Antaisitteko sisaruksille "yhteensopivat" nimet, tyyliin...

n
En antaisi liian samankaltaisia nimiä. Meillä kolme lasta, jokainen alkaa eri kirjaimella ja on muutenkin erilainen, mutta ovat saman aikakauden nimiä ja samanmittaisia (4 kirjainta).
 
kolme lasta
En antaisi samankaltaisia nimiä, tyyliin Jenna ja Jonna tai Sari ja Mari ja Kari. Mutta siten että nimet olis samaa tyyliä, kaikki ns. tavallisia nimiä tai erikoisia, ei Jessica ja Minna vaan Jessica ja Monica. Nyt noin niinkun esimerkkinä. Esim luontoon liittyvät nimet vois olla kaikilla lapsilla. Meillä lapsilla on perinteiset vanhat suomalaiset nimet.
 
puuhk
Meille on tulossa kahdelle pojalle sillä tavalla samanlaiset nimet, että molemmat loppuvat konsonanttiin. Lisäksi molemmat nimet sopivat suomalaisten ja ulkomaalaisten suuhun. Pojilla on isän sukunimi, joka ei ole suomalainen, muttei mikään kovin erikoinenkaan (paitsi, että on yleisempi ulkomailla etunimenä).

Toinen poika syntyy tässä koska tahansa ja hänelle on vielä muutama ehdotus. Kaksi parasta on harmittavasti sellaisia nimiä, joilla on parikin kirjoitusasua. Joten lopullinen nimi on vielä harkinnassa.
 
kyllä
Kyllä haluan antaa ja olen antanut sillä tavalla "yhteensopivat" nimet, että ovat saman pituiset ja "samanrytmiset" ja näin samanarvoiset. Molemmat meillä nelikirjaimisia joista kaksi ensimmäistä samoja. Kuopuksen nimeä pohtiessa oli kyllä alunperin tarkoitus valita nimi niin, että jokaisella perheessä olisi omat nimikirjaimet, mutta ei sitten löytynytkään mieleistä, joka olisi sen kriteerin täyttänyt...
 
pauliina
No en laittaisi ihan samanlaisia sisaruksille. Esim. Mari, Meri, Jari ja Jere. Mutta jokin punainen lanka nimissä saa ja voi olla. Meillä esim kaksi lasta, kummankin nimessä kaksi tavua mutta nimiä ei sekoita toisiinsa.
 
No mulla on sellainen ajatus, että jos tuo meidän metsän kuningas saa joskus sisaruksen, hänenkin nimensä liittyy vanhaan muinaissuomalaiseen tarustoon/uskontoon. Nimi ei siis tule olemaan äänteellisesti samanlainen tai sointuva, mutta tematiikka on se, mikä yhdistää.
 
vieras
no mun mielestä pitää olla sillee samalla "aaltopituudella" ne nimet esim. aaro ja ahti tai jasper ja miro ei sillee jasper ja ahti... mut tää on vaan mun mieli pide... tosiaan nuo aaro ja ahti tällä hetkellä muoti nimiä :)
 
En antaisi sellaisia nimiä kuin esim. Sari, Kari, Mari, Jari enkä myöskään kahta ihan eri planeetoilta olevaa nimeä, esim. Alexandra ja Jussi.
Meillä on ihan eri kirjaimilla alkavat nimet lapsilla mutta kuitenkin molemmat vanhoja suomalaisia nimiä. Ja molemmat löytyy minun tai mieheni sukupuusta, haluttiin antaa suvussa kulkevia nimiä.
 
laittasin just ne nimet mistä tykkään, sopi ne yhteen taikka ei.. mutta en väkisin alkas keksiä jotain samalla kirjaimella alkavaa kun se toinen tai ne muut..
nyt 2 ihan eri katekoriaa, ja jos lisää tulee niin sekin varmaan on ihan erilainen.. tai sitten ei..
 
...
Siis miten ihmeessä Aaron ja Aura on samanlaiset????
Mun mielestä se on hyvä esimerkki mahdollisimman erilaisista nimistä. Aaron on kansainvälinen nimi, Aura taas niin perussuomalainen kun olla voi.
 
voisin antaa, mutta en ole antanut. Ajattelin kuitenkin et jos viel joskus saadaan iltatähti ni tytölle tulis pitkä nimi kun esikoinen on Katariina niin esim Eveliina tai Emilia tms. (noi oli ny vaan esimerkkejä ) ja jos poika niin lyhyt, kuopus on Leevi, mut en antais esim Veeti-nimeä (en siksi etten pitäis siitä vaan koska serkun lapsella on jo se)... mies sanoi että se pitää olla Sisu (meillä on syyt siihen,saa olla sisukas jos selviää, varmaan olis meinaan keskonen jne)
 
Meillä on lapsien nimet Jani ja Jenna. Ikäeroa on 1,5 vuotta että eivät ole kaksosia :D Kolmonen laitetaan kanssa alkamaan varmaan J-kirjaimella. Ainakin ollaan mietitty J:llä alkavia nimiä valmiiksi tytöille ja pojille :D
 
Meidän tytöillä on ihan selvä "nimisarja", aika samantyyppiset nimet ja kaikilla on samat nimien alkukirjaimet.

Osittain siksikin, että tokan piti olla viimeinen, ja sitten kolmannen piti olla viimeinen, ja nyt neljännen olisi tarkoitus oikeasti olla viimeinen. Mutta ekalle ja tokalle nyt vaan tuli samantyyppiset nimet, ja sitten ei koskaan sen "viimeisen" kanssa ole enää haluttu poiketa sarjasta. =)
 
Vieras
Meillä on omanlaisensa nimet kaikilla kolmella. Neljännellekin sellainen sitten joskus tulee. Ainoa yhdistävä tekijä on ehkä nimien vanhahtavuus, eli näitä parjattuja "mummonimiä" kaikki.

Mä oon aina tiennyt että haluan ison perheen; 2 lapsen kanssa sointuvat nimet vielä ok ehkä mutta joku 5 lapsen jennajannajinna-sarja on lähinnä huvittava. Mun mielestäni, siis. Makuasia. ;)
 
Voisin antaa samalla alkavat tai eri kirjaimella, ei väliä. Ei kuitenkaan niin samanlaisia että eroaa vain yhdellä kirjaimella tyyliin Ella ja Elli tms. Eikä liian erilaisia että on ihan eri maailmoista. Kun siis esikoisella on ihan suomalainen nimi, niin sellaisen saa seuraavakin jos sellainen vielä siunaantuu.
 
der
Alkuperäinen kirjoittaja Timangi-Bling-Bling:
No meillä on tytöt Jenna ja Manna. Aika samankaltaset, Jenna on yleisempi(sai nimensä mun lempinäyttelijän mukaan, kun hahmon nimeä ei voinut laittaa :whistle: )
Manna nimisiä taas oli kastehetkellä 28miestä ja 28naista. Meidän on 29. :D
(Esikoinen on Joona)
tähän piti kommentoida, että koko kolmikonhan nimet on aika samantapaisia. Meillä samoin, ei siis tarkoitusella olla niin tehty mutta tietynlaiset nimet vaan viehättävät. Esim. kaikilla 5 kirjaimiset ja ns. pehmeät nimet (kun noi yllä) itsellä meillä on nimet missä on r, v yms. tollasiia ns. kovia kirjaimia.
Meilläkään ei tarkoitus että olis samanlaiset nimet tai samant etukirjaimet mutta lopputulos silti on että melko samantapaiset ovat...
 
minulla
Minun esikoiseni nimi on Aaron ja odottaessani toista lasta tykästyin hirveästi Noora nimeen. En kuitenkaan halunnut laittaa sitä tytön nimeksi, koska Aaron on toisinpäin melkein Noora :D Joten tytöstä tuli Emilia. En tiedä onko noissa nimissä yhteensopivuuksia vai ovatko ihan eri maailmoista, mutta ne sopivat noille minun pikkuihmisilleni :)
 

Yhteistyössä