilusti.

Mä en käytä koskaan jauhelihan paistossa rasvaa, kahvia en juo teetäkin harvemmin. Ruoan kanssa en uunivuokia voitele.

Mä en oikein tykkää tanssista enkä aerobicista, varsinkin aerobic on :headwall: |O :headwall: |O Uinti on sellainen mistä tykkään. Hydrobiciin eli vesiaerobiciin menen sitten kun se taas alkaa.

Mä tein sen että jätin ihan kylmästi herkuttelun ja keskityin syömään normaalia ruokaa mutta vähemmän ja sitten tietysti se liikunta, mulla vaan toi kävely tökkii ton nilkan takia nyt mutta menen huomenna omalle lääkärille niin täytyy puhua hälle jos keksisi jonkun hyvän kikan että pystyisin taas sauvakävelee, mä tuun hulluksi täällä kotona kun ei nilkka oikein kestä kävelyä täällä kotonakaan niin miten se kestäisi tuolla lenkilläkään.
Paino on tippunut pian 10 kg josta olen enemmän kuin tyytyväinen. Nyt otan tän pudotuksen 5 kg:n etapeissa niin ei sitten ota pannuun jos ei heti tule tuloksia.

Tuhat kaloria on tosi vähän.
Sanotaan että pitäisi syödä 1500 kaloria päivässä, muuten ei laihdu.

Minä tässä jo varmaan vuoden miettinyt stepperiä ja aloitusta Lentoemo-dieetillä, mutta en saa mitään aikaseksi... :/

niin on. ja nioista dieeteistä ei niitä kannata tehdä,kuluttaa lihaksia mut ei läskiä. ja kun sulla on kuitenkin ylipainoa niin ekaksi voisit laskea että syöt vaikka 1700kaloria päivässä.yksi päivä viikossa kun saa mennä yli. ja sitten kun oot ihan lähelle tavoitepainoa niin toi 1200kaloria. sen alle ei saa mennä.ja jos liikkuu niin siitä tulee taas kaloreita mitä saa syödä.Mutta liikunnasta tule tosi vähän.
jos esim ajattelee että grossaat puolen tuntia ehkä kuluttaa jotain 200kaloria. syöt 2riviä suklaata ja se siitä.

hei jos teillä kunnola pudotettavaa niin liittykää tuonne laihduttajat 2007 kerhoon,sinne kaivatan lisää porukkaa ,uusia laihduttajia kun vanhat jo kertonut kaikki.

liity netissä keventäjiin. ja älä aloita laihdutusta vaan elämäntapa muutos ruokavalioon ja liikkumiseen. syön normaalistti . liikun paljon ja olen keväntäjissä. siinä oppii huomaamaan miten väärin syö ja kuinka paljon tulee syötyä päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja keventäjä:
liity netissä keventäjiin. ja älä aloita laihdutusta vaan elämäntapa muutos ruokavalioon ja liikkumiseen. syön normaalistti . liikun paljon ja olen keväntäjissä. siinä oppii huomaamaan miten väärin syö ja kuinka paljon tulee syötyä päivässä.

No mun mielestä elämätapa muutos uusine ruokavalioineen ja liikuntoineen on laihduttamista...On eri asia ne kaikenmaailman dieetit joihin en pahemmin usko.

Mulla parhaiten toimi masennuksen ja ahdistuksen helpottaminen :ashamed:

Mä tein muuten itselleni sellaisen listan, että millä palkitsen itseni milloinkin, aina tietyn kilomäärän jälkeen. Muuten hyvä, mutten ole vielä kertaakaan muistanut palkita itseäni millään vaikka välitavoitteita on saavutettu :laugh:

Ite oon kans painoo pudottamassa ja mulle on auttanu paljon se et oon opetellu tekee kaikenlaista kasviksista ja opetellu syömään niitä vaikka ihan vaan keitettynä vaikka ripauksella suolaa ja pippuria.. Kun tarpeeks usein vaan maistelee niin kyl ne alkaa sitten maistua ihan hyviltäki. Niitä sitte se lautanen puolilleen ja muuta ruokaa vaan vähän, eikä oo kyl tarvinnu nälässä olla..
Lisäks oon vaihtanu vaaleen leivän tummaan, vaikken siitä tykkääkään, mut eipähän tuu sitte niin paljoa syötyä. Ja se himo siihen vaaleaan leipään on jo pikkasen hävinnny, kun ei enää kunnolla muista miltä se edes maistui... Lähinnä pullan sijaan oon joskus ottanu kahvin kanssa vaaleeta leipää.. :D

Itsekin olen laihduttanut juuri tuon elämäntapa muutoksen kautta. Yksi mikä minua on motivoinut kovasti on sykemittari.. Se tekee kunto ohjelman sen mukaisesti mikä paino on sillä hetkellä, mikä on kuntotaso ja monestikko viikossa tahtoo harrastaa liikuntaa.

Monelta olen kuullut, että kaurapuuro aamupalalla auttaa laihduttamaan kun se saa mahan toimimaan..Hyvänä tukena itse olen kokenut kans vihreän teen. se pistää mahaa toimimaan. Alussa en millään tykännyt vihreästä teestä, mutta nyt en enää juo muuta.

Juttele sellaisten ihmisten kanssa jotka ovat motivoituneita elämäntapansa muuttajia. Näistä keskusteluista sain aina motivaatiota.

Ei kannata tuijottaa vaan vaakaa, sillä kun läski alkaa muuttua lihakseski se painaa tuplasti enemmän. Mittanauhan kans voi mittailla vyotäroä jne.

Joku sanoi et ruokalautanen leipälautaseksi, se on hyvä idis. Jostain luin että aivoilla menee 20 minuuttia ennen kuin ne tajuaa, että on täynnä. Siksi kannattaa syodä hitaasti ja pureskella hyvin.

Joku sanoi myos ettei nälkäisenä kannata mennä kauppaan. Tätä peesaan kympillä. En enää osta mitään herkkuja kotiin. Jos tekee mieli jotain hyvää niin on jugurttia tai hedelmiä..

Voimia Scarlett kyllä se siitä kun on kerran päättänyt

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Siis sitä, että "aloittaa" painonpudotuksen tiettynä päivänä, mä en tajua.

Eikö siihen voi ryhtyä heti?

Painoaan saa jokatapauksessa vahtia sitten loppuelämänsä.

Joskus luki jossain, että parempi aloittaa painonpudotus tiettynä päivänä kuin tyyliin "aloitan huomenna".

Yhteistyössä