Antaisitteko sisaruksille "yhteensopivat" nimet, tyyliin...

Aaron ja Aura?

Entä jos esikoisella on hyvin harvinainen nimi, antaisitteko vauvalle myös erikoisen nimen?
Esim jos esikoinen olisi Trsitan ( ei ole oikeasti, muuten vaan yksi mun lempparinimi ja vauva olisikin esim pyry tai lumi?
 
mä en halunnu että lasten nimet on liian samanlaisia, tai että ne alkais samalla kirjaimella. Kaks lasta vielä menis just tyyliin Aaron ja Aura, mutta sitten jos on aikomus tehdä enemmänkin lapsia niin en haluis että niitä nimiä väkisin mietittäis samanlaiseksi :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Aaron ja Aura?

Entä jos esikoisella on hyvin harvinainen nimi, antaisitteko vauvalle myös erikoisen nimen?
Esim jos esikoinen olisi Trsitan ( ei ole oikeasti, muuten vaan yksi mun lempparinimi ja vauva olisikin esim pyry tai lumi?
on muuten vaikee nimi ;) :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
meillä on ihan erilaiset nimet ja alkaakin eri kirjaimilla. lapset on yksilöitä :wave:
Niin on, se vaan että se mun lempparinimeni tytölle (jos täältä tyttö on tulossa) tekísi sen, että nimet ovat samankaltaisia, ja se nimenomaa pikkuisen häiritsee...
 
No meillä on tytöt Jenna ja Manna. Aika samankaltaset, Jenna on yleisempi(sai nimensä mun lempinäyttelijän mukaan, kun hahmon nimeä ei voinut laittaa :whistle: )
Manna nimisiä taas oli kastehetkellä 28miestä ja 28naista. Meidän on 29. :D
(Esikoinen on Joona)
 
vieras
meillä nimet ovat kyllä samankaltaiset, tarkoituksella tätä ei haettu vaan kuopuksen nimeen tykästyttiin odotusaikana niin kovasti ettei sitten muut tuntuneet miltään. Itse karsastin aluksi tätä yhtenäisyyttä (alkavat samalla kirjaimella+muuta yhtäläisyyttä) mutta nimet ovat kuitenkin meidän suosikit ja sopivat lapsille tieten, sehän se on tärkeintä.
 
vieras


Ihan ovat eripituiset nimet, toisessa neljä kirjainta ja toisessa kuusi, tyttö ja poika, eri kirjaimillakin alkavat. Mutta tosiaan ei käynyt mielessäkään tytön kohdalla mikään erikoinen nimi koska veljensä nimi on perinteinen suomalainen. Että sillätavalla sopivat on,e ttä kumpikin on nyt suomalaisia perinnenimiä.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Aaron ja Aura?

Entä jos esikoisella on hyvin harvinainen nimi, antaisitteko vauvalle myös erikoisen nimen?
Esim jos esikoinen olisi Trsitan ( ei ole oikeasti, muuten vaan yksi mun lempparinimi ja vauva olisikin esim pyry tai lumi?
Annoin. Minusta sisaruksilla KUULUU nimenomaan olla nimet, joissa on jokin punainen lanka; alkavat samalla kirjaimella (Matti, Maija ), molemmissa nimissä on joku kaksoiskonsonantti (Mikko, Jaakko ), Päättyvät samaan tavuun (Alina, Ilona ), jne.

En ole koskaan tajunnut, että sisaruksille annetaan nimiksi Paul ja Sakari tai Jessica ja Keijo

:x :x :x
 
-
Minusta Aaron ja Aura ei ole yhtään yhteensopivat nimet. Paitsi tietty, että alkavat samalla kirjaimella.

Jollain tapaa samanhenkiset nimet minusta saa olla, mutta ei tartte välttämättä olla just että yhtä harvinaiset molemmilla tai sama loppusointi molemmilla. Meillä molemmilla "perusnimet", suht suositut halki vuosikymmenten.
 
en laita vahinkoa kiertämään.
en antaisi samankaltaisia nimiä. enkä samallakirjaimella. enkä kovin vaikeaanimeä. koska itseäni on kiusattu nimentakia koulussa, kun on niin erillainen. äidistä se tietty oli hieno mutta eipä minua ajatellut antaessaan sen.
 

Yhteistyössä