Antaisitteko reseptinne HYVÄÄN suolaiseen piirakkaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kokki3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kokki3

Vieras
Ens viikolla ois rippijuhlat ja suolasen piirakan ohje hakusessa. Tokihan niitä on netti pullollaan, mutta haluaisin sellaisen ohjeen joka on testattu ja hyväksi todettu.

Kiitos!

katso tuolta joku mieleinen! Hellapoliisilla aina kaikki reseptit mitä oon kokeillu niin varmasti hyviä ja toimivia! En nyt muista millä ohjeella itse oon tehny, mut tuolta aina katson suunnilleen ja itse sovellan!

http://www.hellapoliisi.fi/reseptit/reseptit/suolaiset-piirakat.php

Paljon oon tehnyt Hellapoliisin ohjeilla, mutta nyt haluaisin tehdä jotain muuta vaihteeksi.
Esim. tonnikalapiirakka jonka tein Hellapoliisin ohjeella ei tehnyt kauppaansa tytön synttäreillä.

Tässä hyvä kinkku-perunapiirakan ohje.
2dl vettä
25g hiivaa
1/2 tl suolaa
50g voita sulatettuna
5dl vehnäjauhoja

Täyte:
1 rkl voita/marg.
1 pussi (500g)peruna-sipulisekoitusta pakasteesta
300g kinkkusuikaleita
2 purkkia kermaviiliä
2 munaa
2 valkosipulin kynttä
1 tl mustapippuria
1 rkl basillikaa(oregano käy myös)
1 purkki kapriksia
1dl hienonnettua persiljaa

Alusta taikina ja kohota.Kauli leivinpaperin päälle ja anna vielä kohota hetken.Valmista täyte.Hauduta peruna-sipulisekoitusta voissa pannulla hetki ja anna jäähtyä.Sekoita joukkoon muut aineet ja mausteet.Levitä seos taikinalevyn päälle ja paista 225 asteessa n.20min.On hyvää :p Tänään just itse tein tämän iltaa varten kun tulee saunavieraita.

Taco-piirakka

Pohja:

4 dl vehnäjauhoja
2 tl leivinjauhetta
50 g sulaa margariinia TAI 0,5 dl juoksevaa marg.
1,5 dl maitoa
rippasu suolaa

*Sekoita kaikki aineet keskenään ja taputtele piirakkavuokaan

Täyte:

350 g jauhelihaa
1 sipuli
pari valkosipulinkynttä
1 pss tacomaustetta
1 prk ranskankermaa
pari rkl tomaattipyreetä
2 tomaattia
(jalapenoviipaleita)
suolaa
pippuria
juustoraastetta

*Kuullota sipuleita hetki pannulla, lisää jauheliha ja ruskista. Lisää tacomaustepussi, tomaattipyre, jalapenoviipaleet ja ranskankerma, sekä suola ja pippuri. Kaada seos pohjan päälle, lado päälle tomaattiviipaleet ja juustoraaste. Paista 175 asteisessa uunissa alatasolla n. 35min. On ihan sairaan hyvää!

Yhteistyössä