Antakaa kotirauha uudenvuodenaattona!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauhassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla ei ole sinänsä mitään rakettien ampumista vastaan, KUNHAN se tapahtuisi edes jotenkin järkevästi... Yhtenä uutenavuotena joku oli ampunut suoraan meidän ikkunaan (kerrostalo) raketin, eipä ollut kovin kiva herätä siihen keskellä yötä. :( Ja kauhea jälki ikkunassa.

Jos niitä ampuu vain täysi-ikäiset, jossain järkevässä paikassa ja vain sinä aikana kun niitä saa ampua, niin siitä vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja b3ötb;22776880:
Rivitaloalueella nuo uudet vuodet oli TODELLA tuskaa!!!!

Tätä lausetta. Olen aivan samaa mieltä.

Meilläkin on pennut mm. heittäneet lasten vaunuja kohti, autoa kohti, ihan oven edessä noita papattejaan ja mitä lie pommejaan. Tuskaa!! Ja vika ei ole korvien välissä, jos annetaan tulla esim. parkkipaikalle tai ihan oman oven eteen lasten niitä pommejaan paukuttamaan. Kyllä TÄYTYY olla sen verran viitseliäisyyttä, että menee sitä omaa huviaan vähän turvallisempaan paikkaan harrastamaan.

Noista tulitteistahan sitä paitsi syttyy joka vuosi joitakin paloja ja ihme on, ettei syty enempää. Kun niistä iloitaan niin vastuuttomalla tavalla!

Miten musta tuntuu että ongelma ei nyt ole uudenvuoden ilotulitteissa vaan sun korvien välissä?

Peesi ;) Aika villiltä kuulostaa. Mä olen asunut kaupungin keskustassa aikani, siellä vasta raketteja paukuteltiinkin. Sen verran tehtiin, että auto ajettiin mummolaan yhden illan ja yön ajaksi, kun parilta naapurilta oli hajonnut jotakin, kun paukkuja oli tuupattu autojen pakoputkiin. Toisaalta jos joku on niin tyhmä, että rikkoo toisen auton ilotulitteella, hän hajottaa sen ilman rakettiakin, kiviä kun ei ole ainakaan meilläpäin tavattu liimata maahan väärinkäytösten estämiseksi.

Nykyään asutaan sellaisessa kaseikossa, ettei meistä ja muutamasta raketistamme ole harmia kenellekään.

Mun mielestä ilotulitteet pitäisi kieltää yksityisiltä kokonaan. Joka vuosi sattuu jotain.

Kielletään sitte samalla esim. autoilu. Kun JOKA VUOSI sattuu jotain... Melko älytöntä ton perusteella alkaa kieltelemään mitään.

Minun puolestani ihmiset paukutelkoon ihan rauhassa:) Ja asutaan omakotitalossa, enkä pelkää sen syttyvän palamaan mistään raketista. Huomattavasti todennäköisempää on talon palamaan syttyminen vaikkapa sähköviasta tai kynttilöistä... Tosin, voidaanhan kynttilätkin kieltää, eipä sattuisi niistäkään aiheutuneita paloja joka vuosi.

[QUOTE="Nuuh";22776967]Samaan syssyyn voisi sitten kieltää autoilun, pyöräilyn, kävelyn, kotona asumisen, ulos menemisen, parisuhteessa olemisen.....[/QUOTE]

millä perusteella? yrittäkääpäs lapsukaiset edes perustella kommenttejanne, niin kuulostaa lapsellisilta taas tämäkin...........

Onneksi olen töissä. Ei tarvitse taaskaan tuota "ilonpitoa" katsella. Ennen oli sentään joku järki noissa, mutta nykyään tuntuu, että kaikki räkänokat saa ampua vanhempien luvalla vaikka mitä!!

millä perusteella? yrittäkääpäs lapsukaiset edes perustella kommenttejanne, niin kuulostaa lapsellisilta taas tämäkin...........

Jos laskee paljonko tapaturmia tai onnettimuuksia sattuu edellä mainituissa verrattuna rakettien ampumiseen niin kyllä kieltä järjestyksen pitäisi olla selvä.

Suurin osa kuolemaan johtaneista tapaturmista sattuu kotona.

[QUOTE="Lisa";22777007]Onneksi olen töissä. Ei tarvitse taaskaan tuota "ilonpitoa" katsella. Ennen oli sentään joku järki noissa, mutta nykyään tuntuu, että kaikki räkänokat saa ampua vanhempien luvalla vaikka mitä!![/QUOTE]

Mistä "ennen" -ajasta sä oikein puhuit? Viime vuosina meno on rauhoittunut ja pommitkin ovat paljon pienempiä. Ei nyky-kiinareilla saa räjäyteltyä puhelinkoppeja (tosin niitä ei enää ole) tai postilaatikoita p*skaksi.

Tässähän onkin pointtina se, että tuo on täysin turhaa! Pyöräily, autolla ajaminen eivät ole turhaa, ei myöskään kävely. Ihan typeriä kommentteja taas. Vaikka kyse yhdestä illasta vuodessa, niin miksi? Mummonikin sanoi, että tulee vaan sota-ajan pommitukset mieleen ja ne joilla on OIKEASTI traumoja noista pommituksista (tiedän useita veteraaneja ja lottia joilla on ) niin tuo yksi yö vuodessa ei ole kovin mukava! Kukaan meistä ei voi tietää mitä he ovat kokeneet ja mitä ne muistot ovat.

[QUOTE="suski";22777018]Aika hassua, että joku valittaa siitä, että yksi yö vuodessa menee pilalle... Sääntöjen ja turvallisuusohjeiden mukainen paukuttelu on ihan ok.[/QUOTE]

Niinpä, kun se meniskin sääntöjen jA ohjeiden mukaan... Eniten mua ihmetyttää että mistä lapset ja teinit saa noita raketteja? Vanhemmatko niitä antaa?

[QUOTE="suski";22777039]Mistä "ennen" -ajasta sä oikein puhuit? Viime vuosina meno on rauhoittunut ja pommitkin ovat paljon pienempiä. Ei nyky-kiinareilla saa räjäyteltyä puhelinkoppeja (tosin niitä ei enää ole) tai postilaatikoita p*skaksi.[/QUOTE]

Silloin " enne " lapsia valvottiin. ei me ainakaan saatu lapsina mitä tahansa pommeja ampua eikä olisi edes ammuttu kun tiedettiin niiden vaarat. Ei myöskään kaverimme. Silloin lapsia tosiaan valvottiin ja kiellettiin. Nykyään saavat tehdä mitä tahansa ja sitten on käsi-ja silmävammoja, kuten joka vuosi silmäklinikalla. Voin olla tosi pikkumainen, mutta minusta tuo on aivan turhaa.

Mun mielestä ilotulitteet pitäisi kieltää yksityisiltä kokonaan. Joka vuosi sattuu jotain.

Peesaan.

On aika järkyttävää, että maallikot saavat räjähteitä käsiinsä.

Ja se, että niitä "onnettomuuksia" sattuu niin paljon ja ne ovat muka vain onnettomuuksia.

Jos vastaava "onnettomuus" sattuu aseen kanssa, siitä saa syytteen. Raketeilla saa siis ilman mitään syytettä sekä vahingoittaa toisia ihmisiä ja eläimiä sekä tuhota toisten omaisuutta.
Minusta tuo on aika käsittämätöntä.

jatkaa tätä keskustelua räkänokat vastaan oikeasti aikuiset ihmiset, jotka ymmärtävät, mitä tuo paukuttelu voi joillekin merkata. eihän täällä kukaan omaa oloaan valittele vaan lastensa, lemmikkiensä, kotiensa ym. tärkeiden asioiden.

[QUOTE="akka";22777036]Meillä mies ampuu omalla tontillaan rakettinsa saletisti.Jos se jotakuta naapuria häiritsee niin se on sitten voi voi.[/QUOTE]

Katsokin ettei ne raketit tai yksikään kappale siitä putoa kenenkään toisen tontille!

[QUOTE="suski";22777018]Aika hassua, että joku valittaa siitä, että yksi yö vuodessa menee pilalle... Sääntöjen ja turvallisuusohjeiden mukainen paukuttelu on ihan ok.[/QUOTE]

Mä en ole muuten tähän ketjuun kommentoinut mut tähän on pakko vastata et kun se oiskin vaan se yks yö mut jotku ihanat immeiset alotti jo eilen uudenvuoden vieton kun yhentoista aikaan kuului hirveä pauke. Ja ne raketit ei mua muuten häiritse kunhan se tosiaan ois se ilta millon niitä ammutaan ja loppuis siinä puolenyön jälkeen mutta kun niitä ammutaan vielä seuraavalla viikollakin ja leikkipuisto oli ainakin viime vuonna kaks viikkoa uuden vuoden jälkeen sen näkönen että huh huh... kumpa vanhemmet olisi sit edes vahtimassa et ne roskat tulee kerättyä ja opastaisivat lapsiaan et missä niitä saa amupua.

Niinpä, kun se meniskin sääntöjen jA ohjeiden mukaan... Eniten mua ihmetyttää että mistä lapset ja teinit saa noita raketteja? Vanhemmatko niitä antaa?

Vanhemmatpa hyvinkin. Eihän meidän Kallepetteri mitään pahaa paukuillaan tee. Yhtenä vuotena oli koko taloyhtiön postilaatikot saaneet kyytiä. Kiitos ihanien Kallepettereiden! Onneksi Kallepettereitä ei nyt meidän talon lähellä asu. Nuo mummot ja paapat on paljon mukavampia naapureita näin lapsiperheenkin näkökulmasta.

Samaa mieltä! Ja ampukaa raketteja syrjässä, poissa asutuksen luota... Siinä voi joku perhe menettää kotinsa kun raketti lentääkin talon katolle ja polttaa mökin maan tasalle.

Jos koira on kovin paukkuarka niin eläinlääkäriltä hakemaan apua. Mulla on ollut sheltti ja collie (hyvin paukkuarkoja molemmat) ja ensimmäisestä uudestavuodesta viisastuneina eläinlääkäriltä saatiin seuraavaksi vuodeksi sellaiset tropit että uskalsi kyllä käydä ulkona tarpeillaankin.

Meidän koirat ovat metsästyskoiria, eivätkä pelkää laukauksen ääntä lainkaan.
Mutta ilotulitteet niitä pelottavat. Ne eivät ole sama asia valojuovineen ja sihinöineen kuin laukauksen ääni.

[QUOTE="akka";22777036]Meillä mies ampuu omalla tontillaan rakettinsa saletisti.Jos se jotakuta naapuria häiritsee niin se on sitten voi voi.[/QUOTE]

Jestas miten stupido ukko sulla! Varmaan vielä kännissä ampuu kaljamaha pystyssä ja persvako vilkkuen...

Yhteistyössä