Antakaa kotirauha uudenvuodenaattona!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauhassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ensinnäkin kasvattakaa lapsenne oikein ettei ammu tahallaan toisia päin! jos omassa pihassa ampuu raketteja sallittuna aikana ei pitäs olla muilla lässyttämistä! raketit kuuluu mielestäni uuteen vuoteen ,menkää sitte korpeen jos ette pientä pauketta kestä!!!

Mutta miten takaat, että ne putoilevat roskat ei putoa naapurin pihaan/ naapurin talon katolle/ naapurin koiratarhaan/ naapurin auton katolle?
Entäs jos vahingossa raketti lähteekin naapurin taloa kohti, esim. ikkunasta sisään?

Minä en ymmärrä miksi nämä paukuttelijat eivät voi kokoontua jonnekin aavalle paikalle yhdessä paukuttamaan. Olisihan se hienomman näköistäkin?
Miksi joka nurkalla pitää räiskää?

Mutta miten takaat, että ne putoilevat roskat ei putoa naapurin pihaan/ naapurin talon katolle/ naapurin koiratarhaan/ naapurin auton katolle?
QUOTE]

Mun on nyt pakko tähänkin kommentoida että raketinroskia (kerran vuodessa!) huomattavasti enemmän mua ällöttää se että jotkut kakattaa koiransa ihan toisten pihoille ja keskelle teitä, jättää jälkeensä tupakantumppeja ja heittää ympäri vuoden roskat karkkipapereista lähtien minne sattuu.

QUOTE]

Mun on nyt pakko tähänkin kommentoida että raketinroskia (kerran vuodessa!) huomattavasti enemmän mua ällöttää se että jotkut kakattaa koiransa ihan toisten pihoille ja keskelle teitä, jättää jälkeensä tupakantumppeja ja heittää ympäri vuoden roskat karkkipapereista lähtien minne sattuu.

Niin, mutta niissä raketinroiskeissa on usein tuli mukana, kun ne pärskähtelee joka suuntaan. Ei tulipalovaara ole mikään leikinasia.

Ja miten kenelläkään on oikeus tehdä naapurilleen tällaista?

Ampuma-aseita ei myydä vapaasti koska ne ovat vaarallisia, mutta ilotulitteita myydään ja annetaan sitten lasten ja kännisten käsiin. Annetaanko mitään muuta vaarallista em. vastuuttomien ryhmien käsiin ja vielä laillisesti?

Paukkujen ikäraja ja myös jopa tähtisadetikkujen on 18! Paukut pois lapsilta heti! Voi soittaa vaikka poliisin hakemaan pois jos alaikäiset niillä leikkii eikä suostu niitä aikuiselle pois antamaan! Onneksi laki kieltää nykyään lapsilta paukut, niin voi mennä ihan asialla sanomaan että lapset ei niitä saa ampua!

Voihan sitä mennä, mutta ainakaan täälläpäin lapset eivät moista sanomista ota kuuleviin korviisakaan. Jos yrittää moista sanoa niin esimerkiksi teineiltä tulee vain v**tuilua näitä aikuisia kohtaan tyyliin "sä et oo mun äiti/isä, joten sä et voi käskeä mua" ja tulee vielä kiroilua perään. Täälläpäin teini-ikäiset eivät ainakaan tottele ollenkaan, vaan jos joku aikuinen valittaa, että raketteja ei saa ampua ja yrittää takavarikoida/takavarikoi raketteja, niin teinit vaan kostavat sen mm. yhtenä uutena vuotena teinit rupesivat tämän seurauksena pommittamaan lumipalloilla erään aikuisen ihmisen taloa, kun yritti teinejä paukuttelusta ojentaa.

QUOTE]

Ja mun taas on pakko sanoa, et harvemmin ne koirankakat palaa ja tippuu taivaalta niskaan vaikka toki ällöjä on. Ja harvoin se koirankakka osuu sivullisia silmiin, tai siis ei ole kyllä useinkaan uutisoitu että silmäpoli olis pullollaan kakasta loukkaantuneita ihmisiä. Siis fyysisesti loukkaantuneita.

Mut joo, jos niitä raketteja kerran vuodessa ammutaan niin ei pitäisi olla kovin vaikeaa kestää kenellekään.

Minä ammun tasan niin paljon kuin huvittaa omalla pihallamme,nyt laitan ilmaan vaan vaivaset 100e että koittakaahan kestää :D
Jos naapurilla on asiaan valittamista niin se on voi voi.
Minusta on typerää jonkun hurttien ja elikoiden omistajien tulla vinkumaan raketeista,
hei HALOO se on vaan kerran vuodesa,
tosin kuin koiranpaskaan saat tiellä astua ympäri vuoden :(
Hävittäkää ne lemmikkinnne jos ette osaa hoitaa niitä,
silloin minäkin voin miettiä rakettejeni ampumista jossain ihan muualla.

[QUOTE="nella";22779914]
Ja mun taas on pakko sanoa, et harvemmin ne koirankakat palaa ja tippuu taivaalta niskaan vaikka toki ällöjä on. Ja harvoin se koirankakka osuu sivullisia silmiin, tai siis ei ole kyllä useinkaan uutisoitu että silmäpoli olis pullollaan kakasta loukkaantuneita ihmisiä. Siis fyysisesti loukkaantuneita.
[/QUOTE]

Mutta ne kakkaavat koirat kyllä aika-ajoin hyökkäilee satunnaisten sivullisten/toisten elukoiden kimppuun, joskus jopa kuolettavin seurauksin. Ja aiheuttavat jopa allergisia oireita. Eli jos nyt ihan tosissaan joku haluaa verrata koirien ja ilotulitteiden vaarallisuutta/haitallisuutta keskenään niin kielletään ihmeessä molemmat asiat samalla kertaa.

Mutta ne kakkaavat koirat kyllä aika-ajoin hyökkäilee satunnaisten sivullisten/toisten elukoiden kimppuun, joskus jopa kuolettavin seurauksin. Ja aiheuttavat jopa allergisia oireita. Eli jos nyt ihan tosissaan joku haluaa verrata koirien ja ilotulitteiden vaarallisuutta/haitallisuutta keskenään niin kielletään ihmeessä molemmat asiat samalla kertaa.

Ilman muuta kielletään. Samalla autot pannaan, nekin tappaa ja vammauttaa harva se päivä. Tai sit voitais vaan pitää järki päässä sekä sen suhteen että missä, milloin, miten ja missä kunnossa niitä raketteja ammutaan, koiria kakatetaan ja autoa ajetaan.

mä ainakin rakastan sitä paukuttelua.muuteski istunu sairaana jo yli viikon täällä neljän seinän sisällä,joten ei tee yhtään pahaa,jos pääsee paukuttelee ja hirnumaan tonne pihalle välil.koiramme ei pelkää raketteja-se haukkuu niille.kissat nyt on sisällä varmaan tai menee omia menojaan pihalla.nytki mul on tuol mun huonees thunder king-pata,munakranuja,eko munakranuja,konekivääri(sen niminen raketti...tai siis pikkupaukkujahan nää on kaikki,tankkei,iso thunder king,kolme kissanpieruu,sit pirunvanteita SAATANAASTI ja jotai lentsikoita ja perhosia on,tähtisädetikkui on ja pierupommeja.

JEEEEE SAA AMPUA JO!!!!!..............kato siis aikaa,millon lähetin tän viestin.

Näin kirjoitin eilen

[QUOTE="vieras";22778669]Täällä meilläpäin ampui eräs pikkupoika viime vuonna ainoastaan 13-vuotiaan isoveljensä valvonnassa "pieniä" raketteja, ikää oli tällä pikkupojalla vain 5 vuotta. No, oli sentään edes suojalasit päässä. Oli saanut oikein oman sytkärinkin raketteja varten. Vanhemmat eivät jaksaneet valvoa, kun luottivat siihen, että tuo isoveli osaa sen verran valvoa ja siihen, että suojalasit suojaavat vahingoilta. Ei ymmärtänyt koskaan juosta edes palavien raketeiden luota pois.[/QUOTE]

Sama pikkupoika (ikää tosin luonnollisestikin nyt vuosi enemmän kuin viime vuonna) paukuttelee nytkin raketteja, omalla sytkärillä ja tällä kertaa saakin ampua jo isoja raketteja.

Täysin samaa mieltä! Meillä ei raketteja ammuta, meillä ei lapset niistä piittaa onneksi ja koira taas pelkää. 9-v poika miettii että kuinka hän saa nukuttua kun paukkuu....

Lisäksi se jäte mitä niistä tulee, meidänkin omalta pihalta ja parvekkeelta on kassillinen roskia kerätty jokaisen yön jäljiltä kun raketteja on saanut ampua..."Kiva" siivota toisten sotkuja....

Sama pikkupoika (ikää tosin luonnollisestikin nyt vuosi enemmän kuin viime vuonna) paukuttelee nytkin raketteja, omalla sytkärillä ja tällä kertaa saakin ampua jo isoja raketteja.

Ja eikun vaan entistä hullummaksi menee. Tämän pikkupojan kanssa on raketteja ampumassa useampi pikkupoika ja nakkelevat palavia pieniä raketteja (mm. papatteja ja kiinareita) toisia pikkupoikia kohti ja nauravat täysillä kun raketti räjähtää jalkojen juuressa. Suoranainen ihme, ettei mitään vahinkoa ole sattunut. Aikoo tämä 6-vuotiaskin valvoa keskiyöhön ja yli, hänen vanhempansa sallivat sen tällaisena yönä, normaaleina arkiöinä eivät luonnollistikaan sitä salli.

Eikä ole trolli vaan täysi tosi.

Ja eikun vaan entistä hullummaksi menee. Tämän pikkupojan kanssa on raketteja ampumassa useampi pikkupoika ja nakkelevat palavia pieniä raketteja (mm. papatteja ja kiinareita) toisia pikkupoikia kohti ja nauravat täysillä kun raketti räjähtää jalkojen juuressa. Suoranainen ihme, ettei mitään vahinkoa ole sattunut. Aikoo tämä 6-vuotiaskin valvoa keskiyöhön ja yli, hänen vanhempansa sallivat sen tällaisena yönä, normaaleina arkiöinä eivät luonnollistikaan sitä salli.

Eikä ole trolli vaan täysi tosi.

Ja sinä et tehnyt asialle muuta kuin kurkit ikkunan raosta ja raportoit palstalle?

Yhteistyössä